Eliminatiedieët Hope. Op vakantie

Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Re: Eliminatiedieët Hope. Update na de eend, ontstoken oren

wijkje
5-sterren
5-sterren

Bericht door wijkje »

Even off-topic..Bij Aldi hebben ze boterhamzakjes die ook geschikt zijn voor vriezer. Ik vind ze wel fijn. Ze zijn sterk en handig. Voor grote karkassen gebruik ik nu diepvrieszakken van Lidl/Aldi. Maar ook af en toe afvalzakken met trekband.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Je kan ook stukken los invriezen en dan als het bevroren is samen in een grote zak bewaren.  Die moet je wel handig kunnen afsluiten natuurlijk zodat je er steeds 1 stuk/portie uit kan halen. Doordat het eerst los is ingevroren gaat het normaal niet aan elkaar plakken. 
Op de korte tijd dat het onverpakt in de vriezer ligt om in te vriezen komt er geen vriesbrand op. Gewoon niet te lang los laten liggen, net voldoende zodat het niet aan elkaar vastvriest.

De grote verzamelzakken kan je natuurlijk hergebruiken als je een stevige neemt.
Hope
5-sterren
5-sterren

Re: Eliminatiedieët Hope. Vis er bij.

Bericht door Hope »

Hope krijgt ondertussen 2 weken hele sardienen.
Ik ben begonnen met 1 vis per dag om te kijken hoe hij reageert.

Hij glanst goed, hij heeft geen last van zijn oren, geen jeuk of andere dingen.
Alleen zijn huid voelt een heel klein beetje vettig, maar het is natuurlijk ook de ruiperiode.

Wat zal ik doen, gewoon nog maar even doorgaan? Het ziet er eigenlijk allemaal prima uit.

Jullie tips rondom het portioneren zijn dankbaar aangenomen!
Ondertussen heb ik 7 bakjes in de vriezer staan. Ik heb voor een maand gesneden, en 1 keer in de week vul ik die 7 bakjes met zijn dagelijkse menu.
Het is nu een kwestie van iedere avond 1 bakje uit de vriezer halen. Werkt echt top, bedankt nog!
Jump
4-sterren
4-sterren

Bericht door Jump »

Iedere dag een sardien is wel erg veel,volgens mij is 2 per week voldoende.
Misschien voelt hij daardoor wel wat vettig aan. ;)
pearlsofpassion
Moderator

Als het nu al 2 weken goed gaat, zou ik ook teruggaan naar de aanbevolen hoeveelheid vis per week. Dat is het gewicht van 1 dagmaaltijd per week. Maar je mag het natuurlijk wel over de week verdelen.
Ik heb geen idee hoeveel een sardien weegt en ofdat 7 sardienen meer of minder is dan een dagmaaltijd voor Hope...
Als je later nog een andere soort vis toevoegt, moet de totale hoeveelheid vis natuurlijk hetzelfde blijven. ;)

Wat fijn trouwens dat het zo goed gaat!! :)
Ben heel blij voor je!
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Het was inderdaad wel wat veel, maar ik dacht, als ik maar 1x in de week vis geef dan zie ik misschien niet of hij er op reageert.
Dat doet hij kennelijk niet, want buiten het feit dat hij iets vettig was geworden heeft hij geen reactie gegeven.

Hij krijgt nu gewoon 1 x per week vis. Hij vind het heerlijk!
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

mooi dat het zo goed gaat!

Reus wordt ook altijd wat vettig en beetje schilferig (wat een beetje rare combinatie is) tijdens de rui, als het echt erg is en hij er last van heeft gaat ie even in de douche. 

voor het positieve effect van de vis, wat Hope wel kan gebruiken, zou je wel de weekhoeveelheid vis kunnen verdelen over 2 of 3 keer. geen idee of dat beter werkt.
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Fijn dat het zo goed gaat, zeg!! Even uit nieuwsgierigheid (ik heb nog nooit een sardien gezien): hoe groot zijn ze en wat wegen ze ongeveer?
pearlsofpassion
Moderator

Ik denk dat er veel verschil op zit.  Ik heb er dit weekend ook gekocht voor mn katten. Ze wegen ongeveer 100gr hier.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Ik vind ze echt erg groot, maar dat komt misschien omdat ze in mijn gedachte een soort goudvissen waren  ;D

Ze wegen hier ongeveer 150 gram.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

haha ja, ik moet bekennen dat ik voordat ik Reus sardientjes voerde, ook alleen de termen 'als sardientjes in een blikje' kende en dat Jerry, van Tom&Jerry, in zo'n blikje slaapt. ik stond ook wel even te kijken dat de visboer ze liet zien toen ik om sardientjes vroeg... die ik heb wegen precies een maaltje voor Reus, zo tussen de 150 en 200 gram gok ik.
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Oke, ik begrijp dus goed dat de sardienen die jullie voeren, anders zijn dan sardientjes uit blik?  ::) Dus ik kan voor de Shar Pei niet naar de supermarkt gaan en een blikje sardientjes kopen?
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

[quote="Xerox"]
Oke, ik begrijp dus goed dat de sardienen die jullie voeren, anders zijn dan sardientjes uit blik?  ::) Dus ik kan voor de Shar Pei niet naar de supermarkt gaan en een blikje sardientjes kopen?
[/quote]

die zitten in smurrie. of olie. of iets dergelijks. ik weet eigenlijk niet of dat ook kan, maar vers van de visboer (of uit de diepvries) is het beste!
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Zit er niet veel zout in die blikjes?

Ik haal gewoon verse. Hij vind ze echt heerlijk!
Dat koppie van hem is een ritje naar de visboer meer dan waard!
Limpy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Limpy »

Xerox: verse vis is idd beter. Blieft woef dat niet kun je beter naar de dierenwinkel gaan en blikje snoezepoes halen.
Zijn blikje vis in 4 smaakjes, zit allicht veel minder of geen zout in, itt blikvis voor humane consumptie.

Plaats reactie