Welkom in het BP-café!
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Welkom in het BP-café!
Jeetje zeg Eelke wat een ellende! Ik zou daar op alle mogelijke manieren werk van proberen te maken. Dat bedrijf kwam er bij mij ook zeker niet meer in! Dan zou ik het nog liever zelf oplossen, evt. met behulp van mensen die wél weten hoe het moet! Bahbah 
Dan kan ik geen gebruik maken van de subsidie a 1500 euro. Dus dat is dan nogal nadeligdoranto schreef: do 23 okt 2025, 08:51 Jeetje zeg Eelke wat een ellende! Ik zou daar op alle mogelijke manieren werk van proberen te maken. Dat bedrijf kwam er bij mij ook zeker niet meer in! Dan zou ik het nog liever zelf oplossen, evt. met behulp van mensen die wél weten hoe het moet! Bahbah![]()
En volgens de regels moet ik ze ook de kans geven om de schade te herstellen, het gaat gewoon om te hoge kosten om te zeggen, laat maar ik doe het zelf wel. Dus, mehh
Maar ingewikkeld joh, want hoe weet ik nou waar zij allemaal verstand van hebben? Als ik een kras op iemand auto maak moet ik ook zorgen dat de schade hersteld wordt maar mag ik toch niet zeggen, ik koop ff een nagellakje bij kruitvat en dan is het keimooi opgelost.
Maar ja, gezien er ook nog geen concreet voorstel is, kan ik het voorstel ook nog nergens toetsen.
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Ben je lid van de vereniging eigen huis? Die hebben van die inspecteurs die dat kunnen beoordelen
Nee maar het is wel een goede tip, daar ga ik naar kijken.
Wat apart dat je om in aanmerking te komen voor subsidie, je verplicht bent een door hun gekozen bedrijf te gebruiken...Dat komt op mij over als "ambtenaar subsidie heeft een neef...."
Wij hebben ook gebruik gemaakt van subsidies en daar waren uiteraard best wat regels aan verbonden maar wij waren wel vrij in het kiezen van een bedrijf.
Maar wat een ellende Eelke!! (Al kan je dat softboard plafond Maar beter kwijt zijn..) Hopelijk wordt het goed opgelost.
Wij hebben ook gebruik gemaakt van subsidies en daar waren uiteraard best wat regels aan verbonden maar wij waren wel vrij in het kiezen van een bedrijf.
Maar wat een ellende Eelke!! (Al kan je dat softboard plafond Maar beter kwijt zijn..) Hopelijk wordt het goed opgelost.
Bij de subsidie van 'nij begun ' hier in Groningen als compensatie voor de aardbeving ellende ben je ook gebonden aan de aangesloten bedrijven.
Met deze bedrijven zijn namelijk bepaalde prijsafspraken gemaakt. Er zijn hier ook bedrijven die zich bij mensen aanbieden onder het motto van de subsidie die helemaal niet aangesloten zijn
https://www.oogtv.nl/2025/10/nij-begun- ... edgekeurd/
Met deze bedrijven zijn namelijk bepaalde prijsafspraken gemaakt. Er zijn hier ook bedrijven die zich bij mensen aanbieden onder het motto van de subsidie die helemaal niet aangesloten zijn
Ja, bij de landelijke subsidie mag je zelf kiezen, bij deze via de gemeente niet. Inderdaad vanwege prijsafspraken, en omdat je het dan ook niet voor hoeft te schieten; het subsidiebedrag gaat direct van je factuur af. Dus gemeente keert uit aan het bedrijf.
Natuurlijk al een hele studie gedaan naar recensies over dit bedrijf maar die zijn echt daadwerkelijk over het algemeen hartstikke goed. Dus ik ben nog steeds ook hartstikke verbaasd over het hele gebeuren.
Donderdag overigens nieuwsbericht dat de gemeente door omstandigheden plotseling de subsidie stop heeft gezet. Ik kan nergens vinden wat voor gevolgen dat heeft voor lopende maar al wel toegekende subsidies.
En natuurlijk kan ik dat softboard plafond maar beter kwijt zijn. Maar ze willen het repareren, niet vervangen...
Natuurlijk al een hele studie gedaan naar recensies over dit bedrijf maar die zijn echt daadwerkelijk over het algemeen hartstikke goed. Dus ik ben nog steeds ook hartstikke verbaasd over het hele gebeuren.
Donderdag overigens nieuwsbericht dat de gemeente door omstandigheden plotseling de subsidie stop heeft gezet. Ik kan nergens vinden wat voor gevolgen dat heeft voor lopende maar al wel toegekende subsidies.
En natuurlijk kan ik dat softboard plafond maar beter kwijt zijn. Maar ze willen het repareren, niet vervangen...
-
frodo quin
- 5-sterren

Vandaag naar zee geweest en gezandstraald. We werden flink nat, niet van de regen, maar van het zeewater wat met veel kracht tegen ons vloog samen met zand.
Toen we na enkele uren in drijfzand waren terecht gekomen hebben we het maar voor bekeken gehouden en de tram terug naar Oostende genomen voor een koffie
Dat drijfzand was even serieus eng, maar gelukkig was het op nog geen meter van een golfbreker en zijn we er allen ongedeerd uit geraakt.
Toen we na enkele uren in drijfzand waren terecht gekomen hebben we het maar voor bekeken gehouden en de tram terug naar Oostende genomen voor een koffie
Dat drijfzand was even serieus eng, maar gelukkig was het op nog geen meter van een golfbreker en zijn we er allen ongedeerd uit geraakt.
Zo, je zal nu wel een perzik huidje hebben dan denk ik. Maar drijfzand is wel serieus eng 
- Charlie Angel
- Moderator
Zandstralen is 1 ding, maar dat drijfzand klinkt echt eng. Gelukkig zijn jullie er goed weggekomen. Die koffie was dik verdiend!
Breek me de bek niet open. Toen ik nog een koopwoning had, werd me hetzelfde opgedrongen onder het mom van. Ja met subsidie die pas 10 jaar later werd uitgekeerd. Mijn eigen voorgestelde aannemer werd niet goedgekeurd. Ik moest hun aannemer accepteren. Die al het historische herstelwerk, Dakrenovatie gevel herstelwerk en schilderwerk ging doen. Allemaal malafide uitvoerders inhuurde. Vreselijk werkte . er werd nog schuurwerk verricht op bovengelegen verdiepingen terwijl er al geschilderd werd. De werklui van Ierse afkomst stond onder invloed van drugs op de steigers te werken. Mocht er niets van zeggen, anders zou ik de subsidies mislopen. Dat broddelwerk is dus ook door de gemeente gewoon goedgekeurd. echt heb alsnog mijn aannemer herstel werk laten verrichten omdat die van de gemeente niets meer deed. Inmiddels opgedoekt ook. Heb de subsidie na afloop wel ontvangen, maar echt. Geen aanrader die gemeentelijke subsidies en hun aangestelde aannemers.Siberienne schreef: do 16 okt 2025, 20:58 Ooooh sorry, ik las het verkeerd, de gemeente had het bedrijf aangesteld vanwege subsidies. Knap waardeloos dit alles. Nee, tuurlijk niet. Wij hebben ooit een bedrijf gehad dat de zolder isoleren, ook zo’n actie van de gemeente, maar toen we kritische vragen stelden over de berekening van de besparing (klopt nl geen hout van) hebben we nooit meer wat van ze gehoord![]()
woon nu al jaren in een huurwoning, Liever dat. de kosten voor onderhoud komen niet meer op mijn dak.
Hier ook eigen aannemer gezocht. Was zelfs nog iets goedkoper uit dan met de aanbevolen aannemer + subsidie! Maar ja, dat is voor Eelke natuurlijk achteraf.....
De subsidie van de gemeente is ongeveer de helft van de factuur. Die overigens aan het bedrijf wordt uitgekeerd dus ik hoef het niet voor te schieten en daarna terug te betalen.
De gemeente heeft de regeling weer uitbesteed aan het regionaal energieloket. Zij maken dus weer afspraken met de bedrijven, dat doen zij voor meerdere gemeentes.
Dat is natuurlijk wel fijn, dat je het niet voor hoeft te schieten. En de rest van de factuur kan je dan weer indienen voor de landelijke subsidie.
Maar goed, woensdag komen ze eindelijk langs en ze hebben een oplossing beloofd. Dat zie ik nog niet zo gebeuren maar ik ga het meemaken (uh ja, of niet
).
De gemeente heeft de regeling weer uitbesteed aan het regionaal energieloket. Zij maken dus weer afspraken met de bedrijven, dat doen zij voor meerdere gemeentes.
Dat is natuurlijk wel fijn, dat je het niet voor hoeft te schieten. En de rest van de factuur kan je dan weer indienen voor de landelijke subsidie.
Maar goed, woensdag komen ze eindelijk langs en ze hebben een oplossing beloofd. Dat zie ik nog niet zo gebeuren maar ik ga het meemaken (uh ja, of niet
Ik duim dat het 'gewoon' goed wordt hersteld Eelke!
Dat was hier in Den Haag indertijd anders.. misschien dat ze die regels nu anders hebben in gesteld. Maar het kan idd ook per gemeente verschillen. Ik moest alles eerst zelf betalen. Subsidie werd pas jaren later uitgekeerd. Was een hele bittere pil.eelke schreef: zo 26 okt 2025, 13:11 De subsidie van de gemeente is ongeveer de helft van de factuur. Die overigens aan het bedrijf wordt uitgekeerd dus ik hoef het niet voor te schieten en daarna terug te betalen.
Maar goed, woensdag komen ze eindelijk langs en ze hebben een oplossing beloofd. Dat zie ik nog niet zo gebeuren maar ik ga het meemaken (uh ja, of niet).