Daar gaan we weer,...Luna's huid.

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Daar gaan we weer,...Luna's huid.

Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

En heeft Tannetje nog iets gezegd over de oorzaak van de veranderde uitslag? Ik bedoel, het kan toch niet 'zomaar' dat een hond eerst ergens heel allergisch voor is en dan ineens niet meer?
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Nee, ze snapt het zelf ook niet.
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

:-\ Balen!!
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Luna heeft sinds vandaag weer wat open bloedende wondjes,....kan ik daar groene leempasta opsmeren? Op open wondjes dus? (komt ,denk ik, omdat de AB uitgewerkt is, nu kunnen we wel weer aan de AB gaan maar dat is dan een gebed zonder einde, ik ga het nu proberen anders op te lossen)

En ook ruikt ze uit haar poeperd ;), een soort van anaalvocht maar dan niet zo penetrant, is daar ook iets tegen?
Nanne91
1-ster
1-ster

Bericht door Nanne91 »

Net het hele topic gelezen.
Wat vervelend zeg, deze uitslag, echt balen. Je hebt al zo veel geprobeerd en dan nu weer terug bij af. Moeilijk, ik kan je niet echt helpen. Wil je wel veel succes wensen. Ik had gehoopt dat jullie ook konden gaan desensibiliseren.
Wat krijgt ze nu nog voor een homeopathisch middel?
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Dank je. :)

Ze gaat Apis krijgen en heeft al de Chinese kruiden (nu andere als voorheen) en de Teunisbloemolie en zeewier.

Ik heb trouwens toch maar Groene leempasta van De Groene Os op de open plekjes gesmeerd. Ik weet het ook niet meer. We zin wel waar het schip strandt. ;)
bianca987
1-ster
1-ster

Bericht door bianca987 »

Ik heb veel baat bij dermiel spray( een honing spray.)
Kreeg deze tip omdat calendula ook niet meer hielp.
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

keetje schreef:

Ik heb trouwens toch maar Groene leempasta van De Groene Os op de open plekjes gesmeerd. Ik weet het ook niet meer. We zin wel waar het schip strandt. ;)
Ik denk dat dat prima is! Helpt hier ook goed en snel bij open wondjes. Volgens mij werkt het ook wel een beetje verkoelend, dan hebben ze niet zo snel de neiging eraan te gaan zitten.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Luna is erg van de honing!!
Vind ze erg lekker, ik kan dat dus alleen maar smeren waar ze niet bij kan. Ik heb trouwens altijd Vetramil honingzalf.

Maar die spray zal ik wel even op mijn lijstje zetten om eventueel op de plekken te spuiten waar ze niet bij kan.
bianca987
1-ster
1-ster

Bericht door bianca987 »

Deze spray werkt heel snel jeuk stillend viel mij ook op :)
Ik spray het op haar lies  en ik doe dan zo'n pakje aan die ze ook voor een operatie gebruiken.na een uurtje kan ik deze weer uit doen.
Dan is het ingetrokken en likt ze er ook niet meer aan.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

bianca987 schreef: Deze spray werkt heel snel jeuk stillend viel mij ook op :)
Ik spray het op haar lies  en ik doe dan zo'n pakje aan die ze ook voor een operatie gebruiken.na een uurtje kan ik deze weer uit doen.
Dan is het ingetrokken en likt ze er ook niet meer aan.
Medical-petshirt bedoel je?
Daar hebben we er ondertussen ook al 2 van aangeschaft. :)
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Ik zit me nu in te lezen over andere testen, je hebt dus naast de serum test ook de huid test, die allebei voor atopische honden zijn?

Waar ik bang voor ben is dat als we een huidtest zouden laten doen er weer heel andere  uitkomsten zijn en dan is het dus eigenlijk alleen maar weggegooid geld.
Uit de eerste bloedtest kwam een totaal andere uitkomst dan uit de huidige, wat als er nu uit die huid test weer iets anders gaat komen? Moeten we dan die huid test zien als controle test voor de bloedtest, zodat we zien welke goed was?  Lekkere dure aangelegenheid want wat is de meerwaarde dan?
De eerste test hebben we gebruikt om een en ander uit te sluiten wbt atopie en ook dat heeft niet geholpen.
We hebben ons te pletter geëlimineerd om een eventuele voedselallergie uit te zoeken (of uit te sluiten) en daar is eigenlijk niets uitgekomen.

Al met al zijn we nu een jaar verder en nog geen stap verder, ja Luna is er veel slechter aan toe als in het begin van onze zoektocht.

Ik hoor over die haar test, over bioresonantie, over allerlei andere toestanden maar daar lees ik nu zulke afwisselende ervaringen over dat we daar nog even niet over nadenken......misschien later dit jaar.
Daarbij zit ik met vervoer, en gaat Meneer Keetje weer voor 3 maanden weg dus ik zal het toch in de buurt/ via mail (post) of telefoon moeten gaan doen en dat gaat een stuk moeilijker worden.

Dan zou er ook de dermatoloog nog zijn maar wat gaat die meer doen dan testen? En dat is nu ruimschoots gedaan, dus eigenlijk denk ik dat dat geen meerwaarde (meer) heeft.
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Pffffff, wat moet je dan toch nog hè.....
Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel voor jullie! :bigarmhug:
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Ik durf het eigenlijk niet te zeggen, want je vindt me vast een zeur  :-[ Maar wat ik wel opvallend vind, is dat de klachten ineens heel veel erger zijn geworden sinds jullie met elimineren gestopt zijn.  :-X
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Nee toch?

Het maakte allemaal niets uit, wat ik ook gaf of wat ik ook niet gaf, zelfs bij alleen konijn was er geen vooruitgang. Toen zijn we haas bij gaan voeren omdat ze anders te lang konijn zou krijgen en daardoor een allergie op zou kunnen bouwen tegen konijn.
Wat we ook deden of na lieten, ze bleef achteruit gaan.
Daarom hebben we nu besloten het elimineren achterwege te laten, vorige week dinsdag, tot die dag toe waren we aan het elimineren. Haar huid ging ondertussen zo achteruit dat ze ook nog 3 weken AB tussendoor gehad heeft, dat de conclusie was dat het heel hoogstwaarschijnlijk niet voer gerelateerd is/was. Dus daarom die serumtest, die dus niets uitwees. Snappeevoe?? :)

Plaats reactie