ik mag stevia als zoetstof, maar daarmee bakken is niet echt een succes gebleken
Bakken is ontspanning
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
calimero_a
- 4-sterren

Re: Bakken is ontspanning
zoet fruit mag ik helaas ook niet

ik mag stevia als zoetstof, maar daarmee bakken is niet echt een succes gebleken
dus ik zoek een alternatief, maar ik ben bang dat dat niet gaat lukken 
Lekkerskoekje schreef: Wat wil je precies bakken? Mijn ingrediënten komen meestal ook gewoon uit de supermarkt. Een enkele keer de Chinese toko, maar dat is alleen voor Aziatische kooksels.
- Pauline
- 5-sterren

Zal in dinsdag komen voor de kikkererwtenwraps?calimero_a schreef: zoet fruit mag ik helaas ook niet![]()
ik mag stevia als zoetstof, maar daarmee bakken is niet echt een succes gebleken![]()
![]()
- Pauline
- 5-sterren

Cali je moet zeker wel een natuurproduct hebben? Stuur Conleeuw even een pbtje, denk dat zij misschien wel wat weet!
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik heb een boekje van de bieb bakken met stevia. Het kan wel hoor.calimero_a schreef: zoet fruit mag ik helaas ook niet![]()
ik mag stevia als zoetstof, maar daarmee bakken is niet echt een succes gebleken![]()
![]()
Laten we makkelijk beginnen; pound cake (of 4/4 cake)eelke schreef: Lekkerstaart, gebakjes, koekjes etc etc
- 200 gram boter
- 200 gram suiker
- 200 gram bloem
- 4 eieren
- 1 zakje vanillesuiker
- snufje zout
- ongeveer 2 theelepels bakpoeder
Alle ingrediënten op kamertemperatuur. Oven voorverwarmen op 175 graden.
Boter met suiker en vanillesuiker kloppen met de mixer. Bloem met zout en bakpoeder mengen.
1 voor 1 de eieren erbij en goed opkloppen met de mixer. Dan bloemmengsel erbij en goed roeren.
Cakevorm van ongeveer 25 cm lengte invetten en beslag erin scheppen. Cake een uurtje ofzo bakken; test met lange satéprikker of breinaald (als deze er weer schoon uitkomt, is de cake goed).
Na het bakken ongeveer 10 min in de vorm uit de oven laten afkoelen, daarna ontvormen en laten afkoelen op taartrooster.
Lol, die ken ik. Zandkoekjes ookkoekje schreef: Laten we makkelijk beginnen; pound cake (of 4/4 cake)
- 200 gram boter
- 200 gram suiker
- 200 gram bloem
- 4 eieren
- 1 zakje vanillesuiker
- snufje zout
- ongeveer 2 theelepels bakpoeder
Alle ingrediënten op kamertemperatuur. Oven voorverwarmen op 175 graden.
Boter met suiker en vanillesuiker kloppen met de mixer. Bloem met zout en bakpoeder mengen.
1 voor 1 de eieren erbij en goed opkloppen met de mixer. Dan bloemmengsel erbij en goed roeren.
Cakevorm van ongeveer 25 cm lengte invetten en beslag erin scheppen. Cake een uurtje ofzo bakken; test met lange satéprikker of breinaald (als deze er weer schoon uitkomt, is de cake goed).
Na het bakken ongeveer 10 min in de vorm uit de oven laten afkoelen, daarna ontvormen en laten afkoelen op taartrooster.
Heb ik gehad bij huishoudkunde op school
Niet ik heb gebakken vandaag maar dochterlief met haar vriendinnetje, 9 en 10 jaar. Grote zus van twaalf ging hun helpen als het niet lukte of te moeilijk was.
Nou, het resultaat was verbluffend kan ik je zeggen. Veel troep, afwas, geklieder, maar...... Heeeerlijke cupcakes. Ze hadden de koekiemonsters gemaakt http://www.24kitchen.nl/recepten/chocolade-cookie-monster-cupcake
chocolade cupcakes, met chocolade roomcreme. Echt super lekker. Ik was erg verbaasd hoe lekker ze waren en dat allemaal zonder (lees: af en toe om een grotere bende te voorkomen) hulp van mama.
Ze mogen meer bakken.
Ps. de rommel hebben ze grotendeels weer opgeruimd. En een leuke middag gehad. Vriendinnetje ging met 6 monsters naar huis en hier bleven de andere 6
Nou, het resultaat was verbluffend kan ik je zeggen. Veel troep, afwas, geklieder, maar...... Heeeerlijke cupcakes. Ze hadden de koekiemonsters gemaakt http://www.24kitchen.nl/recepten/chocolade-cookie-monster-cupcake
chocolade cupcakes, met chocolade roomcreme. Echt super lekker. Ik was erg verbaasd hoe lekker ze waren en dat allemaal zonder (lees: af en toe om een grotere bende te voorkomen) hulp van mama.
Ze mogen meer bakken.
Ps. de rommel hebben ze grotendeels weer opgeruimd. En een leuke middag gehad. Vriendinnetje ging met 6 monsters naar huis en hier bleven de andere 6
Hmmm..... het is eigenlijk geen bakken natuurlijk....maar wel taart....
Ga zo een ijstaart maken.
Met schuimpjes;

Klopklop, en slagroom. En dan bastogne koeken kruimelen voor de bodem. Past wel bij het weer denk ik zo 8)
Ga zo een ijstaart maken.
Met schuimpjes;
Klopklop, en slagroom. En dan bastogne koeken kruimelen voor de bodem. Past wel bij het weer denk ik zo 8)
Ik ga een cheescake maken (gebakken) maar eerst zelf even afkoelen, de druppels lopen langs m'n hoofd
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik ga vandaag nieuwe sesamkoekjes en chocolade balletjes maken.
Daar is tiepienkeespaco schreef:![]()
Ik ga een cheesecake maken (gebakken) maar eerst zelf even afkoelen, de druppels lopen langs m'n hoofd![]()

Ohhhh! Mooi!
En hoe smaakt tie?
En hoe smaakt tie?
De vulling is lekker 8)
(ik had wat vulling over en die ook in de oven gezet in een soufflebakje, was goed te knagen)
(ik had wat vulling over en die ook in de oven gezet in een soufflebakje, was goed te knagen)