Longproblemen met Linga / Franse hartworm besmetting / Eindelijk vrij van Franse Hartworm

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Longproblemen met Linga

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Maar waarom mag je de ontlasting van je hond dan niet invriezen om het daarna te laten onderzoeken op Angiostrongylus larven? Dan zeggen ze wel dat de larven de moord stikken.....
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Lizzy schreef:Maar waarom mag je de ontlasting van je hond dan niet invriezen om het daarna te laten onderzoeken op Angiostrongylus larven? Dan zeggen ze wel dat de larven de moord stikken.....
Misschien vanuit zorgvuldigheid? Of misschien worden ze n.a.v. de kou minder bewegelijk?? (ik begreep dat ze tbv het onderzoek bewegelijk moeten zijn). Maar het beste kun je dat denk ik Rolf vragen, die weet het vast! (kan ook in het standje op de info-middag). Dan weet je de zin/onzin er van.
Rico
3-sterren
3-sterren

Bericht door Rico »

Jammer dat er toch nog best weinig over bekend is.

Soms heb ik van die momenten dat ik niet kan slapen, en ga ik nadenken over dit soort dingen. Gek genoeg kom ik dan altijd op hele andere inzichten dan als ik gewoon wakker ben.
Ik ben dol op alles wat leeft, maar toen slakken toch wel erg veel van mijn moestuin gingen opeten ben ik toch wat moordzuchtiger geworden.
Mijn oude vorige hondje werd er op verdacht, en eerlijk gezegd begin ik steeds meer te twijfelen of dit niet toch gewoon het geval geweest is.

Ook omdat Rico toen die 'naaktslakken poep' had waarvan het me eigenlijk niet duidelijk is of hij nou daadwerkelijk slakken op had of dat het gewoon iets anders geweest is. Hij een flinke week erg beroerd geweest. Er zijn enorm veel slakken hier, ook op het gras wat hij weleens eet, ook op mijn moestuinplantjes..

En nu ik lees wat voor ellende dit bij Linga is, maak ik me best ongerust, ook in de buurt van een risico gebied. :(
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Sommige dierenartsen :-X >:( >:(

Sta ik van de week met iemand in het bos te praten, heeft een hondje met exact zo'n kuchje als Linga. En ik kan geen kuchjes meer horen zonder natuurlijk aan de Franse hartworm te denken. Nieuwe afwijking van mij. Maar goed, we staan te praten en ik zie dat het hondje aan 1 stuk door staat te snacken. Dus ik vraag terloops of hij kennelhoest heeft. Nee, hij heeft al heel lang dat kuchje, maanden, maar ze weten niet wat het is. Dus ik vraag of hij gecontroleerd is op Franse hartworm. Zegt zijn vrouwtje "Ja, ik heb daar een stuk over gelezen op Facebook over een mevrouw wiens hond hier in het Balij die Franse hartworm heeft opgelopen maar volgens mijn dierenarts komt de Franse hartworm niet voor in Nederland". Dus ik zeg "nou, die mevrouw.......... Dat ben ik en mijn hond heeft hier in het Balij de Franse hartworm opgelopen en met mijn hand op mijn hart: ik ben de afgelopen 6 jaar met haar niet in het buitenland geweest". Ze zou het er weer met haar dierenarts (in Zoetermeer) over hebben. Dus ik kom haar vandaag tegen, haar dierenarts had het wederom afgewimpeld maar als zij dan perse dacht dat hij misschien Franse hartworm zou hebben, "hier, heb je voor 4 weken Milbemax, geef hem elke week maar 1 zo'n pil en toedeledoki verder". Ik heb er slechts mijn verwondering over uit gesproken, over de gang van zaken bij deze DA en zei haar "die kuch kan misschien wel 10 oorzaken hebben, laten we hopen dat hij geen Franse hartworm heeft want de behandeling van Franse hartworm is niet ongevaarlijk" en ben doorgelopen.

Nou was ik er natuurlijk niet bij he.... Maar ik ken deze dierenarts en op zich verbaast de reactie mij niet :-X. Maar het ergert me wel mateloos :-X
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

[emoji50] [emoji50] [emoji55] [emoji55]
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

:-X bizar! Jullie zitten 4 weken volop in de stress, zijn 24/7 bij Linga en zij wordt naar huis gestuurd met "geef maar 4 weken lang iedere week een milbemaxje" :-\
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

:-X :-X :-X Och en als die straks omknikkerd is het vast...zie, hij had een hartkwaal.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Angelique schreef::-X :-X :-X Och en als die straks omknikkerd is het vast...zie, hij had een hartkwaal.
Ja zoiets :-X
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Inge en Bono schreef::-X bizar! Jullie zitten 4 weken volop in de stress, zijn 24/7 bij Linga en zij wordt naar huis gestuurd met "geef maar 4 weken lang iedere week een milbemaxje" :-\
Ja, wat een verschil he :-X
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Maar ik dacht dat hoe langer je wacht, hoe gevaarlijker de behandeling word? Want de hond van Anne had 1 pil nodig en was goed, jouw hond duurde iets langer qua diagnosticeren (logisch, want in NL is het geen eerste keus) dus gevaarlijker. Maar als zo'n vrouw al aangeeft dat de hond 'al maanden een kuchje heeft'.... Zou ik bijna te bang zijn om er een pilletje in te doen...
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Ik snap jou helemaal Lizzy wanneer jij een hond hoort kuchen,dat blijf je voorlopig,of altijd houden! Heb ik ook nog steeds,maar ik denk dan direct aan wat Radja had ;)

Maar tjonge jonge jonge,ik ga niet vloeken,maar sommige DA's pfffff je zou ze toch wat willen aandoen >:( ! Ze hebben er potver toch voor gestudeerd! Afdoen met we kunnen het niet vinden en later nadat mevrouwhet gesprek met jou heeft gehad,nog beweren dat het geen longworm kan zijn,maar toch ontworming meegeven! Zonder zich er verder in te verdiepen!Hij had een grondig onderzoek moeten doen of doorverwijzen!Dat klopt voor geen meter! Misschien was mevrouw niet mondig genoeg,maar toch HIJ is de DA!!
Laatst gewijzigd door Radja op zo 24 jan 2016, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Fenixjuh schreef:Maar ik dacht dat hoe langer je wacht, hoe gevaarlijker de behandeling word? Want de hond van Anne had 1 pil nodig en was goed, jouw hond duurde iets langer qua diagnosticeren (logisch, want in NL is het geen eerste keus) dus gevaarlijker. Maar als zo'n vrouw al aangeeft dat de hond 'al maanden een kuchje heeft'.... Zou ik bijna te bang zijn om er een pilletje in te doen...
Als de hond van Anne ook besmet is met de Angiostrongylus heeft hij de verkeerde behandeling gehad, want je moet sowieso 4 weken achter elkaar Milbemax geven. Waarschijnlijk heeft de hond van Anne een andere besmetting gehad.

Ja, ik zou ook bang zijn geweest om er een pil in te doen maar mevrouw heeft vast geen idee hoe gevaarlijk het is. En dr dierenarts dus ook niet :-X
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Echt wel erg sommige da's en jammer genoeg zitten er wel erg veel nitwitten tussen. Hopelijk geraakt het opgelost voor die hond. Is Linga er nu helemaal doorheen?
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Fenixjuh schreef:Maar als zo'n vrouw al aangeeft dat de hond 'al maanden een kuchje heeft'.... Zou ik bijna te bang zijn om er een pilletje in te doen...
Ja, dood eng - letterlijk - maar zelfs dán is behandeling het beste, want niet behandelen gaat zéker mis..
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Radja schreef:Maar tjonge jonge jonge,ik ga niet vloeken,maar sommige DA's pfffff je zou ze toch wat willen aandoen >:( ! Ze hebben er potver toch voor gestudeerd! Afdoen met we kunnen het niet vinden en later nadat mevrouwhet gesprek met jou heeft gehad,nog beweren dat het geen longworm kan zijn,maar toch ontworming meegeven! Zonder zich er verder in te verdiepen!Hij had een grondig onderzoek moeten doen of doorverwijzen!Dat klopt voor geen meter! Misschien was mevrouw niet mondig genoeg,maar toch HIJ is de DA!!
Gruwelijk, zo'n da.. Ik vind dat je als patient (eigenaar) niet mondiger hoeft te zijn dan vertellen wat de klachten zijn. Zo zou het moeten gaan, je zou geen pleidooi moeten hoeven voeren voor onderzoek nav die klacht. Maar het feit dat ze nav de 1e ontmoeting met Lizzy is terug gegaan, om het er nógmaals over te hebben, vind ik eerlijk gezegd al mondig ook. Ze berust niet in de 1e afwijzing, de info dat het helemaal niet voor komt in Nl, maar dringt aan middels een 2e bezoek.

Ik zou haar graag een adres gegund hebben van een dierenarts die haar wél wil verder helpen middels onderzoek en als het dan idd Franse Hartworm zou blijken te zijn, haar voorziet van de benodigde info de behandeling zo veilig mogelijk te laten verlopen.

Plaats reactie