Pfffff

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re:Pfffff

Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

zurca schreef: Met Noa gaat alles nog steeds goed :)
Ze mag nog steeds gewoon in de woon-en slaapkamer slapen 's nacht, dit doen we zodat ze gewoon kan eten wanneer zij wil en er geen Tobias is die haar eten opeet. Die slaapt namelijk op de logeerkamer..

Ze is alleen zo erg aan de diarree :-\ Ik weet niet zo goed of ik daar nog iets tegen geven kan?! Ze krijgt dagelijks de probiotica en 2 tableten okugest. Ze eet en drinkt verder wel gewoon goed, ook haar cb weer gewoon....Maar 1 of 2 maal daags heeft ze echt heel dunne ontlasting...

geef je haar nog groene leem of heb je haar dit gegeven? Of anders Chlorella?
Ik denk dat de probtioica op zich goed is zolang ze nog AB krijgt, maar misschien is het wel een té grote belasting voor haar lichaam en heeft ze daarom diarree. [edit: ik doelde op de AB, met die belasting]
Die AB kuur is heel zwaar toch?

Misschien heeft ze zo'n diarree om die afvalstoffen kwijt te raken.....
Laatst gewijzigd door Femke op za 07 jan 2006, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Dankje Femke, ik zal eens opzoek gaan naar die genoemde middelen...
Jij denkt dus miss. dat de probiotica beter even achterwege kan blijven? Of miss. minder geven?
Ze krijgt in totaal 3 abpillen per dag en dat al vanaf dat ze in die kliniek is. Dat zal dus best schade aan brengen denk ik...
Gelukkig heb ik niet het idee dat ze er last van heeft, ze eet en drinkt prima en valt ook niet af ofzo..Ze is juist weer wat beter op gewicht gekomen. Verder luister ik wel eens naar haar buik maar hoor dan ook niet veel gerommel ofzo. 'T is gewoon dat als ze naar de bak moet dat het dan dun is....(niet zoals bij mensen met buikgriep dat je niet meer van het toilet afkomt ;))
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

zurca schreef: Dankje Femke, ik zal eens opzoek gaan naar die genoemde middelen...
Jij denkt dus miss. dat de probiotica beter even achterwege kan blijven? Of miss. minder geven?
Ze krijgt in totaal 3 abpillen per dag en dat al vanaf dat ze in die kliniek is. Dat zal dus best schade aan brengen denk ik...
Gelukkig heb ik niet het idee dat ze er last van heeft, ze eet en drinkt prima en valt ook niet af ofzo..Ze is juist weer wat beter op gewicht gekomen. Verder luister ik wel eens naar haar buik maar hoor dan ook niet veel gerommel ofzo. 'T is gewoon dat als ze naar de bak moet dat het dan dun is....(niet zoals bij mensen met buikgriep dat je niet meer van het toilet afkomt ;))
nee juist doorgaan met probiotica, AB maakt bacteriën in het lichaam kapot, óók de goeie in de darmen.

Groene leem ontgift heftig, misschien té heftig. Misschien is Chlorella beter? Dat heb ik altijd van het merk Bloem.
Er is ook nog Drainage Compositum van de groene os, maar daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee.

Misschien Tannetje anders een PB sturen?
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Ik zal eens gaan kijken voor die Chlorella...
En mogen effe een nieuwe pot probiotica gaan bestellen bij mn da ;)
Bedankt voor het meedenken :-*
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

zurca schreef: Ik zal eens gaan kijken voor die Chlorella...
En mogen effe een nieuwe pot probiotica gaan bestellen bij mn da ;)
Bedankt voor het meedenken :-*
volgens mij kun je er meteen wel een complete medicijnkast bij bestellen voor Noa, wat krijgt ze nu allemaal op een dag? Dat moet wel een flinke handvol pillen zijn :-\
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Het valt nog mee ;)
Ze krijgt 3 abpillen per dag...
Dan krijgt ze probiotica, dat geef ik 2 maal daags door een beetje blikvoer.
En ze krijgt 2 okugesttableten, ook 2 maal daags en ook die over het eten heen...Ik weet wel dat het beter is om dat zo in de bek te geven maar ik moet haar 2 maal daags pesten met die abpillen...Ik ben haar de okugest gaan geven omdat ze dagelijks overgaf maar dat is gestopt toen ik die okugest ben gaan geven. Het werkt dus wel bij Noa ondanks dat ik het haar over het voer geef...

Dan heb ik ook nog iets tegen de pijn staan, van Tannetje maar dat vertikt zo om "op te eten" Als dat over het voer zit dan eet ze niet en zo in de bek gaat ze van kokhalzen :-\ Ik ga het wel weer proberen te geven want het werkt ook ontstekkingsremmend en als straks de abkuur over is kan ik haar dit miss. nog een tijdje geven?!

Ik vind het namelijk doodeng om straks te stoppen met de ab....Die doet nu blijkbaar z'n werk goed want Noa is niet opnieuw "volgelopen" met pus. Maar is het voldoende geweest?! Dat is gewoon de grote vraag....Als we straks stoppen met ab, zijn dan alle bacterien dood?! Gaat het niet weer van voor af aan beginnen??
Ik zit dus een beetje na te denken wat ik voor natuurlijk middel zou kunnen gaan geven als er straks een einde aan de abkuur komt...Misschien dus de pijnstiller/ontstekkingsremmer die ik heb of miss. zilverwater??
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Morgenochtend om 10.00 uur moeten we bij de kliniek zijn...
De DA wil Noa graag nog een keer ter controle terug zien.
En hopelijk is dan morgen ook de laatste dag dat ze abpillen hoeft te slikken, dan is het doosje namelijk leeg. En zowel noa als ik zijn die rotpillen zat dus hopelijk geen nieuw recept..Hoewel ik het ook erg eng vind want nu moet dus gaan blijken of noa echt beter is...of deze bacterien echt allemaal dood zijn...
Ben erg benieuwd wat de DA morgen van haar vind en of ze nog iets met haar willen doen, foto maken ofzo.
Mijn eigen DA sprak nogmaals haar verwondering uit toen we daar vorige week waren. Zij had echt geen hoop voor Noa...en weer kon ik alleen maar zeggen dat ik zo blij was/ben dat ik naar mezelf geluisterd heb ;)
De diarree is nog steeds niet over. Het is een paar weken beter gegaan maar helaas hield dat geen stand. Als we nu echt stoppen met de ab dan wil ik haar die Chlorella gaan geven. En ik blijf doorgaan met de probiotica. Ik hoop voor haar dat het dan snel over gaat...
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Ik ga voor haar duimen :-*
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Vanmorgen dus met noa terug naar de kliniek...
Ze hebben een nieuwe rontgenfoto gemaakt, gelukkig ging dat zonder narcose! Het ziet er goed uit! De arts was een beetje bang geweest dat 1 longkwab misschien beschadigd zou blijven maar alles had zich goed hersteld! Alles was goed en duidelijk zichtbaar, dat was op de foto's eerder wel anders.
Dus we hoeven geen nieuwe abkuur te gaan volgen en ze hoeft ook niet terug voor nog een controle!! Vanavond krijgt ze dus de allerlaatste pil....Vanaf nu moet ik Noa dan heel goed in de gaten gaan houden, dat ze niet sneller gaat ademen, lusteloos word, minder eten dat soort dingen. Nog even spannend dus.
Verder heb ik een hele preek gekregen over het eten dat ik Noa geef ::) Verkeerde eiwitten, slecht verteerbaar, te korten op lopen etc. Ze raadde met klem aan om Noa toch aub voor 4 weken alleen maar brok te gaan geven, een goeie brok graag, want dat zou haar diarree zeker verhelpen. Op mijn vraag wat zij dan een goede brok vond kwam ze met Hills/Eukanuba aan...Tja heb ik gezegt dat vind ik dus geen goeie brok. Als er brok gevoerd word dan is dat Nutro, nou dat kon er net mee door ::) Natuurlijk heb ik haar, haar verhaal laten doen maar heb daarna aangegeven het er niet meeeens te zijn....
Verder is Noa zelfs iets te dik nu, ze woog toen ze ziek werd 3,8 kilo..Vandaag woog ze 5,3 kilo. Heel grappig was dat je op de rontgenfoto's zo goed dat verschil zag...Op de foto van november zag je een dun laagje vet om haar ribben heen, nu was dat beduidend meer....We gaan dus iets minder voeren. Ze deden het daar voorkomen alsof Noa echt een tientonner is geworden en het mij heeeeel veeeeel moeite zou gaan kosten om dat er weer af te krijgen. Volgens mij valt het allemaal wel mee, ok er zou ong 1kilo af mogen en dat gaan we dan ook proberen ;)
Ghighi..Wat zouden ze dan wel niet van Tobias vinden, ik gok dat die rond de 10 kilo zit ;D

Maargoed, voor nu zijn we opgelucht en blij dat we geen abpillen meer hoeven te geven! Nu hopen dat Noa gewoon beter is en blijft :-*
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Ik ga mijn duimen in de knoop duimen dat het zonder AB pillen ook goed gaat. Ik denk juist dat je het aan het verse voer te danken hebt dat ze het overleeft heeft, tenslotte is ze er in topconditie ingegaan, een brokkenkat had het denk ik niet overleefd. Dus laat ze die brokken maar zelf opeten.
Robian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Robian »

Wat een goed bericht.
Ik ga met sylvia mee duimen dat het zonder de AB ook goed gaat.
Tja.. en over die brokken. :-X
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

Hey Liesbeth ik duim ook met je mee hoor!!
Birgit
3-sterren
3-sterren

Bericht door Birgit »

Heeej Wat een goed nieuws zeg !
Ik duim ....duim....mee !
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Noa is amper nog aan de diarree...Het is weer een normale keutel met als afsluiter nog wat dunnig :-X ;D
Ik geef haar nu nog de probiotica, iets waar ze bij de kliniek geen heil in zagen, hoe lang zou ik haar dat nu nog "moeten" geven?!
Ik vind het op zulke momenten jammer dat ik niet wat mondiger ben en wat meer tegengas durf te geven. Bij m'n eigen DA hadden ze een verslag ontvangen. Daar werd ook nadrukkelijk in vermeld dat ik geen vlees moest voeren. De DA vroeg me wat ik met hun advies deed...."Naast me neerleggen" heb ik haar gezegt...Ze glimlachte en zei verder niets ;) Ik weet dat zij er ook niet "voor" zijn maar zij weet wel dat ik niet over te halen ben...
Truus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Truus »

Fijn dat het al wat beter gaat. Ik zou nog lekker probiotica blijven geven om de darmflora weer op peil te krijgen. Je mag het zolang blijven geven als je wilt.
Ga je eiegen gevoel maar achterna, je zit er niet ver naast ;).
Een aaitje voor Noa :-*

Plaats reactie