GNRH implantaat

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: GNRH implantaat

margreet
5-sterren
5-sterren

Bericht door margreet »

Dank je :-*
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

eerlijk gezegd heb ik geen zin om alles te lezen nu met die drukte van de kleine en alhoewel ik het redelijk volg ben ik het even kwijt. :-[
maar kan een hond een teef dekken als die een implantaat heeft, is hij dan nog vruchtbaar?
Jolly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jolly »

danielle1980 schreef: eerlijk gezegd heb ik geen zin om alles te lezen nu met die drukte van de kleine en alhoewel ik het redelijk volg ben ik het even kwijt. :-[
maar kan een hond een teef dekken als die een implantaat heeft, is hij dan nog vruchtbaar?
nee tijdens de werking van implantaat  is de de reu onvruchtbaar.
Na uitwerking is de reu wel weer gewoon vruchtbaar.
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

nou ik ga denk zo'n ding proberen.
mijn enige probleem is, ik wil m dus zodat mijn reu gewoon bij de teven kan blijven lopen, maar uh wanneer weet je precies of ie uitgewerkt is, straks doet ie toch teef dekken zeg maar. :-\
Jolly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jolly »

ik denk dat je toch altijd zicht moet blijven houden, niets is 100% gegarandeerd.
Oke castratie dat is 100% gegarandeerd, MAAR zelfs dan raden de doktoren aan om de reu en teef zeker nog 2-3 maand gescheiden te houden bij loopsheid.
tenminste wel in mijn tijd van castratie.

Ik denk dus zelf, maar ik weet dat niet zeker, dat dit dus ook geldt voor het implantaat.

En ikzelf zou er nooit gerust op zijn dat ze niet gedekt wordt, ookal heeft reu implantaat, dus persoonlijk zou ik ze alsnog scheiden op zeker de hoogtij dagen.
Sella

Bericht door Sella »

Nu is dat advies er ook nog hoor! Mijn reu had eiwit in zijn urine en dat was 6 weken na de castratie. Dat bleken toch achteraf nog spermatozo's.
Dus bij een loopse teef had hij in theorie nog kunnen bevruchten wat nu niet direct de bedoeling zou zijn geweest :P
Bij de mensenheren is het na een sterelisatie ook nog zo dat ze tot 3 maanden een onbedoeld kadootje kunnen verzorgen 8)
Dus dan is het  evenzo logisch dat je na het verwijderen van de balletjes bij de reuen nog een voorraadje achter de hand hebt in het systeem.
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

Sella schreef: Nu is dat advies er ook nog hoor! Mijn reu had eiwit in zijn urine en dat was 6 weken na de castratie. Dat bleken toch achteraf nog spermatozo's.
Dus bij een loopse teef had hij in theorie nog kunnen bevruchten wat nu niet direct de bedoeling zou zijn geweest :P
Bij de mensenheren is het na een sterelisatie ook nog zo dat ze tot 3 maanden een onbedoeld kadootje kunnen verzorgen 8)
Dus dan is het  evenzo logisch dat je na het verwijderen van de balletjes bij de reuen nog een voorraadje achter de hand hebt in het systeem.
Bij mijn mensenheer heeft het ruim een jaar geduurd (en nee, dat lag niet aan 20 keer  :P) en pas toen de uroloog over 'de laatste poging anders gaat opnieuw het mes erin' repte was het in één keer over  ;D ;D ;D
Jolly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jolly »

*Dorothea* schreef:
Indy krijgt trouwens geen nieuw implantaat. Nu ik weet dat hij rugproblemen heeft, wil ik zeker voorkomen dat hij afname krijgt van spiermassa (al vond ik het erg meevallen die spieratrofie vergeleken met gecastreerde reuen).
Oeps hier had ik overheen gelezen .

Betekend dit ook dat je hem niet voor Pim gaat bestellen? of heb je die al wel besteld?
Ik wil het namelijk nog steeds doen, maar de da's die ik tot nu toe gesproken heb erover, keken me aan alsof ze water zagen branden en ik in het thais tegen ze sprak. :-[ :-X
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Jolly schreef: Oeps hier had ik overheen gelezen .

Betekend dit ook dat je hem niet voor Pim gaat bestellen? of heb je die al wel besteld?
Ik wil het namelijk nog steeds doen, maar de da's die ik tot nu toe gesproken heb erover, keken me aan alsof ze water zagen branden en ik in het thais tegen ze sprak. :-[ :-X
Ik kan er wel één voor je bestellen, voor de andere zijn inmiddels al genoeg liefhebbers.
Ik zal deze week weer eens bellen om te vragen wanneer die implantaten nou eindelijk eens te bestellen zijn  >:(
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

*Dorothea* schreef: Ik kan er wel één voor je bestellen, voor de andere zijn inmiddels al genoeg liefhebbers.
Ik zal deze week weer eens bellen om te vragen wanneer die implantaten nou eindelijk eens te bestellen zijn  >:(
Ik probeer het ook al via de d.a. , maar ik heb nog steeds niks terug gehoord. >:(
Ze had er al wel van gehoord en ik werd (gelukkig ) niet als te stom aan gegaapt ;)

Daar moet ik wel bij vermelden dat ik er  ivm de operatie van Didot ook niet achter aan gelopen heb hoor :-[
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

pallas schreef: Ik probeer het ook al via de d.a. , maar ik heb nog steeds niks terug gehoord. >:(
Komt allemaal door de groothandel, eerst zou het begin mei leverbaar zijn, toen half mei, toen begin juni, toen half juni en nu eind juni. Volg je het nog?  ;D
Ik heb niet gevraagd of ze het nu over 2008 hadden of 2009  :-\
Jolly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jolly »

*Dorothea* schreef: Komt allemaal door de groothandel, eerst zou het begin mei leverbaar zijn, toen half mei, toen begin juni, toen half juni en nu eind juni. Volg je het nog?  ;D

proest, moet je maar eens vragen dan. hihihi
Ik wil er dus nog steeds 1, tis voor een jaar toch? of is deze half jaar werkzaam?
Dus als je ze besteld hebt en binnen, brul me meteen ff, dan kom ik gelijk.
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

*Dorothea* schreef: Komt allemaal door de groothandel, eerst zou het begin mei leverbaar zijn, toen half mei, toen begin juni, toen half juni en nu eind juni. Volg je het nog?  ;D
;D ;D......niet te hopen dat het 2009 wordt ::)
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Jolly schreef:
proest, moet je maar eens vragen dan. hihihi
Ik wil er dus nog steeds 1, tis voor een jaar toch? of is deze half jaar werkzaam?
Dus als je ze besteld hebt en binnen, brul me meteen ff, dan kom ik gelijk.
Deze is maar voor een half jaar werkzaam, die andere komt niet op de markt.
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

*Dorothea* schreef: Deze is maar voor een half jaar werkzaam, die andere komt niet op de markt.
:-\ ... weet je toevallig ook waarom?

Plaats reactie