Jeukende plekken Joep
Moderator: Lizzy
Re: Jeukende plekken Joep, gaat oke, elimineren, 2e diersoort?
Nope, hert wordt hem niet denk ik.
Heb maar weer konijnenvlees besteld. Tis een wonder, het bedrijfje wat hier in de buurt zit, heeft sinds vorige week ook konijnenspiervlees *doetdansje* a 4 euro per 2,5 kilo? ??? zal mij benieuwen of dat klopt.
Heb maar weer konijnenvlees besteld. Tis een wonder, het bedrijfje wat hier in de buurt zit, heeft sinds vorige week ook konijnenspiervlees *doetdansje* a 4 euro per 2,5 kilo? ??? zal mij benieuwen of dat klopt.
Dat zijn leuke prijzen in deze crisistijd. Ik hoop voor je dat het geen foutje is.eelke schreef: Nope, hert wordt hem niet denk ik.
Denk haast van wel...maar we zullen zien. Kan haast niet, das minder dan 2 euro per kilo. Maar wellicht dat ik dan de eerste keer gematst wordt.keetje schreef: Dat zijn leuke prijzen in deze crisistijd. Ik hoop voor je dat het geen foutje is.
Jammer
Die prijs klinkt niet verkeerd, hopelijk klopt ie!
Grr...was het op! 2x gemaild, 1 x gebeld, sta ik daar, is het op. 
Werd wel goed meegedacht, in zijn beleving denk ik (kvv met premix, blik voer etc) maar ja, het spiervlees is op. Heb nu voorbouten, dan ga ik daar de 1,5 week maar mee doorkomen.
Werd wel goed meegedacht, in zijn beleving denk ik (kvv met premix, blik voer etc) maar ja, het spiervlees is op. Heb nu voorbouten, dan ga ik daar de 1,5 week maar mee doorkomen.
Nou, klein weekje op konijn, en jeukloos...
Dus hert kunnen we dus ook schrappen gok ik....jeetje zeg. Eerst maar weer even herstellen, en dan haas proberen.
Dus hert kunnen we dus ook schrappen gok ik....jeetje zeg. Eerst maar weer even herstellen, en dan haas proberen.
balen van het hert! maar ja, aan de andere kant, nu weet je wel wat.eelke schreef: Nou, klein weekje op konijn, en jeukloos...
Ja, dat wel...maar ja, konijn is het enige waar hij tegen kan tot nu toe... en dat vind ik niet tof natuurlijk. Want hert is nu eenmaal niet een diersoort waar vaak een reactie op komt. Had graag naar uitbreiding toe gewerkt, nu krijgt hij al zo lang incompleet eigenlijk...nienk schreef: balen van het hert! maar ja, aan de andere kant, nu weet je wel wat.
dat snap ik. hoelang krijgt hij nu ook al weer alleen konijn?eelke schreef: Ja, dat wel...maar ja, konijn is het enige waar hij tegen kan tot nu toe... en dat vind ik niet tof natuurlijk. Want hert is nu eenmaal niet een diersoort waar vaak een reactie op komt. Had graag naar uitbreiding toe gewerkt, nu krijgt hij al zo lang incompleet eigenlijk...![]()
Sinds februari, een maand of 3 dus.
Maar van oktober tot december alleen eend, en vanaf december tot februari alleen eend, lam, kip en rund. Dus eigenlijk al vanaf oktober geen normaal menu zeg maar...
Maar ja, het is niet anders. Hopelijk hersteld hij nu snel, zodat we met haas kunnen beginnen.
Maar van oktober tot december alleen eend, en vanaf december tot februari alleen eend, lam, kip en rund. Dus eigenlijk al vanaf oktober geen normaal menu zeg maar...
Maar ja, het is niet anders. Hopelijk hersteld hij nu snel, zodat we met haas kunnen beginnen.
ohja. het is inderdaad niet anders. kijk, dat ie zolang zo eenzijdig eet, dat is niet zo ideaal, maar het lijkt mij minder ongezond dan dat jeuk gedoe!eelke schreef: Sinds februari, een maand of 3 dus.
Balen zeg.. Maar ik begrijp dat Joep nu 3 maanden alleen konijn eet. Vanaf wanneer begint het risico op het ontstaan van een allergie een rol te spelen? Normaliter is 10 weken de max om zo eenzijdig te voeren toch? Al ga ik helemaal met eelke mee, liever eenzijdig eten dan doodgaan van de jeuk... En er zullen vast andere soorten zijn waar Joep wél tegen kan. Heb je al eens gedacht aan zebra, bijvoorbeeld?
Wel aan gedacht (heb aan veel gedacht
) maar ik vind het handiger om te beginnen met soorten die makkelijk te krijgen is. Bij zebra is dat natuurlijk niet zo.
ik weet dat eigenlijk niet precies, DA's zeggen wel dat hoe langer je eenzijdig voert, des te groter de kans dat de hond allergisch wordt voor die diersoort. ik denk dat dat alles is wat er over te zeggen is, denk niet dat er cijfers zijn in de trant van '...% van de honden wordt allergisch voor diersoort A wanneer deze x maanden gevoerd word'.Xerox schreef: Balen zeg.. Maar ik begrijp dat Joep nu 3 maanden alleen konijn eet. Vanaf wanneer begint het risico op het ontstaan van een allergie een rol te spelen? Normaliter is 10 weken de max om zo eenzijdig te voeren toch? Al ga ik helemaal met eelke mee, liever eenzijdig eten dan doodgaan van de jeuk... En er zullen vast andere soorten zijn waar Joep wél tegen kan. Heb je al eens gedacht aan zebra, bijvoorbeeld?
Waarschijnlijk heb je gelijk Nienke, wel jammer eigenlijk dat er geen formule voor bestaat 
Ben benieuwd hoe Joep gaat reageren op haas! Die exoten hebben een nadeel mbt de verkrijgbaarheid inderdaad..
Ben benieuwd hoe Joep gaat reageren op haas! Die exoten hebben een nadeel mbt de verkrijgbaarheid inderdaad..