De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: De BP-moeders! *Dubbel Hoera, 17-3 Vera & 18-3 Dwayne geboren!

Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Ivonne schreef: Juliette is nu tien maanden.
Heeft twee ondertandjes en volgens mij bezig met de twee boventandjes.

Overdag slaapt ze als ik geluk heb in de ochtend een uur tot anderhalf. In de middag misschien drie kwartier.
Ze heeft nooit veel geslapen overdag dus hier ben ik al blij mee. In de avond gaat ze tussen 19.00 en 20.00 uur naar bed; slaapt nu door tot een uur of drie maar moet vaak de speen terug of ze ligt niet goed (erg onrustige slaper die het hele bed doorkruist). Dan weer rond een uur of vijf (en dan gaat ze bij ons in bed zodat ik nog een beetje kan soezen) en om een uur of zes ga ik er maar uit want dan is het echt gedaan met de rust. Voor mij zijn het lange dagen....
Fedde is 7,5 maand. Zit/zat exact op Juliette haar schema maar slaapt tot 0.00 of 1.00 uur om dan de boel op stelten te zetten met een hoop gekrijs, troosten met een beetje melk en dan wil meneer niet meer gaan slapen dus al nachten tussenin waarbij vervolgens niemand meer slaapt. Hele verhalen vertelt ie, rolt dan naar mama, dan naar papa om je een knuffel te geven of - als je het waagt in slaap te vallen - even aan je haren wakker te trekken  :-X.  Kleine correctie hier aan toe voegen: de afgelopen twee avonden is hij ook niet meer uit zichzelf gaan slapen tussen 19 en 20 uur. Dussss het is een grote puinhoop geworden hier  :crazy2: ! Morgenochtend naar het bureau, papa gaat mee, en ik hoop dat we even wat tips en trucs mee krijgen. We hebben al veel geprobeerd, van laten huilen tot erbij zitten, oppakken, terug leggen, toch maar tussenin... ZUCHT! En dat terwijl wij ons de eerste weken/maanden zorgen maakten omdat hij naar ons idee te veel en te lang sliep. Nou dat waren nog eens tijden! Oftewel.... geniet er van dames met alle goed slapende kleine baby's, naar mate ze ouder worden kan een en ander nog wel eens veranderen weet ik uit ervaring  :biggrin2:. Hoop het natuurlijk niet voor jullie!
Ivonne
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ivonne »

Echt hoor.... zo'n kind wat volgens de boekjes slaapt... lijkt me heerlijk....

Maar moet zeggen dat het humeur van ons kleintje er niet onder lijdt, haar ontwikkeling is goed te noemen dus het zal wel bij haar horen. Dat het voor ons minder geslaagd is dat weinige slapen (en zoals gezegd vind ik het de laatste tijd goed te doen... misschien toch door de homeophaat gekomen? Of toch gewoon de tijd die het nodig heeft/had....).

Nou ja, van een huilbaby met vreselijke darmkrampjes maandenlang naar dit....ik zeg is een hele verbetering.
Juliette slaapt in haar eigen bed bij ons op de slaapkamer (avond) en overdag in haar eigen kamertje en eigen bedje.
Ik heb haar zelden laten huilen en altijd maar getroost... ik geloof dat die kleintjes er nog niets aan kunnen doen. Bij Juul denk ik nog steeds dat zij in de nacht de overgang van de ene slaap naar de andere niet goed kon pakken.

En een puinhoop kan het zo weer worden door een of ander 'sprongetje'... die je op dat moment niet ziet maar pas achteraf denkt 'goh... dat was het'...
Cupcake
4-sterren
4-sterren

Bericht door Cupcake »

Wat leuk om al die verschillen te lezen, al lijkt het me moeilijk vol te houden als je zo weinig slaap krijgt 's nachts.
Onze kleine smurf slaapt vanaf het begin echt super veel en lang en geen idee waarom, zijn luiken vallen gewoon dicht :biggrin2:
Hij is nu bijna zeven maanden en eet met ons mee rond etenstijd groente zoveel hij wil en krijgt daarna rond half acht zijn laatste voeding.
Hij slaapt dan van acht tot zeven en daarna meestal door de dag heen drie slaapjes van in totaal meestal 3 uur.
Hier heb ik er voornamelijk moeite mee om er eten in te krijgen omdat ik het erg lastig vind om te 'lezen' wanneer hij honger heeft.
Wel moet ik bekennen dat het borstvoeding geven me op gaat breken. Ik vond het heel fijn om te doen en ook dat alles zonder tegenslagen gelukt is. Hij heeft al meer dan een maand 2 tandjes, maar bijt gelukkig alleen als hij bijna klaar is met drinken, dus als ik goed oplet wanneer hij bijna klaar is, kan ik hem voor het 'bijtmoment' afkoppelen.
Ik ga het nu langzaam afbouwen en ga het voeden denk ik echt wel missen, het voelt echt als onze momentjes samen. Maar het wordt steeds moeilijker om vol te houden en ik voelt toch als een soort falen dat ik het niet langer trek.
Maar ja gelukkig drinkt hij goed uit de fles, dus het is jammer genoeg niet anders...
Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

Ochtendje 'oma-gelukkig-maken' .
Gaat vrij makkelijk als je zo'n kleintje meeneemt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

:smitten:
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Lekker meisje hoor!
Mieke L.
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieke L. »

aah wat lief zo samen met oma!
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Wat een heerlijk smoeltje :smitten:
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Vandaag met Dwayne naar de osteopaat gegaan. Veel geleerd.. Veel verheldering gekregen.
Dwayne had 2 wervels vast zitten, helemaal boven in de nek. Die beperkte de atlaswervel, welke in verband staat met de maag. Hierdoor de reflux.
De voorkeurshouding was ook duidelijk. dit was vrij snel en makkelijk te behelpen. Het was ongelofelijk hoe zijn hele houding veranderde, vanaf zijn heupjes. Ik vind het toch zo iets bijzonders, osteopathie :)
Bij thuiskomst had hij zijn hoofdje heel ontspannen naar rechts liggen. Ongelofelijk. 3 mei gaan we nog een keer terug. Ondertussen hem veel dingen van rechts aanbieden, zodat hij leert dat rechts geen pijn (meer) doet.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Wat is Suze toch een wolk van een baby!
Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

Dank jullie wel allemaal  :)!
Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

En nadia: fijn dat t direct zo goed lijkt te helpen!!
Goede keus geweest om daar even langs te gaan.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ja ben ook erg content (osteopaat is een Belg ;) ).

Er mogen best meer baby foto's geplaatst worden :D
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Verklaar me voor gek.. Maar dat  tevreden geluidje wanneer Dwayne aan de borst ligt vind ik met stipt het mooiste geluid van de wereld!!
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

De BP-moeders! *Dubbel Hoera, 17-3 Vera & 18-3 Dwayne geboren!

Bericht door wenche »

Zo gek is dat niet hoor ;)

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door wenche op za 19 apr 2014, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.

De BP-moeders! *Dubbel Hoera, 17-3 Vera & 18-3 Dwayne geboren!

Gesloten