Ik doe er een heel klein laagje in en zodra ik de bodem zie dan giet ik er steeds een klein beetje, terwijl ze aan het lebberen zijn, bij met een maatbeker. Pap daar begin ik niet aan, ik wil geen plakpups, dat knuffelt niet lekker
Biscuit en het Siamsa A nestje. Nieuwe foto's op pag. 276!
Moderator: Charlie Angel
-
tessa
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Biscuit en het Siamsa A nestje. Update op pag. 202
Ik doe altijd puppymelk in een platte schaal, hier hebben ze dat vrij snel door en het ordt ook niet zo'n kliederzooi.
Ik doe er een heel klein laagje in en zodra ik de bodem zie dan giet ik er steeds een klein beetje, terwijl ze aan het lebberen zijn, bij met een maatbeker. Pap daar begin ik niet aan, ik wil geen plakpups, dat knuffelt niet lekker
Met Biscuit gaat het.... De melktoevoer lijkt behoorlijk gestopt, de tieten voelen redelijk soepel en daar heb je dan alles mee gezegd. Verder is ze geestelijk nog steeds de weg kwijt. Ze piept veel, ze is heel onrustig, de stuift de werpkist in en uit en weet eigenlijk niet goed wat ze met de puppen aan moet. Ze wil ze voeren. Maar dat kan niet. Ze wil ze ook wel wassen, maar vraagt zich daar het nut van af (want als je niet voert, waarom zou je dan wassen?). Ze vindt het ook heel moeilijk als de puppen piepen, want dan wil ze voeren, dat gaat niet en die tegenstrijdigheid voelt ze overduidelijk in haar lichaam. Dit komt allemaal van die kut melkopdroogpillen, wat een smerige rotzooi is dat zegIke schreef: Hoe gaat t met Biscuit, is de melktoevoer nu een beetje gestopt?
Als het goed is komt haar pak vandaag binnen en ik hoop dat ze daarmee makkelijker bij de puppen kan. Dat zou al verlichting geven, denk ik.
Eigenlijk vind ik dat de wonden mooi genezen. De honingzalf doet daarbij wonderen. Ik zou serieus niet weten wat ik zonder honingzalf moest! Dit spul is serieus goud waard en te meer wij mensen beter voor ons bijenvolk moeten gaan zorgen, want komen we ooit zonder te zitten, zijn we de sjaak! Honingzalf is echt the best! De kleine wond is nu 4 bij 2 cm. En de grote is 15 bij 8 cm. Maar ze zijn al echt de helft minder diep dan dat ze waren. En ze blijven mooi schoon, dankzij de honingzalf (ik hoef de wonden nog maar 3 keer per dag met gaasjes en lauw water schoon te maken).
Nou ja, en verder wil ze niet eten.... Ze is graatmager en ze wil gewoon niet/nauwelijks eten. Ze eet eigenlijk alleen met smaak lever. Vleesbot weigert ze in alle talen. Zelfs pens vindt ze niet te vreten. Ze wil ook geen snacks hoor. En niet eens geitenmelk. En waarom ze niet wil eten..., ik heb geen andere verklaring dan dat het de melkopdroogpillen zijn.
En ze wil heel veel steun. Eigenlijk moet ik de hele dag naast haar op het bed komen zitten. Ik verschoon 2 keer per dag mijn bed, want de wonden zijn niet afgedekt (kan ook niet, mag ook niet) en daarmee ligt ze 'lekker' in mijn bed te lekken. Ik heb natuurlijk een deken voor Bisq over het bed liggen, maar die krabt ze weg, ze wil echt IN mijn bed. En zou ik vroeger gegruweld hebben van het wondvocht, liggen we nu 's nachts gewoon samen onder de dekens
Het is wel heel fijn dat het weekend is. Kunnen Leo en ik samen flessen, dat scheelt enorm veel tijd, kan ik tussendoor het huis schoonmaken, de was doen, douchen en eten, op een beetje gestructureerde wijze (we hebben ons de afgelopen weken vooral in leven gehouden met chips en chocolade
Waar Leo en ik wel ontzettend vrolijk en blij en emotioneel en ontroert van worden/raken is dat jullie allemaal zo ontzettend met ons meeleven. Dat is echt gewoon niet normaal meer!!!!! Hoewel de afgelopen weken onze grootste nachtmerrie is geweest, heeft DAT ons op de been gehouden. Heel erg ontzettend waanzinnig geweldig super bedankt daarvoor
Is de rode smuldier compleet met wat puppymelk of geitenyoghurt misschien een optie. Geitenyoghurt doen de puppen hier altijd een "moord"voor en is dik.
Ach meis ik zit je berichtje met een traan te lezen. Zoveel liefde straalt het uit.
Met de pups gaat het dus goed, de wonden van Bisc ook, nu Biscje zelf nog. Zo sneu dat zij zich helemaal niet happy voelt. Hoelang moet ze die medicijnen nog slikken?
Tja er voor haar zijn en afleiden meer kun je niet doen denk ik.
Hou je taai meid!
Met de pups gaat het dus goed, de wonden van Bisc ook, nu Biscje zelf nog. Zo sneu dat zij zich helemaal niet happy voelt. Hoelang moet ze die medicijnen nog slikken?
Tja er voor haar zijn en afleiden meer kun je niet doen denk ik.
Hou je taai meid!
-
Irish
- 5-sterren

- Contacteer:
Hier een ''achtergrond''lezer, maar voor jullie

Ik hoop dat jullie meisje snel kan stoppen met die "melkopdroogpillen" en ze zich weer meer en meer zichzelf gaat voelen
Wat zal het moeilijk zijn om haar zo te zien 
Verder blijven de duimen draaien voor jullie spikkelmeisje en haar pups! Gaat het met Ukkie nu weer helemaal goed, is hij (?) buiten gevaar?
Verder blijven de duimen draaien voor jullie spikkelmeisje en haar pups! Gaat het met Ukkie nu weer helemaal goed, is hij (?) buiten gevaar?
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik denk echt dat ook het niet eten komt van die pillen. Ik heb Zoë nog nooit zo heftig van het padje af gezien als toen ze die pillen kreeg. Eten deed ze toen ook absoluut niet. Het is echt hele grote rotzooi dat spul, het haalt de gehele hormoonhuishouding door de war, maarja het droogt wel de melk goed op.
Pffff wat schrijf je dat lief.... gelukkig goeie berichten ook al is het nog niet alles.
Geniet toch maar een beetje van je weekend...
Geniet toch maar een beetje van je weekend...
-
Cizsel
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik ben blij dat het in ieder geval positief begint te klinken allemaal.
Ik vind het zo sneu voor Bisq, het effect van die pillen... hopelijk hoeft ze ze niet te lang meer te krijgen!
Kan je idd de puppymelk nog niet mengen met KVV voor pap? Denk dat als de tandjes door aan het komen zijn dat je daar wel voorzichtig mee kan beginnen.... Als ze rond de 3 weken zijn? maar wederom, ik ben geen fokker, dus weinig/geen ervaring
In ieder geval nogmaals sterkte en steun en alles wat je nodig hebt en ik je geven kan met zo'n berichtje
Ben blij dat langzaam aan alles weer goed aan het komen is en dat de berichten iedere keer positiever zijn!
Ik vind het zo sneu voor Bisq, het effect van die pillen... hopelijk hoeft ze ze niet te lang meer te krijgen!
Kan je idd de puppymelk nog niet mengen met KVV voor pap? Denk dat als de tandjes door aan het komen zijn dat je daar wel voorzichtig mee kan beginnen.... Als ze rond de 3 weken zijn? maar wederom, ik ben geen fokker, dus weinig/geen ervaring
In ieder geval nogmaals sterkte en steun en alles wat je nodig hebt en ik je geven kan met zo'n berichtje
Ben blij dat langzaam aan alles weer goed aan het komen is en dat de berichten iedere keer positiever zijn!
-
NL_Annemieke
- 2-sterren

Lizzie,
Eventueel passiflora druppels (bij drogist, dr. Vogel, wederom bij de overgangsmiddelen). Biscuit ervaart 'lege nest'-syndroom, ondanks dat de pups aanwezig zijn. Hormonale achtbaan
Fijn dat ze wel lever eet
, probeer of ze een banaantje lust, munt- of gemberthee evt gezoet met honing? (is eetlust opwekkend)
Hormonen (preparaten) geven snel weerslag op eetlust en op maag-evenwicht/vertering.
Ga door op je intuïtie!!
XX
Eventueel passiflora druppels (bij drogist, dr. Vogel, wederom bij de overgangsmiddelen). Biscuit ervaart 'lege nest'-syndroom, ondanks dat de pups aanwezig zijn. Hormonale achtbaan
Fijn dat ze wel lever eet
Hormonen (preparaten) geven snel weerslag op eetlust en op maag-evenwicht/vertering.
Ga door op je intuïtie!!
XX
Wat een liefde spreekt er uit je update
- Angelique
- 5-sterren

Ach, arme Bisq
Fijn dat de wonden goed helen 
-
Annemarie Rijnveld
- 5-sterren

Arme Bisk, maar dit komt ook weer helemaal goed.
Sterkte nogmaals voor de laatste meters.
Fijn dat de wonden goed helen.
Ik heb medelijden met Biscuit. Arme meid.
En respect voor jullie en allen die jullie steunen.
Al zou je niet anders kunnen en willen, het is een diep dal waar je door heen gegaan bent.
Gelukkig met hoge pieken er ook bij.
Ik heb medelijden met Biscuit. Arme meid.
En respect voor jullie en allen die jullie steunen.
Al zou je niet anders kunnen en willen, het is een diep dal waar je door heen gegaan bent.
Gelukkig met hoge pieken er ook bij.
Ach arme Biscuit
maar wat een liefde spreekt er uit je update Lizzy

Toen Jillz zo enorm schijnzwanger was had ze ook pilletjes gekregen om haar hormonen en melkgift te stoppen, ik weet niet of het dezelfde waren, maar herken een klein beetje het gedrag van Biscuit.
Jillz had ook geen rust, piepen, pups zoeken, aan mij plakken, niets willen eten en Jillz scheurde ook alle kleden en speelgoed stuk, had geen rust in haar lijfje

Maar toen eenmaal de melkgift gestopt was was ze redelijk snel weer rustig. Bij jullie natuurlijk een andere situatie omdat er natuurlijk pups zijn, maar ik hoop dat Biscuit straks ook weer wat rustiger wordt

Toen Jillz zo enorm schijnzwanger was had ze ook pilletjes gekregen om haar hormonen en melkgift te stoppen, ik weet niet of het dezelfde waren, maar herken een klein beetje het gedrag van Biscuit.
Jillz had ook geen rust, piepen, pups zoeken, aan mij plakken, niets willen eten en Jillz scheurde ook alle kleden en speelgoed stuk, had geen rust in haar lijfje
Maar toen eenmaal de melkgift gestopt was was ze redelijk snel weer rustig. Bij jullie natuurlijk een andere situatie omdat er natuurlijk pups zijn, maar ik hoop dat Biscuit straks ook weer wat rustiger wordt