Re: wat eten we vandaag... deel 41

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Charlie's Angel schreef: Biefstuk met veel champignons en duchesse aardappeltjes uit de airfryer en een heerlijk pepersausje.
Geen groenvoer  :biggrin2: klinkt wel errrug lekker en dat op woensdag  :biggrin2:

Hier hadden we spruiten (groen) en ze waren nog lekker ook. Zo'n ovenschoteltje.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

El_Kato schreef: Ben een beetje van de paleo recepten tegenwoordig maar loop tegen het volgende aan, heb een heerlijk receptje gevonden waar 100gr geschaafde rode kool in moet. Wat doen jullie met de rest van de kool? Een paar dagen achter elkaar kool knagen lijkt me niet goed voor de luchtkwaliteit in huis  :P Volgens mij mogen de honden wel kool maar een klein beetje maar ook dan heb ik angst voor de luchtkwaliteit  ;D

Kan ik het rauw, geschaafd invriezen? Is het dan nog lekker als ik het een volgende keer in een salade wil verwerken?

En nogeen vraagje  :)

Wat zijn jullie lekkerste stoofrecepten? Heb een prachtige gietijzeren stoofpan en er al verschillende stoofgerechten in gemaakt maar nooit helemaal super lekker. Soms was de smaak niet je van het maar vaker vind ik het vlees niet zo lekker. Taai of taaiig en de smaak er niet lekker ingetrokken. Heb al verschillende manieren geprobeerd, insmeren met mosterd en in gedeeltes aanbakken enz. Ik weet ook niet zo goed welk vlees ik het beste kan pakken. Een randje vet is juist goed zeggen ze maar bij mij smelt het nooit wegen ik vind dat zo vies als ik dat in mijn mond heb…

Hoor heel graag wat jullie succes recepten met vlees of vega zijn  :D  Lamsvlees vinden we beide niet lekker en we zijn ook geen grote visliefhebbers maar verders geen beperkingen  :)
Hoe lang laat je het rundvlees stoven? Beter te lang dan te kort met stoofvlees, en een beetje zuur (scheutje wijn) helpt ook om het malser te maken.
Sucadelap wordt echt draadjesvlees maar riblap kan ook. Zoek even op het web hoe lang beide moeten, ik zet de mijne een dag of nacht in de oven, dus heb géén idee  ;)
Het kan ook aan het vlees liggen...vlees van een bepaalde supermarkt hier koop ik echt nóóit (meer) en vlees van de andere supermarkt wordt echt heel zacht!

Ik heb 2 succesrecepten: vlees met paprika en crème fraiche (soort vlees Stroganoff) en vega met bulgur, boontjes en sesamolie, mjammmm!

Wat die kool betreft: als je rode kool lust, maak dan gewoon een hele pan, appeltje erbij, en eet dat een dag en doe de rest in de vriezer. Ik denk dat kool altijd geblancheerd moet worden voor het wordt ingevroren zoals alle groentes die je invriest?
Charlie Angel
Moderator

Re: Re: wat eten we vandaag... deel 41

Bericht door Charlie Angel »

Angelique schreef: Geen groenvoer  :biggrin2: klinkt wel errrug lekker en dat op woensdag  :biggrin2:

Hier hadden we spruiten (groen) en ze waren nog lekker ook. Zo'n ovenschoteltje.
Was ook erg lekker!
En nee, champignons waren het gezonde deel, geen groenvoer. :biggrin2:
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Charlie's Angel schreef: Was ook erg lekker!
En nee, champignons waren het gezonde deel, geen groenvoer. :biggrin2:
Goed bezig  8)
EliScooby
5-sterren
5-sterren

Bericht door EliScooby »

Macaroni, net als gisteren. De 4 resterende portie's weg gedaan, geen zin om 6 dagen macaroni te eten. Morgen weer wat anders O0
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Kliek zuurkool, lekker opgebakken in de koekepan. Ik heb late avonddienst, op mijn werk brood met kaas en pompoensoep.
CindyMayella
5-sterren
5-sterren

Bericht door CindyMayella »

Vandaag gado gado met zelfgemaakte satésaus..... Morgen eet de helft lasagne en de andere helft fusilli...
Ruby/Billy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruby/Billy »

Stamppot koolraap, als vlees dit keer gehaktballen (geen zin in speklappen of worst)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Op een ovenschaal gegooid: pompoen (oranje), stukken aardappel, olijfolie, knoflooktenen, zout, tijm, rozemarijn en dat gaat de oven in, samen met plofbieten (rood) en daar gaat (als ze uit de oven komen) feta en balsamico overheen.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Lizzy schreef: Op een ovenschaal gegooid: pompoen (oranje), stukken aardappel, olijfolie, knoflooktenen, zout, tijm, rozemarijn en dat gaat de oven in, samen met plofbieten (rood) en daar gaat (als ze uit de oven komen) feta en balsamico overheen.
Altijd goed  :biggrin2:

Hier spareribs met slaai (met o.a. feta)
Ligaa
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ligaa »

El_Kato schreef:
Wat zijn jullie lekkerste stoofrecepten? Heb een prachtige gietijzeren stoofpan en er al verschillende stoofgerechten in gemaakt maar nooit helemaal super lekker. Soms was de smaak niet je van het maar vaker vind ik het vlees niet zo lekker. Taai of taaiig en de smaak er niet lekker ingetrokken. Heb al verschillende manieren geprobeerd, insmeren met mosterd en in gedeeltes aanbakken enz. Ik weet ook niet zo goed welk vlees ik het beste kan pakken. Een randje vet is juist goed zeggen ze maar bij mij smelt het nooit wegen ik vind dat zo vies als ik dat in mijn mond heb…

Hoor heel graag wat jullie succes recepten met vlees of vega zijn  :D  Lamsvlees vinden we beide niet lekker en we zijn ook geen grote visliefhebbers maar verders geen beperkingen  :)
Ik ben geen keukenprinses, maar hamlapjes snel gestoofd in groentebouillon (of andere bouillon) en dan met paprika en ui vinden we hier altijd een succes. Gewoon wat aanbakken met een uitje en de paprika, bouillon erbij en op middelhoog vuur een klein uurtje laten stoven. Bouillon is een beetje afhankelijk van hoeveel vlees en groente je hebt, het mag niet droog staan en wij maken er een sausje van. En dan met rijst. Misschien is dat niet helemaal wat je bedoelde, voor mij is dat al een hele prestatie.  ;D

Wij hadden bulgur met ras el hanout, tomaatjes, spinazie en gehaktballetjes.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Broodje ham/vega burger met voor meneer K friet en voor mij courgettesoep. 
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Eiermie met chinese groente (allekleuren) en zelfgemaakte kipsate' met satesaus (bruin  ::) )
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

Pitabroodjes (pitabroodjeskleur) met kaas (kaaskleur). Oh, en pittige chilisaus (pittige chilisauskleur)
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

pot met rijst (wit).

Gesloten