Zou jij het doen?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Zou jij het doen?
Een nieuwe Cross Talk van RT over Syrië en het beleid van Obama:
- Angelique
- 5-sterren

Het verbaasd me dan weer niet zo. Eerdere verhalen gaven aan dat op de bootjes de paspoorten overboord gingen en bij de grenzen hebben veel mensen ineens een syrisch paspoort.Jantina schreef: Ik vind dit ook weer schrikbarend:
http://www.ad.nl/ad/nl/36281/Vluchtelin ... utte.dhtml
Het laat mij niet los. Gelukkig kom ik dan dit tegen op fb. Geschreven door n jongen die nu met eigen ogen wil zien hoe de chaos is.
En ik weet ook wel dat er mensen meekomen met de bups die andere dingen voor ogen hebben. Daar heb ik de ogen niet voor dicht.
Maar vergis me niet in hoeveel van criminele/sadistische/andere niets gunnende/ mensen hier in Nederland wonen. (waar ze ook vandaan komen, wat voor kleur hun vel is, waar ze in geloven is niet van belang)
"Vluchtelingencrisis in München, stad vervalt in chaos."
Zoveel verhalen en hartverscheurende foto's over vluchtelingen en chaos in Europa.
Nadat ik vanochtend weer een vraag kreeg over de "crisis in München" heb ik besloten om naar het Europese epicentrum van de vluchtelingenstroom te gaan om te zien wat er nou werkelijk aan de hand was.
Eenmaal aangekomen op het hoofdstation van München was de rust en leegte een onverwachte situatie. Ja er staan een paar agenten bij een van de stations maar die staan moppen te vertellen en lijken me niet een crisissituatie te managen.
Maar dan komt een van de treinen aangereden in het station waar de agenten staan. Een aantal Duitsers stoppen hun dagelijkse routine om te kijken naar de ,,vluchtelingenstroom door de poort naar Europa". Eerst komen een aantal Europeanen uit de lange trein, die worden doorgelaten. Daarna een handjevol Arabieren die rustig gevraagd worden door de politie om even te wachten. Vervolgens de rest van de vluchtelingen, die vanzelf netjes in de rij achter de eerste groep gaan staan. Als de hele trein uitgestapt is staan er maar ca. 150 mannen, vrouwen en kinderen geduldig en muisstil in de rij. Nou niet bepaald de overstroming zoals je hier dagelijks op de radio hoort. Fotografen bukken zich achter de politie agenten en maken foto's. Ze kiezen dat perspectief uit omdat het daardoor lijkt alsof er een enorme groep vluchtelingen tegen gehouden wordt door de politie. Zouden ze het "totaalplaatje" schieten zoals ik heb gedaan dan zie je dat het een paar honderd man is en dan zouden ze niet veel te vertellen hebben voor in de krant van maandag... mijn maag draait er een beetje van om.
Vervolgens vraagt de politie de toeschouwers om ruimte te maken en de vluchtelingen lopen in een colonne naar de wachtende lege bussen. Daar staan ook een paar lege medische tenten en geparkeerde ambulances voor diegenen die medische hulp nodig zouden hebben.
Dan gebeurd er iets speciaals, terwijl de vluchtelingen door de groep toeschouwers lopen beginnen een aantal toeschouwers te applaudisseren. De mensen kijken op in verbazing en beginnen te glimlachen. Ik stop mijn telefoon in mijn zak en doe met ze mee. Een jongen van mijn leeftijd kijkt me aan, knikt als teken van dankbaarheid en we geven elkaar een glimlach als teken van respect. In dat moment waren we niet een "vluchteling" uit het midden oosten en een Europeaan maar twee jongens van dezelfde leeftijd die onder compleet verschillende omstandigheden zijn opgegroeid en vervolgens allebei naar München zijn gekomen op zoek naar wat beters...
Mensen laat je niet zo gek maken door de media, blijf zelfstandig nadenken. Er komen tienduizenden mensen dit weekend misschien een paar honderdduizend in totaal naar Duitsland. Laat het er 400.000 worden die ook daadwerkelijk blijven, op tachtig miljoen inwoners is dat 0,5%. Er is hier in de stad geen chaos, geen paniek en geen vluchtelingen"crisis" alleen maar mensen die een beter leven willen zoals jij en ik en journalisten die geld willen verdienen met het verkopen van sensationele verhalen.
Groetjes uit München
Cees-Jan
*Edit*Bedankt voor jullie positieve reacties. Help mee door dit verhaal te delen zodat meer mensen de andere kant van het verhaal kunnen zien. Liefs Cees-Jan Bak
En ik weet ook wel dat er mensen meekomen met de bups die andere dingen voor ogen hebben. Daar heb ik de ogen niet voor dicht.
Maar vergis me niet in hoeveel van criminele/sadistische/andere niets gunnende/ mensen hier in Nederland wonen. (waar ze ook vandaan komen, wat voor kleur hun vel is, waar ze in geloven is niet van belang)
"Vluchtelingencrisis in München, stad vervalt in chaos."
Zoveel verhalen en hartverscheurende foto's over vluchtelingen en chaos in Europa.
Nadat ik vanochtend weer een vraag kreeg over de "crisis in München" heb ik besloten om naar het Europese epicentrum van de vluchtelingenstroom te gaan om te zien wat er nou werkelijk aan de hand was.
Eenmaal aangekomen op het hoofdstation van München was de rust en leegte een onverwachte situatie. Ja er staan een paar agenten bij een van de stations maar die staan moppen te vertellen en lijken me niet een crisissituatie te managen.
Maar dan komt een van de treinen aangereden in het station waar de agenten staan. Een aantal Duitsers stoppen hun dagelijkse routine om te kijken naar de ,,vluchtelingenstroom door de poort naar Europa". Eerst komen een aantal Europeanen uit de lange trein, die worden doorgelaten. Daarna een handjevol Arabieren die rustig gevraagd worden door de politie om even te wachten. Vervolgens de rest van de vluchtelingen, die vanzelf netjes in de rij achter de eerste groep gaan staan. Als de hele trein uitgestapt is staan er maar ca. 150 mannen, vrouwen en kinderen geduldig en muisstil in de rij. Nou niet bepaald de overstroming zoals je hier dagelijks op de radio hoort. Fotografen bukken zich achter de politie agenten en maken foto's. Ze kiezen dat perspectief uit omdat het daardoor lijkt alsof er een enorme groep vluchtelingen tegen gehouden wordt door de politie. Zouden ze het "totaalplaatje" schieten zoals ik heb gedaan dan zie je dat het een paar honderd man is en dan zouden ze niet veel te vertellen hebben voor in de krant van maandag... mijn maag draait er een beetje van om.
Vervolgens vraagt de politie de toeschouwers om ruimte te maken en de vluchtelingen lopen in een colonne naar de wachtende lege bussen. Daar staan ook een paar lege medische tenten en geparkeerde ambulances voor diegenen die medische hulp nodig zouden hebben.
Dan gebeurd er iets speciaals, terwijl de vluchtelingen door de groep toeschouwers lopen beginnen een aantal toeschouwers te applaudisseren. De mensen kijken op in verbazing en beginnen te glimlachen. Ik stop mijn telefoon in mijn zak en doe met ze mee. Een jongen van mijn leeftijd kijkt me aan, knikt als teken van dankbaarheid en we geven elkaar een glimlach als teken van respect. In dat moment waren we niet een "vluchteling" uit het midden oosten en een Europeaan maar twee jongens van dezelfde leeftijd die onder compleet verschillende omstandigheden zijn opgegroeid en vervolgens allebei naar München zijn gekomen op zoek naar wat beters...
Mensen laat je niet zo gek maken door de media, blijf zelfstandig nadenken. Er komen tienduizenden mensen dit weekend misschien een paar honderdduizend in totaal naar Duitsland. Laat het er 400.000 worden die ook daadwerkelijk blijven, op tachtig miljoen inwoners is dat 0,5%. Er is hier in de stad geen chaos, geen paniek en geen vluchtelingen"crisis" alleen maar mensen die een beter leven willen zoals jij en ik en journalisten die geld willen verdienen met het verkopen van sensationele verhalen.
Groetjes uit München
Cees-Jan
*Edit*Bedankt voor jullie positieve reacties. Help mee door dit verhaal te delen zodat meer mensen de andere kant van het verhaal kunnen zien. Liefs Cees-Jan Bak
- Angelique
- 5-sterren

Misschien had cees-jan beter naar Ter Apel kunnen afreizen waar dagelijks honderden mensen bij de poort staan. Hij zie toevallig een groep van 150 mensen arriveren en suggereerd dat de aantallen die elders genoemd overdreven zijn? Waar komen die mensen dan vandaan die overal opgevangen moeten worden?
En natuurlijk woont er hier al uitschot, net zo goed, maar het is nog steeds geen normaal gebruik om een ander bij watvoor akkefietje dan ook maar te onthoofden. Zodra ja dat gaat bagataliseren, ben je mij kwijt hoor.
En natuurlijk woont er hier al uitschot, net zo goed, maar het is nog steeds geen normaal gebruik om een ander bij watvoor akkefietje dan ook maar te onthoofden. Zodra ja dat gaat bagataliseren, ben je mij kwijt hoor.
Ik vind het een mooi tegengeluid. Ik lees niet dat hij ontkent dat er ook heel veel meer mensen tegelijk ergens kunnen aankomen, maar het gaat hem er denk ik vooral om, om de situatie daar ter plaatste te schetsen, naast de extremen daar of elders waarover enkel wordt bericht. Daar heeft hij een goed punt. Waarom wordt er zo ontzettend ingezoomd op de extreme situaties? Drama, verkoopt goed, maar heeft wel tot gevolg dat enkel dat drama beeld wordt opgeslagen en op basis daarvan vormen mensen meningen, angsten, toekomstbeelden etc. Enkel dat laten zien, geeft geen realistisch beeld. Dus ja, ik vind het heel goed om ook dit soort situaties te laten zien.
Ik sta niet te juichen als mensen onthoofd worden. Ook ben ik fel tegenstander van de 'gewone' doodstraf die mensen opgelegd kunnen krijgen.
Dat staat ook niet te gebeuren. De mensen die hier nu binnenkomen zijn de mensen die gestudeerd hebben en rijke mensen.
Degene die dachten, we zitten het wel uit, maar nu ook op de vlucht slaan. Mensen die het goed hadden thuis.
Geen mensen die om willekeurig welk akkefietje iemand onthoofden.
Hij spreekt andere situatie's niet tegen. Hij is gaan kijken nadat hij hoorde over hoe het in München een chaos geworden was.
Die chaos heeft hij niet ervaren.
Ik merk binnen mijzelf een conflict, het laat mij niet los. Ik ben altijd trots geweest om Nederlands te zijn.
Te wonen in een land waar mensen welkom zijn. Als de wereld van vreemde mensen in de brand staat dat hier een welkom, tijdelijk, thuis voor je is.
Door alle berichtgeving in de media raak ik dat een beetje kwijt, en daarmee mezelf.
Ik ben dus blij met een verslagje van deze meneer.
Hier, waar ik woon en in een stad nabij zitten bij elkaar anderhalf duizend mensen die in Nederland ongewenst zijn.
Ik heb hier nog nooit honderden mensen van bij elkaar gezien. Er gebeurt binnen de grenzen van de 'vrije hekken' wel van alles.
Maar daar blijft het. Binnen de hekken.
Dat staat ook niet te gebeuren. De mensen die hier nu binnenkomen zijn de mensen die gestudeerd hebben en rijke mensen.
Degene die dachten, we zitten het wel uit, maar nu ook op de vlucht slaan. Mensen die het goed hadden thuis.
Hij spreekt andere situatie's niet tegen. Hij is gaan kijken nadat hij hoorde over hoe het in München een chaos geworden was.
Ik merk binnen mijzelf een conflict, het laat mij niet los. Ik ben altijd trots geweest om Nederlands te zijn.
Te wonen in een land waar mensen welkom zijn. Als de wereld van vreemde mensen in de brand staat dat hier een welkom, tijdelijk, thuis voor je is.
Door alle berichtgeving in de media raak ik dat een beetje kwijt, en daarmee mezelf.
Hier, waar ik woon en in een stad nabij zitten bij elkaar anderhalf duizend mensen die in Nederland ongewenst zijn.
Ik heb hier nog nooit honderden mensen van bij elkaar gezien. Er gebeurt binnen de grenzen van de 'vrije hekken' wel van alles.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Zoiets kun je toch met geen mogelijkheid zeker weten? Gezien de aantallen waarom het gaat?Neally schreef: Ik sta niet te juichen als mensen onthoofd worden. Ook ben ik fel tegenstander van de 'gewone' doodstraf die mensen opgelegd kunnen krijgen.
Ik bedoel, ik zou toch met dezelfde autoriteit kunnen beweren dat dit juist de arme mensen zijn, omdat degenen met geld en contacten er jaren geleden al in geslaagd zijn Syrië te ontvluchten? Zo’n bewering kan ik toch ook niet hard maken?
En nee – want dat moet je er tegenwoordig meteen bij vermelden – ik vind niet dat vluchtelingen aan hun lot moeten worden overgelaten, of dat ze de oorlog niet in Europa mogen uitzitten. Maar ik kan me gewoon niet voorstellen bendes als ISIS van dit buitenkansje geen gebruik maken.
Edit: stukje toegevoegd
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op za 19 sep 2015, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Angelique
- 5-sterren

En wie is cees-jan dan? Waarom wordt zijn verhaaltje direct als waarheid aangenomen als "fijn tegengeluid". Ik geef subiet toe dat ik ook liever cees-jan verhaaltjes lees dan de beelden zie van de hongaarse/kroatische grens, maar of dat nou realistisch is.
- Angelique
- 5-sterren

Volgens meneer COA is 1/3 van HBO-niveau of hoger. 2/3 dus niet. Dat geldt dan alleen voor Nederland. En om hier te komen moest je wel geld hebben, maar dat is iets anders dan rijk zijn. Men kan er ook het laatste spaargeld aan uitgegeven hebben.Neally schreef: Ik sta niet te juichen als mensen onthoofd worden. Ook ben ik fel tegenstander van de 'gewone' doodstraf die mensen opgelegd kunnen krijgen.
Hier in het durp zie ik ook geen grotere groepen dan een man (vrouw en kinderen) of 20 voor de Jumbo (dat is nou eenmaal het centrum
-
fransbulletje
Hoe weten we dat ze gestudeerd hebben en rijk zijn? IS is ook rijk 
Wat weten we van deze mensen, weten we wie ze zijn?
De handel in paspoorten is groot dus wie zegt als ze papieren hebben dat die kloppen.
Waarom komen er zoveel mannen? Welke man laat zijn vrouw en kinderen achter in een land waar oorlog is?
Ik vertrouw het eerlijk gezegd voor geen meter, is MIJN gevoel!
Gisteren stond in de krant dat er in het asielzoekerscentrum in Harderwijk geen criminelen of jihadisten komen te zitten, gemeente garandeerd dat....Knap dat ze die garantie durven geven!
Wat weten we van deze mensen, weten we wie ze zijn?
De handel in paspoorten is groot dus wie zegt als ze papieren hebben dat die kloppen.
Waarom komen er zoveel mannen? Welke man laat zijn vrouw en kinderen achter in een land waar oorlog is?
Ik vertrouw het eerlijk gezegd voor geen meter, is MIJN gevoel!
Gisteren stond in de krant dat er in het asielzoekerscentrum in Harderwijk geen criminelen of jihadisten komen te zitten, gemeente garandeerd dat....Knap dat ze die garantie durven geven!
Nee, ik heb ook geen bewijs voor wat ik schrijf over rijken.
Rijk zijn is betrekkelijk. Het is mijn eigen gedachte gang, want hoe kun
je hier komen? Europa zelf is 'aan te lopen' al zijn het honderden kilometers. Maar wat kost het om hier voet aan grond te krijgen?
Dat is geen zekerheid. (in deze heeft niemand zekerheid toch?)
We leven in een land waar we vrij zijn om onze eigen gedachte over deze stroom mensen te hebben.
Sommige zullen dezelfde gedachtes hebben en anderen een compleet andere.
'We' weten niets van deze mensen, 'we' weten niet wie 'ze' zijn.
Criminelen zijn overal. Een vriendin ging bij de politie werken. De eerste avond dat ze intern was belde ze mij op.
Verontwaardigd over wat er omgeroepen was. "Let op je spullen, want ook hier wordt gestolen."
Maar ik ben echt blij om te lezen, als was het maar als tegen-woord, op de smerigheid op sommige foto's die voorbij komen.
Achter gelaten door mensen, weggeschreven onder diezelfde noemer "vluchtelingen".
Het centrum is vijf kilometer van mijn huis vandaan. Bijna dagelijks kom ik erlangs en het drukste dat ik het gezien heb is misschien
een tiental mensen wachtend bij een bushalte.
Rijk zijn is betrekkelijk. Het is mijn eigen gedachte gang, want hoe kun
je hier komen? Europa zelf is 'aan te lopen' al zijn het honderden kilometers. Maar wat kost het om hier voet aan grond te krijgen?
Dat is geen zekerheid. (in deze heeft niemand zekerheid toch?)
We leven in een land waar we vrij zijn om onze eigen gedachte over deze stroom mensen te hebben.
Sommige zullen dezelfde gedachtes hebben en anderen een compleet andere.
'We' weten niets van deze mensen, 'we' weten niet wie 'ze' zijn.
Criminelen zijn overal. Een vriendin ging bij de politie werken. De eerste avond dat ze intern was belde ze mij op.
Verontwaardigd over wat er omgeroepen was. "Let op je spullen, want ook hier wordt gestolen."
Maar ik ben echt blij om te lezen, als was het maar als tegen-woord, op de smerigheid op sommige foto's die voorbij komen.
Achter gelaten door mensen, weggeschreven onder diezelfde noemer "vluchtelingen".
Het centrum is vijf kilometer van mijn huis vandaan. Bijna dagelijks kom ik erlangs en het drukste dat ik het gezien heb is misschien
een tiental mensen wachtend bij een bushalte.
Cees-Jan is daar iig op eigen initiatief. Er zit geen bedrijf of instantie omheen dat winst wil maken, of een politieke agenda heeft. Het is ook realiteit, wat hij laat zien. Een chaotische situatie met veel meer mensen is ook realiteit. Maar situaties met veel meer mensen zonder chaos is ook realiteit. En een kleine groep mensen met chaos ook. Punt is dat enkel die chaos door de media (Cees-Jan is geen media, maar een persoonlijke initiatiefnemer) wordt getoond. Dat heeft hoe dan ook invloed op je denken etc. Alle kanten moeten belicht worden om een realistisch beeld te krijgen.Angelique schreef: En wie is cees-jan dan? Waarom wordt zijn verhaaltje direct als waarheid aangenomen als "fijn tegengeluid". Ik geef subiet toe dat ik ook liever cees-jan verhaaltjes lees dan de beelden zie van de hongaarse/kroatische grens, maar of dat nou realistisch is.
Vanochtend wordt door de pvda een nieuw enorm probleem kenbaar gemaakt wat betreft de stroom vluchtelingen.
De volwassen mannen laten nu hun vrouw naar Nederland komen. Veelal zijn dit uitgehuwlijkte meisjes van 12-14 jaar. Omdat ze in hun eigen land getrouwd zijn, is hun huwelijk in Nederland wettig en geldig.
Er wordt in opvangcentra hierdoor massaal seksueel misbruik gemaakt van kinderen en niemand die er nu iets aan kan doen.
Ik heb er gewoon buikpijn van. Iemand moet hier toch voor die meisjes op gaan komen! Bah. Wat een cultuur
De volwassen mannen laten nu hun vrouw naar Nederland komen. Veelal zijn dit uitgehuwlijkte meisjes van 12-14 jaar. Omdat ze in hun eigen land getrouwd zijn, is hun huwelijk in Nederland wettig en geldig.
Er wordt in opvangcentra hierdoor massaal seksueel misbruik gemaakt van kinderen en niemand die er nu iets aan kan doen.
Ik heb er gewoon buikpijn van. Iemand moet hier toch voor die meisjes op gaan komen! Bah. Wat een cultuur
Dat snap ik niet, hier is verkrachting en seks met minderjarige strafbaar? OF is zo een centrum een vogelvrije zone dan? Ik ben blij dat ik zoiets niet hoef te zien, denk dat ik de neiging heb om ze eigenhandig te castreren hoorHope schreef: Vanochtend wordt door de pvda een nieuw enorm probleem kenbaar gemaakt wat betreft de stroom vluchtelingen.
Ik heb er gewoon buikpijn van. Iemand moet hier toch voor die meisjes op gaan komen! Bah. Wat een cultuur![]()
Maar dat zal toch niet de meerderheid zijn? Hoop ik toch
Vreemd, als ze in Nederland wonen is het dan niet verplicht je aan de Nederlandse wetten te houden?
Ik krijg hier echt een knoop van in mijn maag. Dan is het hek van de dam,...
Ik krijg hier echt een knoop van in mijn maag. Dan is het hek van de dam,...