Jeukende plekken Joep

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Jeukende plekken Joep, gaat oke, elimineren, 2e diersoort?

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Xerox schreef: Waarschijnlijk heb je gelijk Nienke, wel jammer eigenlijk dat er geen formule voor bestaat :-\

Ben benieuwd hoe Joep gaat reageren op haas! Die exoten hebben een nadeel mbt de verkrijgbaarheid inderdaad..
Ach ja, dan is het leven ook weer zo saai...!
Ik wordt weer gek van Joep, hij kan zo druk doen als hij weer lekkerder in zijn vel komt te zitten  ;D een hele dag een pretkop, hij sleept Gijs er in mee, en dan ontploft de boel steeds in huis.  :D

Nu maar weer wachten (elimineren staat niet voor uitsluiten, maar voor wachten denk ik) tot zijn huid was rustiger wordt, haas is in ieder geval al geproportioneerd, was er blij mee, waren de ribbetjes, en wat boutjes, dat krijgt ie wel weg :)
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

;D ;D ;D Fijn om te horen dat hij het zo goed doet! En inderdaad, dat wachten pff... Ik word er zo moedeloos van  :-\ (maarja kan intussen denk ik wel constateren dat bij ons geen voedselallergie speelt maar een mijtenallergie en dat is nog een tikkeltje frustrerender  :'( )
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Shit ja, ik las het...
gebruik jij al middelen van 'puur'?
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Nee, dat zegt me niks? Ik wil wel graag supplementen oid bij gaan geven, alles om Xerox zo veel mogelijk op te krikken. Kun je er iets meer over vertellen of heb je een link? Want jij bent ook zoiets van plan begrijp ik?
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Heb even gegoogeld maar pfoe, ik zou niet weten of ik dat middel aandurf. Over PUUR Huid:

"Samenstelling: Een verdunning van Staphylococcinum, Huisstofmijt, Farinaemijt, Ctenocephalides en een verdund extract van Ledum palustre. Alcohol 35% v/v."

Bron: http://www.nmlhealth.com/p,34,458/PUUR-Huid.aspx

Dan ga ik dus iets toedienen waar hij heftig op reageert en waar hij nu prednison voor krijgt... Naar welke zat jij te kijken?
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Luna zit nu aan de Puur Pollen. Ik weet nog niet of het werkt,.....
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Nee, ik geef dat nu niet, maar ik zou dat zeker over een tijd wellicht willen gaan doen,zeker als Joep zo gevoelig blijft. En ik had het ook wel gedaan als hij niet zo goed op konijn zou reageren.
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Ik heb gisteravond ongeveer de hele avond zitten lezen en besloten dat ik ga beginnen met puur. Daarnaast ook chlorella denk ik. Baadt het niet, dan schaadt het niet..?
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ja, ik las je topic, ik ga daar even verder mee reageren voor het overzicht :)
sella

Bericht door sella »

Xerox schreef: Heb even gegoogeld maar pfoe, ik zou niet weten of ik dat middel aandurf. Over PUUR Huid:

"Samenstelling: Een verdunning van Staphylococcinum, Huisstofmijt, Farinaemijt, Ctenocephalides en een verdund extract van Ledum palustre. Alcohol 35% v/v."

Bron: http://www.nmlhealth.com/p,34,458/PUUR-Huid.aspx

Dan ga ik dus iets toedienen waar hij heftig op reageert en waar hij nu prednison voor krijgt... Naar welke zat jij te kijken?
toch heeft dit heel veel gedaan voor mijn inmiddels overleden herder Diego, geen pred meer nodig gehad.
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

sella schreef: toch heeft dit heel veel gedaan voor mijn inmiddels overleden herder Diego, geen pred meer nodig gehad.
sella, misschien wil je je verhaal hier delen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 708.0.html ben wel benieuwd namelijk!
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Nou, de jeuk is over....dus ik ben er haast zeker van dat het aan het hert lag. Jammer maar helaas.
Ik denk vanaf morgen maar Haas gaan voeren, wil er wel een beetje tempo inleggen.

En dan maar goed gaan nadenken over een volgende diersoort.

Ik heb begrepen dat sommige grote diersoorten nog wel eens niet goed kunnen vallen, omdat een hond die van nature niet zou eten?
Misschien dat daarom hert niet ging?
Maar wat wordt het dan? Ik zit er ernstig aan te denken daarom een visje toe te voegen.
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Fijn dat de jeuk weg is!

Misschien is zalm een goede keuze? En hoe denk je over geit? Ik heb het gisteren geportioneerd. De ribben en organen die ik heb zijn zeker de moeite waard.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Xerox schreef: Fijn dat de jeuk weg is!

Misschien is zalm een goede keuze? En hoe denk je over geit? Ik heb het gisteren geportioneerd. De ribben en organen die ik heb zijn zeker de moeite waard.
Van geit heb ik ook al gehoord dat honden er jeukerig op reageren. Hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar vandaar dat ik het nog niet in mijn menu toevoeg. Plus dat het wat onhandig te verkrijgen is, het bedrijfje hier in de buurt heeft alleen nekken, en dat krijgt Joep nooit weg. Verkrijgbaarheid vind ik wel belangrijk, als ik nog maar zo weinig soorten heb, wil ik ze wel allemaal elke week kunnen voeren, als hij er tegen kan.

Zalm heeft hij al eens gehad, maar denk zelf ook eerder aan een compleet visje, dan krijgt hij ook alles binnen, en zalm heeft toch een gebrek aan spiervlees en orgaan zeg maar :) zat te denken aan haring ofzo.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Zou je duif willen proberen?
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 816.0.html (er is al een lijntje meer in de buurt).

Nu dacht ik dat duif niet altijd in de smaak valt bij honden, maar je weet het maar nooit. Er zijn ook immers katten die pens en fazant lusten.
Een duif bevat meestal wel graantjes in de krop, maar zo'n vogeltje is makkelijk zelf schoon te maken nog extra als dat nodig is en het is dan wel een complete prooi.
Een duif is toch een andere vogel dan een hoender zoals kip of parelhoen, dus geeft wellicht geen reactie.

Plaats reactie