zimba/min of meer uitslag..

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: zimba/min of meer uitslag..

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik denk dat hij vrij weinig voedingsstoffen op heeft kunnen nemen. Dus extra vitaminen/mineralen is op zich wel heel zinvol alleen denk ik dat hij het nu niet goed op gaat nemen. Heb je chlorella in huis? Je zou heeeeeel voorzichtig daar wat van kunnen gaan geven. Heb je Schindele's mineralen in huis? Dan zou ik dat ook heeeeeel voorzichtig gaan geven.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

weet je nog dat ik een paar maanden geleden een kuur chlorella begon te geven, drama was het, met 1 theelepeltje poepte die heel ridderkerk onder, dus dat durf ik eigenlijk niet meer zo goed :-[
van die mineralen heb je toch verschillende? welke moet ik dan geven?
kopie van bloedtest heb ik, ga effies kijken!
Juul
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Juul »

Zou een paar lepels honing mogen? Voor wat directe energie? En misschien eventueel wat propolis?

Ik roep maar wat hoor, is het eerste waar ik aan dacht. Natuurlijk antibioticum enzo.

Voor de rest is het natuurlijk zwaar kl*te, ik zou er ook wanhopig van worden. En ik zou ook precies willen weten wat nu die afwijkingen aan de dunne darm inhouden. Daar heb je die scopie tenslotte voor laten doen, om te kijken wat en of er iets afwijkend was. Verder denk ik dat vlees koken nog niet zo'n slecht idee is. Eerst lekker malen, niet teveel water gebruiken een lepel honing erin en dan zo lauwwarm geven?
Schindele's mineralen dacht ik ook al aan. Een heeeeeeel klein mespuntje.

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

OK, geen chlorella dus. Ik weet overigens niet met hoeveel chlorella je begonnen bent?

In ieder geval, propolis vind ik ook een zeer goed idee. Dat heeft een gunstige uitwerking op de darmflora. En is een natuurlijk AB. En verder inderdaad een mespuntje Schindele's mineralen. Geen andere mineralen, je moet echt Schindele's mineralen hebben.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

met iets minder dan een theelepel toen begonnen..
propolis heb ik, in vloeibare vorm kan dat ook?dacht dat dat was voor wondjes ed.. :-[
dan ga ik die mineralen bij tannetje bestellen
honing vindt ie heel lekker, ga ik hem dat ook zo geven!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

vanaalst schreef: met iets minder dan een theelepel toen begonnen..
propolis heb ik, in vloeibare vorm kan dat ook?dacht dat dat was voor wondjes ed.. :-[
dan ga ik die mineralen bij tannetje bestellen
honing vindt ie heel lekker, ga ik hem dat ook zo geven!
Ik denk dat Tannetje die mineralen niet heeft. Je kunt het wel gewoon bij natuurvoedingswinkel of De Tuinen kopen. Of bestellen via Internet.

Een theelepel chlorella is echt veel te veel. Daar heb je eerder ook een mespuntje van nodig, bij de opbouw.

Van propolis moet je wel de tinctuur hebben. Die kun je door het eten doen.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

oke...dus kan proberen met een mespuntje chlorella...
die bloedwaardes he, ik kan er geen wijs uit worden, waar moet ik dan naar kijken wbt die vit b12 tekort?
die propolis heb ik niet, wel collodiaal zilver...kan ik daar wat mee?
mcSnurk
5-sterren
5-sterren

Bericht door mcSnurk »

staat er niks van cobalamine?

chlorella bij die problemen heb ik slechte ervaringen mee, zelfs 1 kruimeltje wil ik niet meer meemaken :-\

Groene Os heeft multivitamines

Maar als ik heel eerlijk ben zou ik even helemaal niks toevoegen. Er is al chronische diarree, en je weet niet waardoor. En dan ga je allerlei dingen toevoegen waarvan je niet weet hoe dat uitwerkt op maag en/of darmen. Mogelijke vooruitgang en evaluatie van het koken onduidelijk maken
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

dat is dan globulin?
dat is to follow :-[
als ik zo eens kijk staat dat er wel heel vaak...
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Ik zou voorlopig niks gaan toevoegen, eerst zien of hij 't voer verdraagt anders weet je niet meer waarop hij aan 't reageren is.
Als de vertering slecht is neemt hij zowiezo niks of heel weinig op, dus eerst dat in orde proberen te krijgen. ;)

Misschien 't voer steeds minder laten koken zodat hij stlletjesaan terug naar rauw gaat, maar dat zou ik over een paar weken verdelen.
Ik weet echter niet hoe snel hij gevaarlijke tekorten kan krijgen. Ik ga gewoon af op de ervaringen die ik heb met Berre.
ulla
5-sterren
5-sterren

Bericht door ulla »

Misschien is het wel een idee om gedroogde gemalen eierschaal te geven.
mcSnurk
5-sterren
5-sterren

Bericht door mcSnurk »

vanaalst schreef: dat is dan globulin?
dat is to follow :-[
als ik zo eens kijk staat dat er wel heel vaak...
nee, da's een bloedeiwit, een lichaamsafweerstof tegen iets
sttat er een rijtje globulines,a,b en y, onder de titel elektrophorese?

vitamines zouden apart moeten staat, misschien staat er iets van folate? Ook niet? niet meegetest dan, denk ik :-\
Laatst gewijzigd door mcSnurk op zo 14 nov 2010, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Ellen ,ook met jullie leef ik mee  :-* :-* wat een getob met je lieverd
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik denk niet dat er gekeken is naar vitamines en mineralen. Dat doen ze niet standaard. Ik zou overigens zelf zeker wel Schindele's mineralen durven geven. Een mespunt per dag. Omdat ik gewoon super goede ervaring heb met dit klei. Het is puur natuur en veel zachter dan groene leem. Je mag het ook geven wanneer je reguliere medicijnen inneemt. Daar doet het ook niks mee. Het is heel mild en vriendelijk spul.
plant
3-sterren
3-sterren

Bericht door plant »

Mijn tervueren heeft dezelfde klachten als Zimba , maar in een iets mindere vorm en gelukkig met vlagen.
Waar het aan ligt weet ik ook nog steeds niet.
Bloedonderzoek , ontlastingsonderzoek , eleminatiedieet , homeopaat bezocht ,ik ben er niet wijzer van geworden.
Verder onderzoek wilde ik haar niet aandoen , ze is nogal nerveus . Ook zymoral geprobeerd , wat geen resultaat gaf.
Het is inderdaad ook zo erg geweest dat ze erg vermagerde en futloos leek .
Boven op de slaapkamer kwam de stank je al tegemoet  , om misselijk van te worden.
Mijn ervaring is dat het vlees zeer , zeer FIJN GEMALEN moet zijn .
Ze eet voornamelijk kip . Orgaanvlees maal ik ook , word wel een kliederbende.....
Bottenwerk is eigenlijk geen optie meer dan gaat het meteen fout.
Gisteren voor het eerst gekookte haas gegeven. Rauwe haas is telkens funest voor haar. Gekookt lijkt goed te gaan.
Verder eet ze eieren , zeewier , groente , parelhoen, eend ,rund , weinig vis ivm diaree.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt en wat hoop krijgt dat je het in goede banen kunt leiden.
Het is heel erg om toe te kijken dat je hond er onderdoor gaat en er geen oplossing lijkt te zijn.
Heel veel sterkte , ik blijf je verhaal volgen , ook om zelf van te leren.
:'(

Plaats reactie