Re: wat eten we vandaag... deel 41
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- CindyMayella
- 5-sterren

Ziet er lekker uit!!!

Gehaktballetjes, aardappelpuree, bruine bonen. Het ging er bij iedereen niet allemaal even geweldig in, maar ze hebben allemaal wat gegeten.
Kleuter kan trouwens binnenkort helemaal zelf koken. Ze draaide vanmiddag een perfect gehaktballetje, alsof ik hem zelf had gedraaid. Ze pelt juinen en knoflook en heeft ook al eens - illegaal - een teen knoflook klein gehakt.
Kleuter kan trouwens binnenkort helemaal zelf koken. Ze draaide vanmiddag een perfect gehaktballetje, alsof ik hem zelf had gedraaid. Ze pelt juinen en knoflook en heeft ook al eens - illegaal - een teen knoflook klein gehakt.
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Gisteren een vega burger met frites bij van de Valk
Vandaag stamppot palmkool met paprika, champi’s en rookworst
Vandaag stamppot palmkool met paprika, champi’s en rookworst
- pearlsofpassion
- Moderator
Wauw Koek! Wat knap! Handig ook.koekje schreef:Gehaktballetjes, aardappelpuree, bruine bonen. Het ging er bij iedereen niet allemaal even geweldig in, maar ze hebben allemaal wat gegeten.
Hier willen ze ook altijd kijken bij het koken, op een stoel naast het fornuis en dan in hun eigen pannetje met koud! water roeren. Maar als je niet oplet roeren ze idd ook illegaal in de echte kookpot.
Soms mogen ze ook helpen hoor. Vb kaas op de overschotel of pizza strooien. Maar dan moet je ze nog steeds in de gaten houden of er verdwijnt meer kaas in de buikjes dan op het eten en ligt alle kaas op een hoop.
Wij hadden gisteren lamskroon en puree met zuiderse groentjes. Soms mag het al eens chic'er.
- Angelique
- 5-sterren

Ovenschotel van lokale winterpeentjes en knolselderij met een stukkie dooie kip.
Frieten besteld.
- Pauline
- 5-sterren

Je eigen gefabriceerde keukenmachine!koekje schreef:Gehaktballetjes, aardappelpuree, bruine bonen. Het ging er bij iedereen niet allemaal even geweldig in, maar ze hebben allemaal wat gegeten.
- Pauline
- 5-sterren

Ik ben zo dol op Roman, kleine dondersteen.....
Hé een heel stuk tekst weg.... Ik had geschreven dat ik dit Vera ook zo zag doen.
Hé een heel stuk tekst weg.... Ik had geschreven dat ik dit Vera ook zo zag doen.
Laatst gewijzigd door Pauline op do 31 jan 2019, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij de glimlach?koekje schreef:Frieten besteld.
- -Annemarie-
- 5-sterren

Gisteren onze eigen zuurkool (stamp) met biologische rookworst. Vandaag at meneer met de collega's weer stamppot.
Ik een restje stoof uit de koelkast, aangevuld met courgette.
Dit weekeind gaan we hier wat uit maken. De meest recente kookboekaanwinst.

Danny laat zien hoe rijk de Nederlandse street food cultuur is en dat het maken van snacks – kroketten, zelfgesneden friet en huisgemaakte frikandellen – een ambacht is. Je vindt in het boek de recepten van alle bekende snacks uit de vitrine van de snackbar. Alles homemade, van het bladerdeeg van de kaassoufflés tot de bouillon van de kroketten en zelfs het bekende raketje.
En dan niet de laatste.
Bron: https://www.awbruna.nl/boek/non-fictie/ ... et-lekker/
Dit weekeind gaan we hier wat uit maken. De meest recente kookboekaanwinst.

Danny laat zien hoe rijk de Nederlandse street food cultuur is en dat het maken van snacks – kroketten, zelfgesneden friet en huisgemaakte frikandellen – een ambacht is. Je vindt in het boek de recepten van alle bekende snacks uit de vitrine van de snackbar. Alles homemade, van het bladerdeeg van de kaassoufflés tot de bouillon van de kroketten en zelfs het bekende raketje.
En dan niet de laatste.
Bron: https://www.awbruna.nl/boek/non-fictie/ ... et-lekker/
Nee, showboateelke schreef:Bij de glimlach?
Ook lekker. Ik wil je toch de hamburgers van de Glimlach aanraden. En de rest van de friet daar ook, hoor. Zit ook nog bij jullie om de hoek dus dan blijft het lekker warm.koekje schreef:Nee, showboat
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Lasagne met vis (zalm en kabeljauw), tomaat, courgette, paprika en kruiden, er overheen geitenkaas. Was best lekker eigenlijk.
Oh ja. Ik had gewokte paprika, champignons en peultjes, met woksaus en zero noodles.
Dat was op zich niet al te best, want het was veeeeeeel dus ik zat hartstikke vol en ging nog zwemmen. Maar toen ik net op mn app alles van vandaag invulde, zat ik net aan 850 cal voor de hele dag. Dus dat was een beetje weinig. Nog maar wat crackers op.
Dat was op zich niet al te best, want het was veeeeeeel dus ik zat hartstikke vol en ging nog zwemmen. Maar toen ik net op mn app alles van vandaag invulde, zat ik net aan 850 cal voor de hele dag. Dus dat was een beetje weinig. Nog maar wat crackers op.
-
src_esther
- 5-sterren

Gisteren gebakken aardappel met sjalot en peterselie, rucola sla met fliterdun geschaafde parmezaan en truffelolie en een zalmmoot van de grillplaat.
Vandaag paddenstoelenrisotto met snippertjes biologische kipdijfilet (50-75gr). Van mij hoeft het vlees niet, maar meneer wil dat er toch nog graag door... Naja, het is ook lekker want ik marineer het in de gemalen foelie met een snuf cayennepeper, zwarte peper, beetje zout en scheutje olijfolie, bak ze apart en blus met een beetje bouillon voor het aan het einde door de risotto gaat.
Vandaag paddenstoelenrisotto met snippertjes biologische kipdijfilet (50-75gr). Van mij hoeft het vlees niet, maar meneer wil dat er toch nog graag door... Naja, het is ook lekker want ik marineer het in de gemalen foelie met een snuf cayennepeper, zwarte peper, beetje zout en scheutje olijfolie, bak ze apart en blus met een beetje bouillon voor het aan het einde door de risotto gaat.