De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: De BP-moeders! *Dubbel Hoera, 17-3 Vera & 18-3 Dwayne geboren!
Wat is Dwayne een lekker rustig kind! Lijkt me heerlijk!
Ja dat hoor ik vaker
ik heb natuurlijk weinig vergelijk. Dus voor mij is dit 'normaal'. Maar zo kan ik rustig een half uur met hem bezig zijn.
-
Esthertjuh
- 4-sterren

Tess heeft de eerste weken in de kinderwagen bij ons op de kamer geslapen. Daarna tot 5 maanden op haar eigen kamertje in haar eigen bedje. Vervolgens maanden bij ons geslapen. En sinds een aantal weken start ze in haar eigen bedje en als ze wakker wordt (vaak tussen 22.00 en 23.00) leggen we haar bij ons. Ik merk dan weinig van alle nachtvoedingen en ze leert toch in haar eigen bedje slapen.
Ow help. We hebben een karaktertje in huis hoor

Zo, dat is ook 3 meter pruillip.
Veel succes ermee
Veel succes ermee
Hihi dat gezichtje

me too..... dan lijken wij echt een druktemaker te hebben. Zij blijft echt niet zo lief en rustig liggen op die weegschaal....mevrouw wil toch echt wel zien en weten wat er allemaal gebeurt...koekje schreef: Wat is Dwayne een lekker rustig kind! Lijkt me heerlijk!
Juliette slaapt vanaf dag 1 bij ons op de kamer; indien nodig bij ons in bed.
In eerste instantie stond haar wieg naast mij. Toen ze daar niet meer in paste (en ik teveel wakker werd van haar geluidjes en gedraai) hebben we een bedje in onze kamer gezet (aan ons voeteneind) waar ze in slaapt. Ze slaapt nog bij ons op de kamer omdat ze zoveel moeite heeft met slapen en zo zijn wij snel bij haar en dichtbij. Ik laat haar zoveel mogelijk in haar eigen bedje liggen maar het komt ook met enige regelmaat voor dat ze zo onrustig slaapt dat het gewoon zielig is.... (maaien met de armpjes, ze doorkruist haar hele bedje al slapend om ergens in een hoek terecht te komen wat niet lekker ligt... etc etc) en dan kiezen we ervoor om haar bij ons in bed te nemen. Heeft niet mijn voorkeur omdat ik dan niet goed slaap maar Juliette en mijn vriend slapen dan in ieder geval wel.
Naar haar eigen kamertje is nog net geen optie.... het slapen wordt langzaamaan beter dus ik hoop dat we dat met een paar maanden kunnen realiseren.
In eerste instantie stond haar wieg naast mij. Toen ze daar niet meer in paste (en ik teveel wakker werd van haar geluidjes en gedraai) hebben we een bedje in onze kamer gezet (aan ons voeteneind) waar ze in slaapt. Ze slaapt nog bij ons op de kamer omdat ze zoveel moeite heeft met slapen en zo zijn wij snel bij haar en dichtbij. Ik laat haar zoveel mogelijk in haar eigen bedje liggen maar het komt ook met enige regelmaat voor dat ze zo onrustig slaapt dat het gewoon zielig is.... (maaien met de armpjes, ze doorkruist haar hele bedje al slapend om ergens in een hoek terecht te komen wat niet lekker ligt... etc etc) en dan kiezen we ervoor om haar bij ons in bed te nemen. Heeft niet mijn voorkeur omdat ik dan niet goed slaap maar Juliette en mijn vriend slapen dan in ieder geval wel.
Naar haar eigen kamertje is nog net geen optie.... het slapen wordt langzaamaan beter dus ik hoop dat we dat met een paar maanden kunnen realiseren.
Dwayne is wat dat betreft erg makkelijk. Zolang hij zijn natje (voeding) en droogje (luier) heeft gehad is hij een erg tevreden kind.
Genoeg mama, papa tijd. Beetje knuffelen en spelen genoeg slaap en hij blijft erg ontspannen. Tijdens het eten wilt hij altijd bij mij zijn.. We zijn nu zo ver dat wij op de bank eten en Dwayne op de poef op de zitzak zit. Dan kan hij met gemak een half uur naar buiten kijken en spelen met de deken. Kan ik ook op mijn gemak eten. Erg fijn.
Genoeg mama, papa tijd. Beetje knuffelen en spelen genoeg slaap en hij blijft erg ontspannen. Tijdens het eten wilt hij altijd bij mij zijn.. We zijn nu zo ver dat wij op de bank eten en Dwayne op de poef op de zitzak zit. Dan kan hij met gemak een half uur naar buiten kijken en spelen met de deken. Kan ik ook op mijn gemak eten. Erg fijn.
-
wenche
- 5-sterren

- Contacteer:
Evi is ook zeer bewegelijk... Vanaf dat ze 2 weken oud is ligt ze eigenlijk nauwelijks stil... (Wat aankleden en luierverschonen erg lastig maakt :p)
Alleen waar veel andere kinderen de wereld om zich heen willen ontdekken tijdens het drinken, is zij helemaal gefocust.. (Tenminste, vanaf de tsr
)
Alleen waar veel andere kinderen de wereld om zich heen willen ontdekken tijdens het drinken, is zij helemaal gefocust.. (Tenminste, vanaf de tsr
Eeeuhm, een kind hoort toch ook lekker te bewegen en druk te doen? Hoe moet ie anders ontwikkelen? Leren grijpen, coordinatie van handjes etc. Alleen maar liggen en om je heen kijken dan gebeurt er niet zo veel ;-). Zal Dwayne ook wel gaan doen hoor, maar jongens ontwikkelen vaak langzamer dan meisjes.
Haha denk nou aub niet dat Dwayne alleen maar ligt te liggen
dat is absoluut niet waar. Hij grijpt heel duidelijk en gericht naar diverse voorwerpen. Staat ook een filmpje op mijn facebook dat hij naar de speeltjes van de muziek mobile 'slaat' en het hem ook lukt om ze aan te raken. Super knap. Wat dat betreft 'kan' dat eigenlijk nog niet in die week. Filmpje is van een paar weken geleden. Hij grijpt diverse materialen vast. Mijn tshirt en haar zijn favoriet
maar ook een luier houd hij soms vast met verschonen. Dat doet hij nog niet heel bewust hoor. En ook niet lang.
In de baby gym kan hij zich erg vermaken. En met de pols en been rammelaartjes ook.
Dus wat dat betreft gaat het erg voortvarend en loopt hij niet achter of gaat het langzamer.
Maar ja, hij kan ook een half uurtje gewoon rustig en ontspannen om zich heen kijken. Zonder daarbij te moeten huilen of vermaakt te worden. Hij komt dan af en toe zijn handen tegen, trekt het dekentje omhoog etc. Hij kan gewoon lekker ontspannen bij ons wakker zijn. En dat vind ik heerlijk
Hij maakt zich gewoon niet drukker dan nodig is
heeft ie van zijn vader. Die is ook niet gek te krijgen.
In de baby gym kan hij zich erg vermaken. En met de pols en been rammelaartjes ook.
Dus wat dat betreft gaat het erg voortvarend en loopt hij niet achter of gaat het langzamer.
Maar ja, hij kan ook een half uurtje gewoon rustig en ontspannen om zich heen kijken. Zonder daarbij te moeten huilen of vermaakt te worden. Hij komt dan af en toe zijn handen tegen, trekt het dekentje omhoog etc. Hij kan gewoon lekker ontspannen bij ons wakker zijn. En dat vind ik heerlijk
Hij maakt zich gewoon niet drukker dan nodig is
-
wenche
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik ga juichen als de dag komt dat Evi gewoon even rustig kan liggen... Die is werkelijk altijd in beweging, zelfs als ze slaapt...
Hier nog zo een..,wenche schreef: Ik ga juichen als de dag komt dat Evi gewoon even rustig kan liggen... Die is werkelijk altijd in beweging, zelfs als ze slaapt...