Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2

judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

Wowie mooie tuin!! 8)
Mij pruimen en perenboom doet het goed,mooie blommetjes
Paprika en augruk komt binnen al mooi op!
De rucola groeit goed,de rest wat langzamer,maar nu komt het mooie weer !! :biggrin2:
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

ligt dat aan mij of zo, maar mijn rucola heeft van die bredere bladeren  ???
Ik niet snap....Of komen er later van die smallere stengeltjes in of is het gewoon een andere soort?
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ik heb twee verschillende staan.  Met smal blad gekocht als plantje en met brede blaadjes zelf gezaaid.  Ik wil vandaag de raapstelen gaan eten,  maar daar zitten nu knoppen in zag ik. Zou je ze dan nog kunnen eten?
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

hannabelgje schreef: Ik heb twee verschillende staan.  Met smal blad gekocht als plantje en met brede blaadjes zelf gezaaid.  Ik wil vandaag de raapstelen gaan eten,  maar daar zitten nu knoppen in zag ik. Zou je ze dan nog kunnen eten?
Ik heb geen flauw idee Hanna, ik heb nog nooit raapstelen gegeten of geteeld  :-\
Naomi B
5-sterren
5-sterren

Bericht door Naomi B »

*Marga* schreef: Gisteren maggi gedroogd.

en heerlijk rabarber gegeten van de tuin...
Mijn maggi staat ook al hoog en had ook het plan gevat om te drogen. Heb jij dat in de droogmachine gedaan? Hoe lang en hoe doe je dat? Takjes of alleen de blaadjes.

Mijn tuintje begint er ook wat op te lijken.
Afbeelding

Hier net ingezaaid en een paar plantjes, spitskool en paksoy, van Ramon gekregen. Nu komt al eea op, maar gaat nog niet zo snel.
Mijn courgetteplantjes doen het wel goed. Mijn tomatenplantjes niet zo. Ik ga extra tomaat zaaien. De peper en paprika staat nog steeds in raamkozijn, maar krijgt ook maar geen zijblaadjes. Raar is dat.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Vandaag de omheining afgemaakt en overal het gaas uit de grond gehaald. Al een stuk egaal gemaakt en morgen gaan we de grote kas zetten. Dan kunnen de komkommers en de meloen er in. De andere kant waar de pompoenen komen ga ik misschien dadelijk nog aan beginnen om egaal te maken zodat het spul de grond in kan.  Het schiet nu echt lekker op buiten.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

De rucola is idd gezaaide rucola. Heb een blaadje afgescheurd gisteren, even proeven. Lekker!!!  :D Lekkerder dan uit de winkel
De augurkplanten die ik vorige week naar buiten had gezet zijn overleden, zijn heel dun en verpietert...iets is er fout gegaan.
De pompoen is ook niet je van het, die had ik samen naar buiten geplant. Te veel zon? Te weinig water? Te veel water? Vorig weekend toch te koud geweest?
Maar ik heb er nog in de vensterbank, die had ik ook overgeplant toen in pakjes, die hebben ook wat slap gehangen maar zijn allen weer fier overeind gekomen. Heb dus nog wat probeersels over.

Over drogen, ik heb eigen bouilion gedroogd in de bomann. Ik heb het echt helemaal droog gemaakt zodat het in de kast kan, en het was allemaal fijn geneden, kost ong een etmaal (excl pauzes en door elkaar husselen)
sella

Bericht door sella »

Een snack komkommer geplant, ook een gekochte tomaat.
4 bloemkool plantjes staan ook in de tuin, 2 gekochte slaplantjes ook.
die zijn een slag groter dan mijn eigen sla, dus heb ik een tussenoogst.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Ik eet nu raapstelen stamp uit eigen tuin en hij is heerlijk!  :D
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Ik kijk nu naar een  moestuinprogramma op tv. Gaan ze daar naar een moestuinbeurs in engeland. Gaaf zeg!!!!
Laatst gewijzigd door hannabelgje op ma 06 mei 2013, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Bericht door spreeuwtje »

Mijn boerenkool komt ook op!!
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Kaio schreef: De augurkplanten die ik vorige week naar buiten had gezet zijn overleden, zijn heel dun en verpietert...iets is er fout gegaan.
De pompoen is ook niet je van het, die had ik samen naar buiten geplant. Te veel zon? Te weinig water? Te veel water? Vorig weekend toch te koud geweest?
Ik denk dat het echt nog te koud is, vooral 's nachts, volgens mij moet de nachttemp. minimaal 10-12 graden blijven voor tropische planten zoals pompoenen  :-\ :-\
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

hmm oke, dan zal ik de rest nog een maandje binnen laten staan. De pompoen overleeft evt nog , maar de augurken zijn dus echt RIP, maar ook die heb ik nog binnen wat van. Was er al bang voor na het verplanten werd het plots zo koud, de rest wat ik toen verplant heb, sla, munt, selderij en zo heeft ook lang nodig om te herstellen, maar die gaan het wel redden denk ik. En de rest die er eerder instond doet het wel allemaal goed. Dus nog alle hoop  :biggrin2:
Roosj
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roosj »

3 weken terug heb ik binnen oa komkommer en spinazie gezaaid en buiten oa selderij en botersla. Maar deze 4 dingen zijn dus nogsteeds niet opgekomen. Een paar dagen terug kwam wel ineens de salie op. Er komen ook steeds meer wortels op.
Zullen deze nog niet opgekomen zaadjes nog opkomen of moet ik ze opnieuw zaaien? Volgens mij stond op het zakje van 1 van die groenten dat de kiemtijd ca 18 dagen was.
Ik heb de spinazie al voor de 2e keer gezaaid omdat het de vorige keer ook niets leek te doen (maar ik wist toen niet dat ze zo lang nodig hadden om uit te komen)..

Voor de rest is bijna elk zaadje uitgekomen. De Radijsjes groeien als kool, net als de pompoen!
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Komkommer, spinazie en sla komen hier altijd binnen een week op. Hoe diep zaai je en hoe vochtig is je grond?
Hier een probleem met de palmkool. Als ie al op komt dan zijn het erg zwakke plantjes die niks kunnen hebben en vlug dood gaan.  Ik heb nog maar enkele zaadjes en het spul is in de winkel niet te koop. Ik denk dat ik toch maar wat zaadjes bij jelle gs bestellen. :-\

Gesloten