+1!!Jantina schreef: Dat kan jij vinden maar ik blijf erbij dat er voor een hond die een andere hond dood bijt geen plek is in onze overbevolkte maatschappij. Alle oplossingen die je kan bedenken om het maar te voorkomen zijn in mijn ogen schijnveiligheid. Het spijt me, maar dan vind ik honden slechts beesten. En tegen dit soort honden die een knop om hebben gezet moet onze maatschappij beschermt worden, hoe naar ook voor de gevoelens van de eigenaar (die eigenlijk verantwoordelijk is).
Maar deze discussie ga je nooit uit komen, laten we hopen dat er eens een goede wet/regelgeving voor komt die duidelijkheid schept, of je het daar nou mee eens bent of niet.
Het zal je maar gebeuren.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- Lazy Garfield
- 5-sterren

Re: Het zal je maar gebeuren.
Jaren geleden eens info opgevraagd, kreeg toen de info die ik vroeg, maar de persoon die mij dit had gestuurd had niet in de gaten dat er ook interne info in de envelop zat.Me and my boys! schreef: die Gaus is ook gek hoor..
De gemiddelde hond/kat werd niet aangenomen door asiel gaus, bijten was een no go, als er een dier kwam met een bijt verleden werd deze niet aangenomen, en werd er geadviseerd om in te laten slapen. Het dier wat ze wel aannamen moest eigenlijk aan het ideaalplaatje voldoen, zodat deze snel geplaatst(geld kon opleveren) kon worden.
En dan nu zou hij ineens een bijter willen herplaatsen, ach een mens kan veranderen
Nee, dat klopt maar ik vind dat je hier dan ook over-the-top generaliseert. En dan heb jij natuurlijk ook nog eens makkelijk praten met hondjes die fysiek niet in staat zijn om een andere hond te doden. Maar iedere middelgrote/grote hond kan een hond dood maken. Al is het een kleintje. En die moet dan gelijk opgeruimd worden? Zonder te kijken naar de omstandigheden?Jantina schreef: Dat kan jij vinden maar ik blijf erbij dat er voor een hond die een andere hond dood bijt geen plek is in onze overbevolkte maatschappij. Alle oplossingen die je kan bedenken om het maar te voorkomen zijn in mijn ogen schijnveiligheid. Het spijt me, maar dan vind ik honden slechts beesten. En tegen dit soort honden die een knop om hebben gezet moet onze maatschappij beschermt worden, hoe naar ook voor de gevoelens van de eigenaar (die eigenlijk verantwoordelijk is).
Maar deze discussie ga je nooit uit komen, laten we hopen dat er eens een goede wet/regelgeving voor komt die duidelijkheid schept, of je het daar nou mee eens bent of niet.
Maar een hond die hapt, is in mijn ogen heel wat anders dan een hond die een andere hond, een soortgenoot, dood maakt. Honden kunnen vechten, maar als de 1 zich over geeft zal de ander die gewonnen heeft stoppen. Ok, de verliezer kan gewond zijn, lelijk ook, maar niet dood. En dan vind ik overlijden aan de verwondingen nog weer wat anders dan ter plekke verscheuren zoals deze honden hebben gedaan!!! Wij waren op de show in Frankrijk en de meutes zaten heel de dag in een kennel met z'n allen. Aan het eind van de dag waren die beesten het zat en ontstond er hier en daar een pittig gevecht. Eigenaren ergens met een wijntje aan de andere kant van het terrein... Zal je altijd zien. Maar er werd gestopt. En het slachtoffer lief wel mank ja. Maar was niet dood!!! Ik vind niet dat een hond die een kort lontje heeft en wel eens vecht afgemaakt moet worden. Daar kan je maatregelen voor nemen zoals inderdaad een muilkorf. Maar ik vind dat een hond die andere hond dood bijt dat wel moet. Die is een grens over. En dat vind ik bloedlink in onze gezellige kindvriendelijke woonwijken.Lil schreef: Hoe kan er goede regelgeving komen als mensen met echt veel verstand van honden nog niet met elkaar eens worden? ? ? ?
Wij zijn het inderdaad eens dat wij het oneens zijn. Ik zie niet in wat schijnveiligheid is aan ervoor zorgen dat een hond niet kan happen. Want wat pas echt schijnveiligheid is, is dat 99,9% van de honden zonder muilkorf loopt, want hij heeft nog nooit iets gedaan. Dat kan zomaar veranderen doordat zij bijvoorbeeld in de verkeerde groep lopen en mijn hond hoeft niet agressief te zijn. 1 hap en het hondje van mijn pa wat altijd lief in zijn mand ligt is morsdood. Hondje van pa past namelijk volledig in de bek van mijn grote hond.
Mwah, die dwergteckels maken een volwassen wild zwijn af met gemak, dus een andere hond zal ook wel lukken hoor. Verder heb ik op Lil haar berichtje gereageerd, dat het hier toch gaat om de honden in dit voorval? Dit voorval betreft het ter plekke doden en verscheuren van een hond.Lizzy schreef: Nee, dat klopt maar ik vind dat je hier dan ook over-the-top generaliseert. En dan heb jij natuurlijk ook nog eens makkelijk praten met hondjes die fysiek niet in staat zijn om een andere hond te doden. Maar iedere middelgrote/grote hond kan een hond dood maken. Al is het een kleintje. En die moet dan gelijk opgeruimd worden? Zonder te kijken naar de omstandigheden?
Ik houd van mijn dieren maar ik kan wel een grens trekken. Heb het niet droog gehouden toen de herders een spuitje kregen, heb ze van pup af aan dagelijks gezien en ben er tot de laatste adem bij gebleven, maar vergeet ook die blik niet die ze in hun ogen hadden bij het dode schaap. En daar zag ik en ene een heel andere hond. Maar goed, daar zal ieder mens ook weer anders in staan.
Edit: je hebt het over generaliseren Lizzy, maar om hoeveel honden zou het nou daadwerkelijk gaan die een andere hond ter plekke dood bijten??? Zouden die op jaarbasis niet op 1 hand te tellen zijn? (ik heb geen idee)
Laatst gewijzigd door Jantina op vr 12 jun 2015, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik geloof niet dat het aan het formaat ligt. Die van mij weegt maar 7 kg, maar ik ga ervanuit dat hij fysiek wel in staat een hondje formaat chihuahua of yorkie te doden.Lizzy schreef: Nee, dat klopt maar ik vind dat je hier dan ook over-the-top generaliseert. En dan heb jij natuurlijk ook nog eens makkelijk praten met hondjes die fysiek niet in staat zijn om een andere hond te doden. Maar iedere middelgrote/grote hond kan een hond dood maken. Al is het een kleintje.
OK, aangenomen dat ook kleine honden andere honden kunnen doden: ik vind dat je dit per situatie moet bekijken of een hond ingeslapen moet worden of niet. Want je hebt verscheuren, zoals in dit geval. Maar je hebt ook andere gevallen, waarbij het totaal niet om verscheuren gaat maar er een hond een voorval toch met de dood moet bekopen. En als je generaliseert, moet daar ook de roze spuit in.
Tja, in dit geval was het duidelijk want er was zowel aanlijnplicht als muilkorfplicht. Vind het daarom onbegrijpelijk dat deze persoon na de 3 jaar proeftijd weer gewoon een hond aan mag schaffenJantina schreef: Dat kan jij vinden maar ik blijf erbij dat er voor een hond die een andere hond dood bijt geen plek is in onze overbevolkte maatschappij. Alle oplossingen die je kan bedenken om het maar te voorkomen zijn in mijn ogen schijnveiligheid. Het spijt me, maar dan vind ik honden slechts beesten. En tegen dit soort honden die een knop om hebben gezet moet onze maatschappij beschermt worden, hoe naar ook voor de gevoelens van de eigenaar (die eigenlijk verantwoordelijk is).
vraag mij ook af hoe die agressietest is verlopen. Is dat met van die houten bordjes? Want dan vind ik de test niet representatief ;-)
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
wat betreft deze honden... waarvan er al met een muilkorf had moeten lopen, de honden al bekend stonden als oproerkraaiers...de eigenaar duidelijk overal schijt aan heeft... een hond kapot hebben gescheurd...
tja...ik vind dat ze allemaal een spuit zouden moeten krijgen.....
-
hannabelgje
- 5-sterren

Als een herder "woorden" heeft met een chihuahua dan zal 99 van de 100 keer de chihuahua het echt niet overleven hoor. Formaat heeft er ook echt wel iets mee te maken. Had die herder de bedoeling om te doden? Ik denk het niet, maar hij zal niet snappen dat een chihuahua meteen doormidden is.
Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
ja moeilijk is dat id... wat was de situatie.... misschien zat de herder wel aan de lijn en was die kleine erom heen aan t etteren. los en baas ver weg.... en ineens was t klaar voor de herder...
er zijn zat situaties te bedenken..
Laatst gewijzigd door me and my boys op vr 12 jun 2015, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Me and my boys! schreef: wat betreft deze honden... waarvan er al met een muilkorf had moeten lopen, de honden al bekend stonden als oproerkraaiers...de eigenaar duidelijk overal schijt aan heeft... een hond kapot hebben gescheurd...
Alle 7 honden hadden een losloopverbod , er is volgens de autoriteiten actief gehandhaafd
En toch is het gebeurt
Als je kwartje dan als eigenaar nog steeds niet valt .....
Dan heb je naar mijn mening geen greintje verantwoordelijkheidsbesef
http://www.omroepwest.nl/nieuws/17-12-2 ... loopverbod
Nou, ik vind het ook geen punt hoor, dat deze honden zijn ingeslapen. Waarschijnlijk betreft het de 2 die al eerder bij bijt incidenten betrokken zijn geweest. Wat moet je met zulke honden?Me and my boys! schreef: wat betreft deze honden... waarvan er al met een muilkorf had moeten lopen, de honden al bekend stonden als oproerkraaiers...de eigenaar duidelijk overal schijt aan heeft... een hond kapot hebben gescheurd...
Maar goed, dat ze in herhaling konden vallen is aan die eigenaar te danken, die en met 7 van zulke honden los van de riem gaat lopen
Laten we hopen dat er dan regelgeving is die deze honden verbiedt.Lizzy schreef: Nou, ik vind het ook geen punt hoor, dat deze honden zijn ingeslapen. Waarschijnlijk betreft het de 2 die al eerder bij bijt incidenten betrokken zijn geweest. Wat moet je met zulke honden?
Maar goed, dat ze in herhaling konden vallen is aan die eigenaar te danken, die en met 7 van zulke honden los van de riem gaat lopen, waarvan van 2 al bekend was dat het bijters/vechters waren. Het is in mijn ogen niet de schuld van die honden, wel van die stompzinnige eigenaar, die er dan met een taakstafje en 700 euro boete vanaf komt
![]()
![]()
![]()
. Jammer dat zij er niet passendere straf krijgt. Over 3 jaar kan ze gewoon weer een Pitbull gaan halen
![]()
-
Lil
Precies. Paar keer ganging up gezien. Sociale honden die nooit uit zichzelf beginnen, maar heel lelijk gaan bijten en scheuren omdat andere honden dat doen. Meedoen is normaal voor honden, als die situatie er niet is dan zullen ze het nooit meer doen. Bij mensen zie je dit gedrag ook wel eens helaas. Niemand schiet te hulp bijv. Doen wat anderen doen. Dan kun je zeggen doden zzo'n bijtende hond, maar wat als de oplossing is alleen 1 op 1 uitlaten? Dat de hond dan nooit meer wat doet zoals voorheen ook nooit wat deed?Me and my boys! schreef: ja moeilijk is dat id... wat was de situatie.... misschien zat de herder wel aan de lijn en was die kleine erom heen aan t etteren. los en baas ver weg.... en ineens was t klaar voor de herder...
Ik ken ook een eigenaar van doodgebeten jr. Ik ken ook de eigenaar van de veroorzaker, een onherleidbare bastaard. Die bastaard werd dag in dag uit gedurende 2 jaar getreiterd door jr en had ook paar keer echt gaten van de jr. 1dag is ie het zat bijt 1 keer in de nek en opslag dood. Zag uit als een corrigerende nekbeet volgens ooggetuigen, maar was extreem veel verschil in formaat en dus dit gevolg. Andere gevolg die hele sociale hond die nooit wat deed is op last van de burgmeester dezelfde dag afgemaakt, niets test niets aangifte gewoon dat kan/kon (Was dierenambulance etc bij geweest vandaar bekend) Lekker eerlijk!
Als een hond gevaarlijk is ja dan euthanasie, als een hond geen geschikte nieuwe baas vindt, ja helaas wat moet je dan eeuwig asiel kan echt niet. Maar puur en alleen dood omdat de baas een hufter is gaat ver vindt ik. Een oplossing wat wel eerlijk en hanteerbaar is heb ik niet hoor. Helaas.
Maar houd mijn hart vast voor heel strenge regelgeving. 1 klier van 5 kg tegenover mijn reus die 10 keer zoveel weegt en dag hond.
Laat mij dan wel weer voor rotschelden en in mijn gezicht slaan vanwege de ernstige mishandeling: het muilkorven van mijn hond. Hem kwijtraken bij elke scheve blik vind ik een groter risico. Want dat is het risico van zeer rechtlijnig zwart wit denken zonder nuance. 1 scheve blik en dag hond.