Juice challenge 4 t/m 8 april

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Juice challenge 4 t/m 8 april

Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

hannabelgje schreef:De boodschappenlijst komt van de app. Lijkt me dat dat toch moet kloppen? De soeprecepten van de app zijn zeker weten voor twee personen. Dat zegt hij ook in de filmpjes.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk

Ja maar die ander komt van zijn site, en van mijn boek. Dus ik snap het niet. Ze zouden allemaal moeten kloppen...
Jou lijst is ook van dubbele soepen?
Pfff even "excellen" dan maar ::)
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Borke schreef:Pfew... Mijn 5 dagen zitten er op :D
Vandaag heb ik het weer giga druk gehad op het werk, niet eens mee kunnen gaan met de wandeling met Sofi eind van de middag.
Ik stop er even mee, met het juicen.

Ik trek het gewoon niet als ik druk aan het werk ben geweest de hele dag om dan 's avonds ook nog meer dan een uur in de keuken te staan om juice te maken en alles op te ruimen. :-\

Daarbij is het voor mij gewoon te weinig. Vandaag heb ik er nog een avocado bij gegeten.
Het juicen en niet vast eten, is voor mij niet het probleem. Zonder wijn en chocolade lukt ook nog wel.
De hoeveelheid kan ik altijd aanvullen met banaan of avocado of een reepje.
Het is echt al het extra werk wat het geeft, wat mij de das om doet.
Normaal benik veel minder tijd, omdat we veel samen doen en Leo meestal de avondmaaltijd regelt en ik dan voor Sofi zorg en andere dingen doe.

Ik heb nog veel groente en fruit over, daar zal ik nog wel wat van juicen.
Morgenochtend eet ik weer een gebakken ei met groente, 's middags een salade en voor de avond heb ik net alvast een soep van Jason gemaakt met flespompoen, wortels en ui. Al even geproefd en het smaakte heerlijk :biggrin2:
Jammer,
Maar ja het kost stiekum veel meer tijd dan je denkt.
Overigens heb ik wel gejuiced bij een drukke baan. Dat was de enige manier waarop ik nl. niet in de kreukels lag van de buikpijn. Maar ik at er wel een appeltje en banaan bij of zo'n reep en dan 's avonds gewoon avondeten. (behalve in de detox weken die ik deed, die-hardje)
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Borke schreef:Pfew... Mijn 5 dagen zitten er op :D
Vandaag heb ik het weer giga druk gehad op het werk, niet eens mee kunnen gaan met de wandeling met Sofi eind van de middag.
Ik stop er even mee, met het juicen.

Ik trek het gewoon niet als ik druk aan het werk ben geweest de hele dag om dan 's avonds ook nog meer dan een uur in de keuken te staan om juice te maken en alles op te ruimen. :-\

Daarbij is het voor mij gewoon te weinig. Vandaag heb ik er nog een avocado bij gegeten.
Het juicen en niet vast eten, is voor mij niet het probleem. Zonder wijn en chocolade lukt ook nog wel.
De hoeveelheid kan ik altijd aanvullen met banaan of avocado of een reepje.
Het is echt al het extra werk wat het geeft, wat mij de das om doet.
Normaal benik veel minder tijd, omdat we veel samen doen en Leo meestal de avondmaaltijd regelt en ik dan voor Sofi zorg en andere dingen doe.

Ik heb nog veel groente en fruit over, daar zal ik nog wel wat van juicen.
Morgenochtend eet ik weer een gebakken ei met groente, 's middags een salade en voor de avond heb ik net alvast een soep van Jason gemaakt met flespompoen, wortels en ui. Al even geproefd en het smaakte heerlijk :biggrin2:
Tja, het moet inderdaad wel doenbaar (en als het enigszins kan: leuk) blijven, en als je het niet trekt, dan trek je het gewoon niet. Is het eventueel een optie om bijv. in het weekend alle sapjes voor de hele week te maken en die dan in te vriezen? In het boek schrijft Jason Vale dat dat ook best kan. Even wat plastic flessen verzamelen, de sapjes voor de hele week maken en die in de vriezer stoppen. Avond van tevoren eruit halen voor de volgende dag, klaar. Dan heb je maar één keer per week die afwas. Natuurlijk is het dan in het weekend wel even wat werk, maar met een beetje systeem erin is het te doen, lijkt me. Gewoon per sapje de ingrediënten snijden, juicen en in flessen doen, zodat je uiteindelijk 10 flessen hebt staan, voor iedere dag twee.

Dat je daarnaast nog andere dingen eet, is uiteraard geen ramp, lijkt me. Het is ook niet de bedoeling om voor eeuwig op sapjes te leven.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Hanna weet jij toevallig of de salades voor 1 of 2 zijn?
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ik heb verschillen gevonden in appels 28-33, citroen 3-4, ananans 5-4, avocado 6-5, berries 160-375 en pastinaak 2-5. Van de pastinaak weet ik in ieder geval dat de 2 niet klopt. Berries lijken me ook niet te kloppen bij mij. Stoute Jason. >:(
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Voor dit moment hou ik even pas op de plaats, van het weekend weer een lekkere juice maken.
Invriezen lijkt me lastig, want mijn flessen lenen zich daar nuet voor en daarbij zie ik me er ook niet een paar uur voor in de keuken staan.
Ik ben benieuwd of ik eigenlijk iets ben afgevallen - morgen eens kijken ::)

Kaio wat een gepuzzel zeg met die recepten en boodschappenlijst.

Die boodschappenlijst voor 5 dagen juicen klopt volgens mij ook niet, ik heb wel groente en fruit over.
Geeft niet, het komt wel op.
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Kaio schreef:He hoe doen jullie slowjuicers dat trouwens?
Smorgens en savonds sappen? Of alleen savonds en dan die van die avond maken en de 3 van de volgende dag?
Ik stond net mijn sapcentrifuge nl. af te wassen voor 2 appels ;D >:( Tja moet ik nou huilen of lachen? Voelde me wel blöd enigszins eigenlijk..... :uglystupid2:
Ik juice niet, maar blend, maar het principe is wel hetzelfde. Sappen en smoothies hoor je eigenlijk onmiddellijk op te drinken, vooral omwille van het verlies van de voedingsstoffen. Ik maak mijn smoothie in de ochtend om tijdens de lunch op te drinken, tenzij ik thuis ben, maar dan nog duurt het wel even eer de hele smoothie op is. Ik doe het dus ook niet op de goede manier. :)
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Anne in Duitsland schreef:Tja, het moet inderdaad wel doenbaar (en als het enigszins kan: leuk) blijven, en als je het niet trekt, dan trek je het gewoon niet. Is het eventueel een optie om bijv. in het weekend alle sapjes voor de hele week te maken en die dan in te vriezen? In het boek schrijft Jason Vale dat dat ook best kan. Even wat plastic flessen verzamelen, de sapjes voor de hele week maken en die in de vriezer stoppen. Avond van tevoren eruit halen voor de volgende dag, klaar. Dan heb je maar één keer per week die afwas. Natuurlijk is het dan in het weekend wel even wat werk, maar met een beetje systeem erin is het te doen, lijkt me. Gewoon per sapje de ingrediënten snijden, juicen en in flessen doen, zodat je uiteindelijk 10 flessen hebt staan, voor iedere dag twee.

Dat je daarnaast nog andere dingen eet, is uiteraard geen ramp, lijkt me. Het is ook niet de bedoeling om voor eeuwig op sapjes te leven.
Dat lijkt mij eigenlijk een heel goed idee als je enkel omwille van tijdsgebrek je sapjes wil laten. Vergeet wel niet van je flesjes niet helemaal vol te doen :)
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ik ben eigenlijk niet zo veel tijd kwijt met het maken van mijn sapjes. Ik zoek op de apps een recept, verzamel mijn spulletjes en snijd alles in stukken en doe dan per sapje in een bak. Dan juice ik de sapjes met de slowjuicer en zet de sapjes in de koelkast. Dan juicer schoonmaken, 5 minuutjes werk hier. Ik was het dan ook niet af, maar spoel alles af met heet water. Dat is schoon genoeg hier. In de ochtend kost het me dan nog ff 10 minuutjes om de sapjes in de blender te gooien voor ik ze meeneem. Ik maak twee sapjes per dag, eentje voor ontbijt en eentje voor de lunch.
Gisteren als lunch een kant en klare appie salade gegeten en hoppa weer oorlog in mijn ingewanden. Voorlopig op het werk maar zo veel mogelijk bij mijn sapjes blijven denk ik.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Met dat bijelkaar zoeken en snijden ben ik ook best wat tijd kwijt. Wel is het zo dat je er wel een flow in krijgt dus dat het makkelijker en sneller gaat. Denk dat ik met bijelkaar zoeken en sapje draaien en afwasssen toch zeker een half uur kwijt ben. Valt reuze mee met wat ik ervoor terug krijg :)
hannabelgje schreef:Ik ben eigenlijk niet zo veel tijd kwijt met het maken van mijn sapjes. Ik zoek op de apps een recept, verzamel mijn spulletjes en snijd alles in stukken en doe dan per sapje in een bak. Dan juice ik de sapjes met de slowjuicer en zet de sapjes in de koelkast. Dan juicer schoonmaken, 5 minuutjes werk hier. Ik was het dan ook niet af, maar spoel alles af met heet water. Dat is schoon genoeg hier. In de ochtend kost het me dan nog ff 10 minuutjes om de sapjes in de blender te gooien voor ik ze meeneem. Ik maak twee sapjes per dag, eentje voor ontbijt en eentje voor de lunch.
Gisteren als lunch een kant en klare appie salade gegeten en hoppa weer oorlog in mijn ingewanden. Voorlopig op het werk maar zo veel mogelijk bij mijn sapjes blijven denk ik.
Met of zonder dressing???

Dus jij maakt alles klaar met de slowjuicer en blend de volgende ochtend degene die dat nog moeten. Dat is wel zo fijn in de ochtend ja :)
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Kaio schreef:Met dat bijelkaar zoeken en snijden ben ik ook best wat tijd kwijt. Wel is het zo dat je er wel een flow in krijgt dus dat het makkelijker en sneller gaat. Denk dat ik met bijelkaar zoeken en sapje draaien en afwasssen toch zeker een half uur kwijt ben. Valt reuze mee met wat ik ervoor terug krijg :)

Met of zonder dressing???

Dus jij maakt alles klaar met de slowjuicer en blend de volgende ochtend degene die dat nog moeten. Dat is wel zo fijn in de ochtend ja :)
De salade was met dressing en met pasta....
Als ik thuis kom van het werk ga ik eerst met Zoë wandelen en daarna maak ik de sapjes. Die gaan dan de koelkast in en dan maak ik het avondeten. In de ochtend jkost het met mijn domo my blender nog maar 5 minuutjes om de zooi nog te blenden, zeker als ik zaterdag nog een fles voor de blender bij koop. Dan is het dop eraf, mes erop, blenden, mes eraf, dop er weer op en klaar is Hanna.

Vandaag twee smoothies van het 28 dagen plan, die zijn ook erg lekker. Een groene en een rode.

De salades van Jason zijn volgens mij voor 1 persoon bedoeld.
marina
4-sterren
4-sterren

Bericht door marina »

Zo dag 2!
Ik vind de sapjes echt heerlijk, maar het is voor mij toch echt niet genoeg om mijn (overdreven) actieve dagen door te komen... Gisteren wel volgehouden hoor, maar echt bijna de hele dag honger en snachts al helemaal. Ik ga er vanavond toch wat groentes bij eten ander val ik van flauwte van mijn paard vanavond vrees ik ;D

Ik maak ze smorgens, kost me voor alle sapjes bij elkaar een half uur, max 3 kwartier. Het kost mij veel minder tijd dan mijn normale eetpatroon.
Vanmorgen half uur gefietst naar mn werk met alleen die appel/gember kick (echt fantastich!) en dat ging eigenlijk prima, had ik niet verwacht!

Al met al valt het me dus wel een beetje tegen en dan vooral de constante honger..
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Nou ja Jason loopt zelfs marathons op alleen sap. Het zou dus gewoon moeten kunnen. Dat hongergevoel houd je meestal gewoon voor de gek. Dat verdwijnt ook na een aantal dagen even afzien.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ja maar je bent pas op dag 2, daarna wordt het beter :biggrin2: . Nee zonder gein dat wordt wel vaak gezegd.
DIt is een detox kuur he, voor normaal leven en zo gaat dat ook anders. Dan is het vaak enkele maaltijden sapjes, andere maaltijden soep of salade, of wat gezond anders. En natuurlijk je etentje hier en daar etc.
En voor nu kun je wel een banaan of avocado of reep oid ertussendoor nemen he.

En natuurlijk de behoefte van iedere persoon is anders. Ik heb bijv een sportief spierballerig fitness broertje, die ook maar 2000 kcal per dag eet! Ja daar schrikt iedereen van. Tja familie kwaal we hoeven maar naar een kcal te kijken of we krijgen er 2 voor terug ;D :-[

hannabelgje schreef:Nou ja Jason loopt zelfs marathons op alleen sap. Het zou dus gewoon moeten kunnen. Dat hongergevoel houd je meestal gewoon voor de gek. Dat verdwijnt ook na een aantal dagen even afzien.
Dat ervaar ik ook zo. Maar ook gewoon dat het per dag kan verschillen. Maar tevens net zoals gisteren waarom ik ineens wil eten, niet vanwege de honger, ja het voelt als honger maar meer om andere redenen ;)
Wat ik trouwens ook zo raar heb, is dat na eten ik meestal nog meer honger krijg? Dat heb ik met sappen niet, -als ik niet iets tussendoor eet- raar is dat.
Nu ik het me bedenk, ik heb nu minder honger als zonder sappen ;D
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Zo heb de 7 dagen soepnjuice vertaling klaar. De rest van de soepen ed doe ik ooit wel een keer nog, als het viezer weer is ;)
Heb alleen geen Nederlandse spellingcheck erop zitten kom ik achter, en ik kan sommige spelfouten erg moeilijk zien, handig.
Maar wie wil hem hebben?

Plaats reactie