Jeukende plekken Joep

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Jeukende plekken Joep, gaat oke, elimineren, 2e diersoort?

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Je mag van mij alles bespreken hier hoor, geen probleem.
Over een allergie test; áls het een voedselallergie is, is een eliminatie dieet inderdaad het meest betrouwbaar. Het lastige alleen is, dat het ook iets uit de omgeving kan zijn. Dat kan het weer onduidelijk maken.

Joep gaat redelijk eigenlijk. Zijn boven kant ziet er top uit, vacht mooi glanzend, voor zijn doen vol en zacht. Onderkant wat minder, huid is wat geirriteerd nog steeds, maar wel minder dan begin vd week. Er lijkt vooruit gang in te zitten, zeker geen achteruitgang! Dus de haas mag ie voorlopig blijven krijgen.
Hij vind het ook heerlijk, de haas. Nog lekkerder dan konijn eigenlijk. Als ie klaar is komt ie heel deftig naast je zitten smakken, zo lekker dat het was. Ik denk dat hij zelf ook echt vind dat ie zo'n sjieke hond is dat ie heerlijker haas verdient. En dat Gijs de ordinaire kip wel mag eten.  ;D
Hij is verder ook super fit, breekt af en toe de boel af hier, zo dol wordt ie dan. Hij kan weer spelen als een pupje met zijn touw :)
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Fijn dat het goed gaat met de haas.
coby.p
5-sterren
5-sterren

Bericht door coby.p »

fijn toch, dat het zo goed gaat met hem.
zo,n oppepper kan je momenteel wel gebruiken :-*
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Hoera voor Joep!!  :D
fydgi
3-sterren
3-sterren

Bericht door fydgi »

oh leuk dat het zo goed gaat!
ik vind het bij zara ook zachtjesaan beteren en dat voelt echt goed! :D
als het nu zo goed blijft en nog betert dan zal het toch voeding zijn en hoeft die allergietest niet
ik wacht alleszinds nog even af...
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

fydgi schreef: oh leuk dat het zo goed gaat!
ik vind het bij zara ook zachtjesaan beteren en dat voelt echt goed! :D
Ohh dat is ook fijn zeg!
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Kan nu zeggen dat hij nog meer is verbeterd.
Dus ik ga officieel zeggen dat hij tegen haas kan, jippie!  8)
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Hoera voor Joep! Lekker hoor!

Eelke, dit weekend heb ik dit topic nog eens helemaal doorgespit, n.a.v. jouw opmerking in mijn topic dat de plekken van Xerox verdacht veel lijken op die van Joep.

In het topic kom ik een omslag tegen, zo'n 3 weken nadat je begon met alleen konijn te voeren denk ik? Klopt dat? Hoe lang heeft het daarna nog geduurd voor de plekken van Joep eruitzien zoals ze dat nu doen?
fydgi
3-sterren
3-sterren

Bericht door fydgi »

ik ben al volledig aan het denken aan een 2e diersoort :D hopelijk blijft het zo!
vreselijk als je hond zich zo doodkrabt!
heb zelf ook een voedselallergie gehad en weet wat het is :s
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Even goed terug denken hoor... de jeuk werd inderdaad na het beginnen met konijn rustiger. Daarna ging die zelfs weg, ik weet nog dat de jeuk weg was toen ik bij de dierenarts was om zijn anaalklieren uit te knijpen, daar had hij toen ineens wel last van.

Dus kwa jeuk denk ik inderdaad dat die drie weken er voor staan.

Kwa zicht duurt het veel en veel langer...de plekken werden wel minder rood en minder zwart, en zagen er gewoon rustiger uit. Maar het echte herstellen duurt heel, heel erg lang. Ook nu is niet alles weg, zijn huid is dus nog steeds niet helemaal gaaf.

Hoe lang voer jij nu konijn?
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Oke Eelke, dank je. Ik leer veel van Joeps topic! En door jullie te volgen, blijf ik hoop houden.

Ik voer konijn sinds 1 maart. Dus ongeveer 11 weken nu. Maar heb 2 weken geleden geit geprobeerd, echt heel stom achteraf. Nu begint zijn huid weer rustiger te worden. Het verschil met Joep is dat hier nog steeds prednison geslikt wordt...

Maargoed, we blijven jullie volgen! En ik ben blij voor jou en Joep!
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Oh ja, inderdaad. Nou, ik moet ook zeggen dat ik hier natuurlijk ook een terug van had, na onze vakantie, en toen ik hert had gegeven. Daar begint hij nu dus pas echt van te herstellen.
De vakantie was eind maart, en hert half april denk ik.

Kun jij ook zo goed aan zijn gedrag merken dat hij zich beter voelt?
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Oke, even denken hoor. Hert was eind april. En sinds wanneer is de jeuk weer weg?

Over Xerox' gedragsverandering kan ik een boek schrijven. Hij komt ook nog eens uit het asiel, natuurlijk. Hij viel letterlijk alles en iedereen aan. Zo veel frustratie en woede had hij in zich. En buiten die uitbarstingen om, lusteloos, levenloos. Maarja, wat wil je als je gek wordt van de jeuk en als je ruim 8 kg ondergewicht hebt.

En nu... Een grote lieverd  :-* (meestal dan he, hij heeft ook nog wel zijn mindere dagen hoor, maar die worden steeds zeldzamer).

Joep is vooral heel VROLIJK geworden, he?  :biggrin2: Zo fijn om te zien, he! Dan weet je weer waar je het allemaal voor doet!
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Joep is inderdaad vrolijk en zot geworden  ::)
Hij haalt weer puppenstreken uit, presteert het om weer in mijn handen te happen, soms in mijn tenen van zottigheid. Vorige week wilde hij niet gaan slapen savonds, toen hebben we zeker een half uur met Joep gespeeld nog, Gijs kwam af en toe wel ff kijken, maar die was verder al te lui.
Joep sprong en dook op het flostouw, moest helemaal uit elkaar geschud, etc etc.
Gekke Joep  :D
Hij wil nu ook meer knuffelen. Gaat naast mijn vriend op de bank zitten, en laat zich achterover vallen om op schoot te liggen
Afbeelding

Hert was half april. Geloof ik, zou ik hier even precies terug moeten lezen. Maar de echte jeuk is nu dus sinds een klein weekje pas weg. Ik merkte al wel dat het minder werd, dus toch maar op de gok de haas gaan geven, en nu is het dus zo ver hersteld dat het niet meer jeukt.

Volgende diersoort wordt een visje. Denk dat hij die eind van deze week al wel gaat krijgen, zolang het nog goed gaat.
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Aaahw fantastisch  :D Haha!

Oke, dat heeft dus ook nog bijna een maand geduurd. Geduld is een schone zaak..

Plaats reactie