De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- Pauline
- 5-sterren

Re: De BP-moeders! *Dubbel Hoera, 17-3 Vera & 18-3 Dwayne geboren!
Koekje.... maak je ook weer een keer een foto van Vera?? 
Geen idee. Weet wel dat spray minder aan te raden is dan crème. Omdat je het verneveld en dus sneller inademd. Ook al spray je eerst in je hand. En de gebruikt er snel te weinig van. Je moet een bepaald aantal gram smeren om de factor te behalen. Met spray zou je dit niet redden.
Is wat ik onlangs gelezen heb.
Bij de trekpleister hebben ze ook no-Ad
Is wat ik onlangs gelezen heb.
Bij de trekpleister hebben ze ook no-Ad
Meneer heeft de snijplank mee naar werk, dus ik kan even geen nieuwe foto's maken en uploaden.Pauline schreef: Koekje.... maak je ook weer een keer een foto van Vera??![]()
@Nadia: dat wist ik niet. Ik vond een spray altijd zo handig.
Ik ook. Nu is het wel te verhelpen. Je zou op ongeveer de helft uitkomen. Dus als je denkt 50 te smeren, smeer je 25. Dus gewoon vaker smeren. Bij een crème bestaat dit probleem ook van te weinig (dun) smeren. Maar minder extreem als bij spray. Daardoor werkt de niet uit te smeren crème vaak wel goed. Omdat je daar meer (genoeg) van smeert.
Zonnebrandcreme van Vision gebruiken we hier (dermatoloog van mijn vader raadde deze aan).
Ik wil er graag een op mineralen basis, zonder rommel. Kijk, dat Fedde spierwit uitslaat vind ik geen ramp
. Maar zo'n dikke laag pasta vind ik niks. Hij heeft ook een getinte huid, wordt heel snel bruin. Ik wil het dus echt doen voor de schadelijkheid van het lange zonnebaden zeg maar. Voor even een rondje hondjes hoeft hij echt niks op. Misschien dat die spray van de Tuinen dan wel wat voor ons is...
- Lothlórien
- 3-sterren

Ik heb een dochter die op van alles en nog wat met eczeem reageert. Maar zij kan wél tegen de No-Add zonnebrandcrème en aftersun van het Kruidvat. Dus kennelijk is die behoorlijk 'zooi-vrij'.
Leuk zeg, zo'n jonge-moeders-topic hier. Die van mij zijn niet meer heel klein (bijna 14, en tweeling 11 jaar) maar mijn zus en schoonzus zijn allebei zwanger dus binnenkort weer jong grut in de familie, heerlijk!
Leuk zeg, zo'n jonge-moeders-topic hier. Die van mij zijn niet meer heel klein (bijna 14, en tweeling 11 jaar) maar mijn zus en schoonzus zijn allebei zwanger dus binnenkort weer jong grut in de familie, heerlijk!
Wij gebruiken corine de farme. Of die helemaal zooivrij is weet ik eigenlijk niet.
Ik kon schoonbroer gisteren wel iets aandoen... Hij komt hier toe. Ik ga boven vlug ff douchen. Kom ik terug beneden zit ie lekker in de zon met Robyn
. Niet ingesmeerd, geen zonnebril, niets op der hoofd. Naar binnen gestuurd, zag het kind helemaal rood natuurlijk
Ik kon schoonbroer gisteren wel iets aandoen... Hij komt hier toe. Ik ga boven vlug ff douchen. Kom ik terug beneden zit ie lekker in de zon met Robyn
effe info 
Minerale zonnebrand creme, dus de creme zonder zooi zeg maar. legt een laagje OP de huid. dus eigenlijk hoef je maar 1 keer te smeren. want niet wil zeggen dat je dan de hele dag in de zon mag blijven. want de beschermingsfactor geeft aan hoe lang hij beschermt. trouwens kids onder 3 jaar beter helemaal niet in de zon , maar dat wisten jullie vast wel . En verder is het zo dat de meeste mensen te dun smeren, dus ja goed dik smeren, je moet echt wel zien dat kind is ingesmeert .
Minerale creme, dus Lovea, Lavera enz blijft dus op de huid zitten tot je hem eraf veegt, bijv door afdrogen oid en dan moet je wel opnieuw insmeren. Maar je doet er dus eigenlijk veel langer met een fles dan gewone synthetisch creme , die trekt IN de huid en is na 2 uur echt uitgewerkt.
En gewoon dunne kleding aan met lange mouwen en lange pijpen, dat werkt nog altijd het beste , en in de schaduw blijven.
Ik gebruik voor mijn kids Lovae, en dat werkt prima 8)
Minerale zonnebrand creme, dus de creme zonder zooi zeg maar. legt een laagje OP de huid. dus eigenlijk hoef je maar 1 keer te smeren. want niet wil zeggen dat je dan de hele dag in de zon mag blijven. want de beschermingsfactor geeft aan hoe lang hij beschermt. trouwens kids onder 3 jaar beter helemaal niet in de zon , maar dat wisten jullie vast wel . En verder is het zo dat de meeste mensen te dun smeren, dus ja goed dik smeren, je moet echt wel zien dat kind is ingesmeert .
Minerale creme, dus Lovea, Lavera enz blijft dus op de huid zitten tot je hem eraf veegt, bijv door afdrogen oid en dan moet je wel opnieuw insmeren. Maar je doet er dus eigenlijk veel langer met een fles dan gewone synthetisch creme , die trekt IN de huid en is na 2 uur echt uitgewerkt.
En gewoon dunne kleding aan met lange mouwen en lange pijpen, dat werkt nog altijd het beste , en in de schaduw blijven.
Ik gebruik voor mijn kids Lovae, en dat werkt prima 8)
Toch ben ik het daar niet met je eens. Ik heb laatst een heel artikel gelezen van een dermatoloog die aangaf dat we de zon niet moeten mijden en dat zonlicht juist ook heel gezond is. Je moet alleen niet verbranden, maar kinderen niet in de zo'n schijnt echt achterhaald te zijn.
- Pauline
- 5-sterren

Het schijnt dat het grootste gevaar schuilt in de synthetische zonnebrandmiddelen.Jantina schreef: Toch ben ik het daar niet met je eens. Ik heb laatst een heel artikel gelezen van een dermatoloog die aangaf dat we de zon niet moeten mijden en dat zonlicht juist ook heel gezond is. Je moet alleen niet verbranden, maar kinderen niet in de zo'n schijnt echt achterhaald te zijn.
Mijn eigen theorie (totaal nergens op gebaseerd) is dat je het beste je zonnetijd op kunt bouwen, zodat je hui wel verkleurd, zodat je minder snel verbrand, zodat je al die troep niet nodig hebt.
Maar dat is voor kleine kindjes natuurlijk wel weer lastiger. Maar nooit in de zon lijkt me ook niet gezond.
Maar dat is voor kleine kindjes natuurlijk wel weer lastiger. Maar nooit in de zon lijkt me ook niet gezond.
Verkleuring van de huid is eigenlijk heel ongezond.
Ik ga Robyn echt niet de hele zomer binnen laten. Ochtend/avondzon ga ik haar niet ontzeggen...
Ik Dwayne ook niet