Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
hannabelgje
- 5-sterren

Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
En inderdaad maar even een bestelling geplaatst bij Jelle.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Hard gewerkt al. Mijn kas staat en mijn laatste klimrek staat op mijn mm bak. Ik ga zo meteen mijn komkommer en meloen in de volle grond in de kas zetten. Dan ga ik de grond voorbereiden buiten de kas voor mijn pompoenen. Dan ga ik nog bedjes maken voor mijn grote koolsoorten enzo. Maar eerst een lunch van verse sla uit de tuin.
hanna , ik weet niet of je binnenkort in de buurt bent maar heb evt nog paksoy plantjes ....... helaas mag ik van de verhuurder geen bakken meer op t platte dak zetten 
-
hannabelgje
- 5-sterren

Wat een flauwerd. Ik zal deze week sowieso jouw kippennekken enzo komen brengen. Wanneer komt het uit? Ik kan alleen niet op woensdag.lauraV schreef: hanna , ik weet niet of je binnenkort in de buurt bent maar heb evt nog paksoy plantjes ....... helaas mag ik van de verhuurder geen bakken meer op t platte dak zetten![]()
Ik ben gek op paksoi en mn 2 plantjes doen het heel erg goed.lauraV schreef: hanna , ik weet niet of je binnenkort in de buurt bent maar heb evt nog paksoy plantjes ....... helaas mag ik van de verhuurder geen bakken meer op t platte dak zetten![]()
Zit er over te denken om er nog wat bij te gaan zetten.....
Nu eens kijken waar ik zaadjes oid van paksoi kan scoren.
ben je zaterdag in de buurt voor boodschappen?hannabelgje schreef: Wat een flauwerd. Ik zal deze week sowieso jouw kippennekken enzo komen brengen. Wanneer komt het uit? Ik kan alleen niet op woensdag.
( er zitten ook een paar bosuitjes stekjes in en heb nog 3 stekjes van kleine tomaatjes )
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ja dan gaan we sowieso weer boodschappen doen. Wil je een salade eten voor de lunch zaterdag? Dan kan ik sla uit de tuin voor je meenemen. Ik heb meer dan voldoende.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Dan neem ik sla voor je mee. Ik zal em wassen en zwieren.
ik heb vandaag wat andijvie en slaplantjes uit de koude kas overgezet naar de volle grond en in de koude kas de 4 maisplantjes gezet die nu ongeveer 5 cm hoog zijn. Over een week of 2 moeten ze dan overgezet worden naar de volle grond en hopelijk zijn ze dan zo groot dat de kippies ze niet meer kapot maken 8)
-
hannabelgje
- 5-sterren

Das een leuk idee om maïs te zaaien in de kippenren. Daar hebben ze ook lekker schaduw van. Ga ik doen. Wel ergens zaad halen dan.
Ik heb suikermais en ik heb niet zozeer een kippenren, als wel een stuk van 2*2 meter waar een paar zitstokken hangen en wel 4 maisplanten kunnen staanhannabelgje schreef: Das een leuk idee om maïs te zaaien in de kippenren. Daar hebben ze ook lekker schaduw van. Ga ik doen. Wel ergens zaad halen dan.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik zit nu met het probleem dat er weinig schaduw is daar en daar zijn de kippen niet echt erg blij mee. Met maïs zou ik veel schaduw kunnen maken en ze kunnen er ook lekker tussen scharrelen.
Zeker weten !!!!!hannabelgje schreef: Ik zit nu met het probleem dat er weinig schaduw is daar en daar zijn de kippen niet echt erg blij mee. Met maïs zou ik veel schaduw kunnen maken en ze kunnen er ook lekker tussen scharrelen.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik kan ook de net opgekomen maïs plantjes uit het maisveld achter ons huis opgraven en in de grond zetten.....maar suikermais kan ik zelf eten.