Kom op zeg dat meen je toch niet echt, dat zwijn maakt in 1 keer een dwergteckel af zul je bedoelen!!Jantina schreef: Mwah, die dwergteckels maken een volwassen wild zwijn af met gemak, dus een andere hond zal ook wel lukken hoor. Verder heb ik op Lil haar berichtje gereageerd, dat het hier toch gaat om de honden in dit voorval? Dit voorval betreft het ter plekke doden en verscheuren van een hond.
Ik houd van mijn dieren maar ik kan wel een grens trekken. Heb het niet droog gehouden toen de herders een spuitje kregen, heb ze van pup af aan dagelijks gezien en ben er tot de laatste adem bij gebleven, maar vergeet ook die blik niet die ze in hun ogen hadden bij het dode schaap. En daar zag ik en ene een heel andere hond. Maar goed, daar zal ieder mens ook weer anders in staan.
Edit: je hebt het over generaliseren Lizzy, maar om hoeveel honden zou het nou daadwerkelijk gaan die een andere hond ter plekke dood bijten??? Zouden die op jaarbasis niet op 1 hand te tellen zijn? (ik heb geen idee)
Het zal je maar gebeuren.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- Lazy Garfield
- 5-sterren

Re: Het zal je maar gebeuren.
Nou moet ik zeggen dat ik Junior wel een mooie hond vindt, maar ik voor de rest niks met het ras heb. En ik ze ook nooit zou willen.

En ik heb in filmpjes gezien dat daddy flink werd aangevallen door een andere hond en deze zelfs in zijn vel hing maar zelf niks deed en rustig blijft staan.
Het heeft wel degelijk met de opvoeding van de hond te maken.

En ik heb in filmpjes gezien dat daddy flink werd aangevallen door een andere hond en deze zelfs in zijn vel hing maar zelf niks deed en rustig blijft staan.
Laatst gewijzigd door Tamara op za 13 jun 2015, 02:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
ook ja... opvoeding daar kan je veel mee maar niet alles..... genetische aanleg ed dat verander je niet... karakter ook niet...
(Off topic: Het wordt echt de hoogste tijd dat jij je een keer in je ras verdiept hoor. Ik vind dit soort uitspraken echt triest van een Teckeleigenaar... Ik zal je een beetje op weg helpen: Teckels hebben zelfs een speciale manier om dit te doen. Ze bijten het zwijn eerst achterin de hakken zodat het door de poten zakt, vervolgens springen ze tussen de schouders en bijten ze allereerst in de halsstreek bij de halsslagaders. Ze hebben 'm zo om!)Lazy Garfield schreef: Kom op zeg dat meen je toch niet echt, dat zwijn maakt in 1 keer een dwergteckel af zul je bedoelen!!
Ik denk dat het weinig met de opvoeding te maken heeft. Dat Daddy geen of nauwelijks lontje had is volgens mij puur genetisch. En ik zie wel vaker Pitbulls zonder een korte lontje. Het zijn ook niet allemaal vechtmachines, net zo goed dat niet alle teckels zwijnenmoordenaars zijn en niet alle Dalmaten direct achter paarden aanrennen en niet iedere Basset jaagt. Maar de gemiddelde Pit heeft (als het op andere honden aan komt) een heel kort lontje. En een goede eigenaar kan daar heel veel mee. Die ziet van ver aan komen wanneer het lontje korter en korter wordt. En heeft zo'n eigenaar een mega kort-lont-exemplaar zal hij deze altijd aangelijnd uitlaten, nooit los laten lopen, evt een muilkorf om doen en niet in contact brengen met vreemde honden. En dan is er niks aan de hand. Dan is die hond net zo niet gevaarlijk als zo'n levensgevaarlijke teckel. Maar de pest is dat deze honden ook in handen vallen van mafklappers.Tamara schreef: Nou moet ik zeggen dat ik Junior wel een mooie hond vindt, maar ik voor de rest niks met het ras heb. En ik ze ook nooit zou willen.
![]()
En, vergeet de kracht van de groep niet. Eén Pitbull is heel anders als 7 Pitbulls. Dus loop je met 1 Pitbull, alles leuk en aardig. Maar loop je er met 7 en 2 hebben er een korte lont die zin hebben in een potje vechten, zullen ze in een gevecht er toch alle 7 op afvliegen...... De kracht van de groep.
Bij jou misschien niet Lil, maar de DH van hier tegenover wordt achter 1 gammel schuttingdeurtje gehouden en is gemiddeld 1 keer per maand kwijt. En die vreet dus alles op wat er voor zijn neus komt. Daar helpt een muilkorfgebod en aanlijnplicht (die er hier in de wijk gewoon al algemeen is) echt niet tegenLil schreef: eh mij is nog NOOIT!!! een hond ontsnapt en dan heb ik geen mega gevaarlijke honden (elke hond is in potentie gevaarlijk, maar de mijne bijten niet zomaar uit het niets of voor de lol). Hier is wel een afrastering in de voortuin. De achtertuin is bijna niet uit te ontsnappen (tenminste de mijne redden geen 2 m schutting meer). Dus als iemand even iets open laat staan, dan laten ze 2 deuren open staan. nee, nog nooit gebeurd.
Mijn herplaatser waren totaal onbekend en liepen totdat ik wist dat zij andere honden niet beten met muilkorf. Gewoon alleen maar omdat ik niet wist wat er gebeurde, niet omdat er ooit iets gebeurd was.
Ik vind nogal dat je doet alsof iedere (nieuwe) eigenaar van dergelijke honden nooit never geen verantwoordelijkheid neemt. Denk dat dat zeker niet zo is!
-
Summerditches
- 5-sterren

Ik heb niet alle bladzijden van het topic gelezen dus misschien "dubbel"ik..maar er is op dit moment volgens mij van alles gaande over deze groep op het nieuws, teletekst en FB.
De honden schijnen aan een gedragstest onderworpen te zijn waarbij er 2 niet slaagden..de rest slaagde (voor wat je er van vindt maar volgens de opgelegde eisen door justitie) met vlag en wimpel en zouden herplaatsbaar zijn..Volgens mij hebben ze 2 van deze "geslaagden"een moeder met haar pup toch buiten de regels om in laten slapen en daar is veel ophef over.
De andere zouden overgeplaatst worden via een andere gedragstherapeut en deze zijn "verdwenen"..o.i.d.
De honden schijnen aan een gedragstest onderworpen te zijn waarbij er 2 niet slaagden..de rest slaagde (voor wat je er van vindt maar volgens de opgelegde eisen door justitie) met vlag en wimpel en zouden herplaatsbaar zijn..Volgens mij hebben ze 2 van deze "geslaagden"een moeder met haar pup toch buiten de regels om in laten slapen en daar is veel ophef over.
De andere zouden overgeplaatst worden via een andere gedragstherapeut en deze zijn "verdwenen"..o.i.d.
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
mmm dat is ook niet zoals t hoort.....
Dat is wel een heel raar verhaal.......Summerditches schreef: Ik heb niet alle bladzijden van het topic gelezen dus misschien "dubbel"ik..maar er is op dit moment volgens mij van alles gaande over deze groep op het nieuws, teletekst en FB.
-
Summerditches
- 5-sterren

Dit is het stukje volgens mij
http://www.show.nl/showflits/2015/marti ... en-honden/
van FB krijg ik het niet gekopieerd..
En nu kan je van alles van Martin Gaus vinden maar dan moet je hem niet in 1e instantie benaderen volgens mij..
http://www.show.nl/showflits/2015/marti ... en-honden/
van FB krijg ik het niet gekopieerd..
En nu kan je van alles van Martin Gaus vinden maar dan moet je hem niet in 1e instantie benaderen volgens mij..
Ja, maar hier staat dat die 2 niet geslaagd zijn voor de test.
-
Summerditches
- 5-sterren

Wel raar inderdaad ..op FB stond duidelijk dat er 2 niet slaagden en dat de rest wel geslaagd zou zijn en die alsnog hetzelfde lot zou onder gaan..Lizzy schreef: Ja, maar hier staat dat die 2 niet geslaagd zijn voor de test.
Daar werd ook gesuggereerd dat er nu al 4 overleden zijn..de 2 niet geslaagde en de 2 geslaagden maar dat is natuurlijk niet helemaal waar..zoals het nu lijkt..
Er is dan kennelijk wel een verschil tussen slagen volgens tests van justitie en Martin Gaus..hij krijgt dan wel de honden om ze te testen en van alles te bewijzen maar met dat resultaat doen ze vervolgens dan niets ..dat is misschien de reden voor de verbolgenheid..
Ja maar het is een beetje een raar stukje. Er staat eerst dat ze direct ingeslapen zijn en vervolgens zegt MG dat er niets mis met ze was en ze mee gingen naar de markt ed. Dat kan hij toch niet getest hebben als ze direct ingeslapen zijn?Lizzy schreef: Ja, maar hier staat dat die 2 niet geslaagd zijn voor de test.
-
Summerditches
- 5-sterren

t filmpje is wat duidelijkerKaela schreef: Ja maar het is een beetje een raar stukje. Er staat eerst dat ze direct ingeslapen zijn en vervolgens zegt MG dat er niets mis met ze was en ze mee gingen naar de markt ed. Dat kan hij toch niet getest hebben als ze direct ingeslapen zijn?
-
Lil
Dan worden de verplichtingen niet nageleefd of zijn er niet voldoende verplichtingen opgelegd. Het uitbraakproof maken van je woning kan ook gedwongen worden opgelegd. Bij inbeslaggenomen honden die worden teruggegeven onder voorwaarden komt het wel eens voor dat men verplicht wordt een sluis aan te leggen.Kaela schreef: Bij jou misschien niet Lil, maar de DH van hier tegenover wordt achter 1 gammel schuttingdeurtje gehouden en is gemiddeld 1 keer per maand kwijt. En die vreet dus alles op wat er voor zijn neus komt. Daar helpt een muilkorfgebod en aanlijnplicht (die er hier in de wijk gewoon al algemeen is) echt niet tegen.
De reden dat ik een 'sluis' heb, is omdat de buren de honden niet bij zich kunnen houden
Nadat drie keer flink hommels in mijn woning had (mijn honden aan de lijn in mijn piep piepkleine gang en buurhond los ertussen), heb ik mijn honden beschermd tegen die van de buren.
Gelukkig woont dat mens er niet meer, wordt voor 90% minder geblaft door alle honden, lekker rustig.