Re: wat eten we vandaag... deel 37

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

MarijeEnBoomer schreef: Binnen te houden! Meneer M&B vind ze echt super!
Ah! Een mannending dus! Meneer B&L&F&F vindt ze ook super maar ik vind ze net binnen te houden :biggrin2:
EliScooby
5-sterren
5-sterren

Re: Re: wat eten we vandaag... deel 37

Bericht door EliScooby »

Lizzy schreef: Ah! Een mannending dus! Meneer B&L&F&F vindt ze ook super maar ik vind ze net binnen te houden :biggrin2:
Ik zou bijna zeggen dat ik ze wel een keer wil proberen om het te triplechecken, maar nee :biggrin2:
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

Lizzy schreef: Ah! Een mannending dus! Meneer B&L&F&F vindt ze ook super maar ik vind ze net binnen te houden :biggrin2:
Hij had er ook 1,5 vandaag  ;D
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Paella was gelukt :) erg lekker :)

Foto ziet wat flets uit. Maar met de flits leken de erwten chemisch groen :o

Afbeelding
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Dat ziet er goed uit! Alleen hoef ik geen citroen op mijn voer  :biggrin2:

Hier hadden we  met boursin geprakte bloemkool/brocoli/preihap met zo'n andere kaasflap en meneer een stukje dooie kalkoen.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Er overheen uit geperst was best lekker :)
Ik denk kook voor 2 dagen. Maar dat is dus weer mislukt ::)
2 derde is op. Dus weer net te weinig voor morgen. Gebeurd me zo vaak. Of wij eten gewoon veel of ik kan slecht inschatten hoeveel ik moet maken.
Dit was een heel pak risotto rijst 4 drumsticks. 300gr garnalen en dan nog meer aan ui, chorizo en erwten. Een hapjespan vol. Je zou toch zeggen dat het genoeg moet zijn..
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Restje volkoren macaroni uit de vriezert, met roergebakken courgette/ui/knoflook/rode currypasta/beetje kalkoenblokjes/beetje geitenkaas. Hoezo restverwerking.  ::) Zeker bijna eind van de week.  ;D

Ik maak nog steeds te veel.  :D Een paar jaar nadat oudste dochter het huis uit was lukte het eindelijk om voor 3 personen op maat te koken. Nu zijn we anderhalf jaar met z'n tweetjes en kook ik nog steeds de hoeveelheid voor 3 personen.

Heb ik de volgende dag een lekkere warme lunch, dat weer wél!  ;D
- Judith -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - Judith - »

fransbulletje schreef: Zelfgemaakte volkoren speltwraps gevuld met chinese kool - champigons - rundergehakt - kerrie - uitje en lepel creme fraiche.
http://www.smakelijck.nl
Aaaah, dat was jij, van de speltwraps  ;D :D. Ik heb ze gisteren gemaakt en ze waren goed van smaak, alleen waren het een beetje plankjes geworden in plaats van iets buigzaams dat je kunt oprollen  :biggrin2:. Omdat wat mensen op je blog hadden gemeld dat het deeg zo kledderig was, had ik er aan het einde nog wat extra speltmeel bij gedaan. Volgende keer maar niet meer doen  ::). Of heb jij nog andere tips?

Vandaag een restant spruitjessoep en romaine slaai met gerookte zalm, avocado, roomkaas en verse dille.
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Gebakken aardappels met ui en champignons, gegratineerde broccoli en een gebakken visje. Vandaag was niet mijn kookdag: de gebakken aardappels waren te donker en de broccoli  was te knapperig...
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik heb voor morgen tiramisu gemaakt. Maar heb nog wat mascarpone mengsel over.
Iemand een lekker idee wat ik hier nog mee kan maken? (Behalve nog meer tiramisu).
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Saai: prinsessenboontjes, hamburgers met gekarameliseerde rode ui, gebakken pieperschijfjes met spekjes en uitje.
fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

- Judith - schreef: Aaaah, dat was jij, van de speltwraps  ;D :D. Ik heb ze gisteren gemaakt en ze waren goed van smaak, alleen waren het een beetje plankjes geworden in plaats van iets buigzaams dat je kunt oprollen  :biggrin2:. Omdat wat mensen op je blog hadden gemeld dat het deeg zo kledderig was, had ik er aan het einde nog wat extra speltmeel bij gedaan. Volgende keer maar niet meer doen  ::). Of heb jij nog andere tips?

Vandaag een restant spruitjessoep en romaine slaai met gerookte zalm, avocado, roomkaas en verse dille.
;D Het is niet mijn blog hoor  ;)
Ik heb vanmiddag een dubbele portie deeg gemaakt en daar haal ik er 10 stuks uit.
Als ik de hoeveelheid deeg van het recept maak haal ik er maar 6 uit anders kun je er door heen kijken  :biggrin2:
Bak ze niet te lang want dan worden ze hard/taai.
Sommige waren wat steviger maar toen ik ze in een plastic zakje had gedaan om voor vanavond te bewaren, werden ze zachter. Heb dat ook gemerkt als ik ze invries en ontdooi, zijn ze ook mooi soepel.
Ik had ook extra speltmeel toegevoegd want deeg was ook te nat en dan gebruik ik ook nog speltbloem om ze in uit te rollen.
Doe er italiaanse kruiden door zijn ze nog lekkerder  :D
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Nadia schreef: Ik heb voor morgen tiramisu gemaakt. Maar heb nog wat mascarpone mengsel over.
Iemand een lekker idee wat ik hier nog mee kan maken? (Behalve nog meer tiramisu).
Verwerken in een saus voor spaghetti?!
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Radja schreef: Verwerken in een saus voor spaghetti?!
Hu? Serieus? Hoe dan?

Mijn mengsel bestaat uit opgeklopt eiwit en schuimig geklopte dooier met suiker.
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

:-[ om 20.30u een bakje instant noodles naar binnen gewerkt.
Oh, en om 19.30u bij paps en mams een appel. Variatie, gek!  :biggrin2:

Gesloten