Ah! Een mannending dus! Meneer B&L&F&F vindt ze ook super maar ik vind ze net binnen te houdenMarijeEnBoomer schreef: Binnen te houden! Meneer M&B vind ze echt super!
Re: wat eten we vandaag... deel 37
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Re: wat eten we vandaag... deel 37
Ik zou bijna zeggen dat ik ze wel een keer wil proberen om het te triplechecken, maar neeLizzy schreef: Ah! Een mannending dus! Meneer B&L&F&F vindt ze ook super maar ik vind ze net binnen te houden![]()
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Hij had er ook 1,5 vandaagLizzy schreef: Ah! Een mannending dus! Meneer B&L&F&F vindt ze ook super maar ik vind ze net binnen te houden![]()
Paella was gelukt
erg lekker 
Foto ziet wat flets uit. Maar met de flits leken de erwten chemisch groen

Foto ziet wat flets uit. Maar met de flits leken de erwten chemisch groen

- Angelique
- 5-sterren

Dat ziet er goed uit! Alleen hoef ik geen citroen op mijn voer 
Hier hadden we met boursin geprakte bloemkool/brocoli/preihap met zo'n andere kaasflap en meneer een stukje dooie kalkoen.
Hier hadden we met boursin geprakte bloemkool/brocoli/preihap met zo'n andere kaasflap en meneer een stukje dooie kalkoen.
Er overheen uit geperst was best lekker 
Ik denk kook voor 2 dagen. Maar dat is dus weer mislukt
2 derde is op. Dus weer net te weinig voor morgen. Gebeurd me zo vaak. Of wij eten gewoon veel of ik kan slecht inschatten hoeveel ik moet maken.
Dit was een heel pak risotto rijst 4 drumsticks. 300gr garnalen en dan nog meer aan ui, chorizo en erwten. Een hapjespan vol. Je zou toch zeggen dat het genoeg moet zijn..
Ik denk kook voor 2 dagen. Maar dat is dus weer mislukt
2 derde is op. Dus weer net te weinig voor morgen. Gebeurd me zo vaak. Of wij eten gewoon veel of ik kan slecht inschatten hoeveel ik moet maken.
Dit was een heel pak risotto rijst 4 drumsticks. 300gr garnalen en dan nog meer aan ui, chorizo en erwten. Een hapjespan vol. Je zou toch zeggen dat het genoeg moet zijn..
- -Annemarie-
- 5-sterren

Restje volkoren macaroni uit de vriezert, met roergebakken courgette/ui/knoflook/rode currypasta/beetje kalkoenblokjes/beetje geitenkaas. Hoezo restverwerking.
Zeker bijna eind van de week. 
Ik maak nog steeds te veel.
Een paar jaar nadat oudste dochter het huis uit was lukte het eindelijk om voor 3 personen op maat te koken. Nu zijn we anderhalf jaar met z'n tweetjes en kook ik nog steeds de hoeveelheid voor 3 personen.
Heb ik de volgende dag een lekkere warme lunch, dat weer wél!
Ik maak nog steeds te veel.
Heb ik de volgende dag een lekkere warme lunch, dat weer wél!
- - Judith -
- 5-sterren

Aaaah, dat was jij, van de speltwrapsfransbulletje schreef: Zelfgemaakte volkoren speltwraps gevuld met chinese kool - champigons - rundergehakt - kerrie - uitje en lepel creme fraiche.
http://www.smakelijck.nl
Vandaag een restant spruitjessoep en romaine slaai met gerookte zalm, avocado, roomkaas en verse dille.
Gebakken aardappels met ui en champignons, gegratineerde broccoli en een gebakken visje. Vandaag was niet mijn kookdag: de gebakken aardappels waren te donker en de broccoli was te knapperig...
Ik heb voor morgen tiramisu gemaakt. Maar heb nog wat mascarpone mengsel over.
Iemand een lekker idee wat ik hier nog mee kan maken? (Behalve nog meer tiramisu).
Iemand een lekker idee wat ik hier nog mee kan maken? (Behalve nog meer tiramisu).
Saai: prinsessenboontjes, hamburgers met gekarameliseerde rode ui, gebakken pieperschijfjes met spekjes en uitje.
-
fransbulletje
- Judith - schreef: Aaaah, dat was jij, van de speltwraps![]()
. Ik heb ze gisteren gemaakt en ze waren goed van smaak, alleen waren het een beetje plankjes geworden in plaats van iets buigzaams dat je kunt oprollen
. Omdat wat mensen op je blog hadden gemeld dat het deeg zo kledderig was, had ik er aan het einde nog wat extra speltmeel bij gedaan. Volgende keer maar niet meer doen
. Of heb jij nog andere tips?
Vandaag een restant spruitjessoep en romaine slaai met gerookte zalm, avocado, roomkaas en verse dille.
Ik heb vanmiddag een dubbele portie deeg gemaakt en daar haal ik er 10 stuks uit.
Als ik de hoeveelheid deeg van het recept maak haal ik er maar 6 uit anders kun je er door heen kijken
Bak ze niet te lang want dan worden ze hard/taai.
Sommige waren wat steviger maar toen ik ze in een plastic zakje had gedaan om voor vanavond te bewaren, werden ze zachter. Heb dat ook gemerkt als ik ze invries en ontdooi, zijn ze ook mooi soepel.
Ik had ook extra speltmeel toegevoegd want deeg was ook te nat en dan gebruik ik ook nog speltbloem om ze in uit te rollen.
Doe er italiaanse kruiden door zijn ze nog lekkerder
Verwerken in een saus voor spaghetti?!Nadia schreef: Ik heb voor morgen tiramisu gemaakt. Maar heb nog wat mascarpone mengsel over.
Hu? Serieus? Hoe dan?Radja schreef: Verwerken in een saus voor spaghetti?!
Mijn mengsel bestaat uit opgeklopt eiwit en schuimig geklopte dooier met suiker.
Oh, en om 19.30u bij paps en mams een appel. Variatie, gek!