Kaio schreef:
Een huwelijk tussen homo's is een keuze, zo'n kindhuwelijk niet.
Dat klopt maar dat doet feitelijk niet ter zake. Het gaat om de erkenning of niet. NL heeft kindhuwelijk in het buitenland erkent. Dan kun je niet zomaar opeens, als je ermee te maken krijgt, die erkenning intrekken. Dat kost tijd. NL heeft wetgeving in het buitenland erkent en dat hadden ze niet moeten doen. Nu moeten zaken teruggedraaid worden en dat zal niet makkelijk zijn.
Tot die tijd is het in mijn optiek verstandig om die meisjes hierheen te laten komen om te zien of je hier iets voor ze kunt doen. In het land van herkomst zal dat namelijk uitgesloten zijn. En dat is nog kwalijker.
Erna schreef:
Dat klopt maar dat doet feitelijk niet ter zake. Het gaat om de erkenning of niet. NL heeft kindhuwelijk in het buitenland erkent. Dan kun je niet zomaar opeens, als je ermee te maken krijgt, die erkenning intrekken. Dat kost tijd. NL heeft wetgeving in het buitenland erkent en dat hadden ze niet moeten doen. Nu moeten zaken teruggedraaid worden en dat zal niet makkelijk zijn.
Tot die tijd is het in mijn optiek verstandig om die meisjes hierheen te laten komen om te zien of je hier iets voor ze kunt doen. In het land van herkomst zal dat namelijk uitgesloten zijn. En dat is nog kwalijker.
mss zijn ze daar nog wel beter af, hier komen ze weer im de klauwen van hun pedo, daar is ze iig veilig van hem.
Martine-Tom schreef:
en dan nog, als er bekend word dat een leraar een zedenmisbruik op zijn kerfstok heeft is nl ook te klein, maar omdat hier een stempel huwelijk op staat mag het ineens wel?
Je weet dat pedos hier vaak hetzelfde kutexcuus gebruiken he?
Ik hou van haar en zij van mij, ze kan orima over haar lijf beschikken, sex en daarmee liefde is niet leeftijdsgebonden enz enz enz.
Bah, hypocriet zooitje.
Het doet toch helemaal niet ter zaken wat ik wel of niet weet van pedofilie of hoe ik daar over denk? Geloof me, ik weet daar meer van dan me lief is.
Iedereen spreekt hier nu schande van, (terecht) maar het sluiten van de grenzen voor dit soort gevallen daar help je die meisjes niet mee.
Die meisjes zijn hier echt beter af. En zelfs al zitten ze met hun man, dan nog is dat beter dan slaaf zijn bij IS.
Maar ik vind dat er wel een noodwet of zo mag komen. Zet die meisjes allemaal bij elkaar op een plek zonder hun mannen tot duidelijk is wat de wet toestaat. Want hoe je het ook went of keert, de wetten botsen nogal op dit punt.
Martine-Tom schreef:
omdat de us en nl beiden westers zijn, en , ohja...het zijn twee volwassen mensen die mogen beschikken over hun eigen rechten.,dit gaat om kinderen, die kunnen dit niet beslissen,die worden stekselmatig verkracht door die pedos en krijgen veelal te jong kinderen wat hun lijf niet aankan, ik zie hiervwerkelikk waar niks in wat nl zou moeten erkennen, dat ze een huwelijk erkennen waarvan het kjnd inmiddels volwassen is...maar kinderen van 13/14??? Echt te idioot voor woorden!
Nl moet eens ballen krijgen, dan zorgen ze maar dat tot de beslissing er is die meisjes veilig zijn, kunnen ze altijd nog teruggegeven worden aan hun verkrachters als nl zo beslist.
Erna schreef:
Die keuze is al lang geleden gemaakt door kindhuwelijken in het buitenland te erkennen. Dat feit verander je niet in een paar dagen. Het homohuwelijk is hier in NL erkend maar in veel landen nog niet. Wij zouden ook op ons achterste benen staan wanneer in een staat in de VS opeens een huwelijk van een Nl homopaar wordt ontbonden omdat het daar niet legaal is.
* Dat kindhuwelijken erkent worden is, in mijn ogen, een heel slecht besluit geweest. Maar besluiten zijn ervoor om veranderd te worden in een ander besluit.
* Een homohuwelijk wordt in heel veel landen niet erkend. Daar ben je voor de wet niet getrouwd.
EN je 'neigingen' die erop duiden dat je je ook homoseksueel bent kunnen ervoor zorgen dat je linea recta de bak invliegt. Is in deze helaas een heel slechte vergelijking.
Want er gaat niemand op achterste benen staan.
Zelfs in Aruba, Curaçao of St. Maarten is het niet erkend. En kun je zomaar in elkaar gemept worden.
Hier een 'wereldoverzichtje' van landen waar de openstelling van het huwelijk niet heeft plaatsgevonden. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/44/World_marriage-equality_laws.svg/400px-World_marriage-equality_laws.svg.png
Neally schreef:
* Dat kindhuwelijken erkent worden is, in mijn ogen, een heel slecht besluit geweest. Maar besluiten zijn ervoor om veranderd te worden in een ander besluit.
Dat klopt helemaal maar dat kost dus tijd. En tot die tijd mogen die meisjes wat mij betreft hierheen komen omdat ik geloof dat ze hier meer kansen hebben dan daar waar ze vandaan komen.
Erna schreef:
Dat klopt helemaal maar dat kost dus tijd. En tot die tijd mogen die meisjes wat mij betreft hierheen komen omdat ik geloof dat ze hier meer kansen hebben dan daar waar ze vandaan komen.
Dat ben ik helemaal met je eens. Die meisjes krijgen hier een kans.
In mijn ogen zijn er twee dingen die uit elkaar gehaald moeten worden. Het erkennen van het huwelijk en het verbod op seks met een minderjarige.
Het eerste is 'gewoon' fatsoensnorm van Nederland om deze te erkennen. Maar in mijn ogen hoeft het niet zo te zijn dat we ook accepteren dat die volwassene ook daadwerkelijk seksuele handelingen met dat meisje verricht. Wellicht dat daar onderscheid in gemaakt kan worden? Wanneer ze het daar niet mee eens zijn dan hadden ze maar ander land moeten kiezen om heen te vluchten waar dat wel is toegestaan......
dinky89 schreef:
In mijn ogen zijn er twee dingen die uit elkaar gehaald moeten worden. Het erkennen van het huwelijk en het verbod op seks met een minderjarige.
Het eerste is 'gewoon' fatsoensnorm van Nederland om deze te erkennen. Maar in mijn ogen hoeft het niet zo te zijn dat we ook accepteren dat die volwassene ook daadwerkelijk seksuele handelingen met dat meisje verricht. Wellicht dat daar onderscheid in gemaakt kan worden? Wanneer ze het daar niet mee eens zijn dan hadden ze maar ander land moeten kiezen om heen te vluchten waar dat wel is toegestaan......
Hoe ga je het één toestaan, en het ander verbieden? Asielzoeker is getrouwd met meisje, krijgt een woning, mag met zijn vrouw wonen want ze zijn getrouwd. Maar hij mag er niets mee doen.
Oncontroleerbaar.
Meisjes in speciale centra onderbrengen zonder mannen lijkt me stukken veiliger.
Ik vind dit toch een ergerlijke ontwikkeling.....
Iets van vervagen van normen en waarden.
Nu wordt er gezegd, als die meisjes eerst hier maar zijn?
In het land van herkomst is het legaal? etc. etc.
Nou en? Ze komen nu naar Nederland, met Nederlandse wetten.
Als ik in Syrië oa met mijn schoenen aan een moskee inloop ga ik ook in de boeien. Dat zijn hun wetten.
Het hek is van de dam als dat soort dingen hier getolereerd gaan worden.
En ja, ik ga anders naar de vluchteling kijken die door de winkelstraat kuiert met een meisje van een jaar of 12. Is het zijn dochtertje of zijn vrouw?
keetje schreef:
Ik vind dit toch een ergerlijke ontwikkeling.....
Iets van vervagen van normen en waarden.
Nu wordt er gezegd, als die meisjes eerst hier maar zijn?
In het land van herkomst is het legaal? etc. etc.
Nou en? Ze komen nu naar Nederland, met Nederlandse wetten.
Als ik in Syrië oa met mijn schoenen aan een moskee inloop ga ik ook in de boeien. Dat zijn hun wetten.
Het hek is van de dam als dat soort dingen hier getolereerd gaan worden.
En ja, ik ga anders naar de vluchteling kijken die door de winkelstraat kuiert met een meisje van een jaar of 12. Is het zijn dochtertje of zijn vrouw?
Waar je aan voorbij gaat is dat NL het kindhuwelijk in het buitenland heeft erkend. Dat staat los van de NL wetgeving. Zolang het daar gebeurde en men daar ook bleef was het echt geen hot item hier. Nu dat deze mensen vluchteling zijn geworden buitelt iedereen over elkaar heen om er schande van te spreken en zouden ze NL opeens niet in mogen. Dat is toch gek? Ook voor de kinderen die in een kindhuwelijk zitten is het daar gevaarlijk. Het heeft niets met vervaging van normen en waarden te maken. Voor mij is een kindhuwelijk en pedofilie nog steeds een no go en dat zal ook zo blijven. Alleen heb je er niets aan om deze meisjes niet toe te laten in NL. De situatie is nog steeds gevaarlijk voor ze in hun land van herkomst en van enige hulpverlening is daar geen sprake.
Niemand heeft het erover dat het hier getolereerd gaat worden. Kindhuwelijken zijn hier verboden. Punt. Alleen zijn deze meisjes al getrouwd. Ik zou ze liever hier hebben zodat ze wellicht kunnen beschikken over hulpverlening dan dat ze daar blijven met het risico ieder moment een bom op hun kop te krijgen of als sexslaaf voor extremisten te dienen. Het is kiezen uit twee kwaden en dan maar de minst erge in mijn ogen.
Tja, zo ken ik er nog een paar,...het kan altijd nog erger. daar schiet het kind helemaal niets mee op en nogmaals, we leven hier in Nederland. Wil je hier komen, om welke reden dan ook, dan heb je je te houden aan de Nederlandse wetten. Dus geen kinderen als ega. Full stop.
Ik ga die mening niet bijstellen alleen omdat er ergens anders op de wereld nog ergere dingen gebeuren. Ik woon niet ergens anders op de wereld maar in Nederland en ik word hier kotsmisselijk van. Als dit, op/om welke reden dan ook toegestaan gaat worden dan heb ik mijn geloof in Nederland verloren. Dat is mijn mening, 1 rest my case.
keetje schreef:
Tja, zo ken ik er nog een paar,...het kan altijd nog erger. daar schiet het kind helemaal niets mee op en nogmaals, we leven hier in Nederland. Wil je hier komen, om welke reden dan ook, dan heb je je te houden aan de Nederlandse wetten. Dus geen kinderen als ega. Full stop.
Ik ga die mening niet bijstellen alleen omdat er ergens anders op de wereld nog ergere dingen gebeuren. Ik woon niet ergens anders op de wereld maar in Nederland en ik word hier kotsmisselijk van. Als dit, op/om welke reden dan ook toegestaan gaat worden dan heb ik mijn geloof in Nederland verloren. Dat is mijn mening, 1 rest my case.
Ik snap je wel. En Erna zegt ook niet dat ze er niet net zo kotsmisselijk van wordt dan jij en ik. Maar het feit is wel dat deze meisjes hier veiliger zijn dan daar. Ik hoop gewoon dat er heel snel een wet komt die wel toelaat dat deze meisjes naar hier komen, maar gescheiden worden van hun man.
Dit is natuurlijk wel een groot voorbeeld van cultuurverschil. Hoe erg wij het ook vinden, er zal gekeken moeten worden naar een oplossing die in het belang is van die meisjes.