GNRH implantaat

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: GNRH implantaat

danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

Anthraciet schreef: Ik ben inmiddels via het poolhondenforum in gesprek met een gedragstherapeute (misschien zelfs 2 ::)) en ik hoop samen met hen wat verder te komen.
Al werd me wel geadviseerd geen van beiden zo'n implantaat te geven tot de situatie wat duidelijker is en ze in kunnen schatten waar het probleem precies ligt.

Als je de verkeerde zo'n ding geeft, schijn je de problemen ook te kunnen vergroten..... :-\
ja idd dat zou kunnen, het is een erg moeilijke situatie..
ik zou denk beide dan geven

ik heb nu zowel shane als bo gedaan.
dit omdat ik bang ben dat ze gaan vechten.
ze zijn al bijna 4 en alhoewel castratie misschien handig zou zijn ivm loopse teven, durfde ik steeds niemand te laten helpen omdat ik dan bang ben dat ze niet meer bij elkaar kunnen en elkaar afslachten :-[
Anthraciet
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anthraciet »

Jij hebt beide laten implanteren sinds afgelopen vrijdag toch?
Het zal wel wat langer duren voor je verschil merkt lijkt me :-\

Maar waarom wel beiden een implantaat en niet beiden laten castreren? Of wil je ze nog behouden voor de fok?
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Anthraciet schreef: Jij hebt beide laten implanteren sinds afgelopen vrijdag toch?
Het zal wel wat langer duren voor je verschil merkt lijkt me :-\

Maar waarom wel beiden een implantaat en niet beiden laten castreren? Of wil je ze nog behouden voor de fok?
afgelopen vrijdag shane, maandag bo.

shane wel voor fok,bo niet, maar die is roedelleider en zijn operatie word gecompliceerd :-X
Jolly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jolly »

Het werd eerst erger he voordat het afneemt toch?
Pim is vannacht gigantisch aan het spoken geweest, Piepen, kwijlen, geen rust in z'n kont steeds maar drentelen.
Peter is er uitgeweest, heeft de tuindeur open gezet omdat hij dacht dat het CHasey was die weer eens moest, maar dat was dus Pim.
Pim doet echter niets in de tuin, nouja heel af en toe eens een plasje, maar that's it.

pfoe ik ben kapot.
Hopelijk vanavond even lekker behendigheid trainen en dan een rustige nacht.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Jolly schreef: Het werd eerst erger he voordat het afneemt toch?
Pim is vannacht gigantisch aan het spoken geweest, Piepen, kwijlen, geen rust in z'n kont steeds maar drentelen.
Klinkt echt als gierende hormonen zonder de aanwezigheid van een loops teefje, beetje hetzelfde als wat Danielle beschreef. Nou dan begint het te werken.......
Jolly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jolly »

dat idee had ik al, al hebben we hem nog nooit zo meegemaakt, zelfs niet toen de teef van 4 huizen verder loops was.
Twas een hele openbaring, maar goed vanavond heeft hij hem dus 2 weken in en gister dus begonnen te werken.
Vind ik nog snel gegaan.
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Jolly schreef: dat idee had ik al, al hebben we hem nog nooit zo meegemaakt, zelfs niet toen de teef van 4 huizen verder loops was.
Twas een hele openbaring, maar goed vanavond heeft hij hem dus 2 weken in en gister dus begonnen te werken.
Vind ik nog snel gegaan.
lekker zo'n nacht.
ben blij dat t bij shane voornamelijk overdag was.
bij bo merk ik nog niets
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Jolly schreef: dat idee had ik al, al hebben we hem nog nooit zo meegemaakt, zelfs niet toen de teef van 4 huizen verder loops was.
Vind ik nog snel gegaan.
Ik vind het eerlijk gezegd juist erg langzaam gaan  :-\ Ik heb hier de folder de fabrikant voor m'n neus, daarin staat dat er in de regel binnen 2 dagen na het inbrengen al een testosteronpiek optreedt. Er staat ook een grafiekje bij, en daar lees ik af dat er een hond was die pas na 10 dagen een piek had. Dus helemaal vreemd is het nou ook weer niet. Er staat verder dat er binnen 3 weken geen testosteron meer te meten valt in het bloed.
Jolly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jolly »

*Dorothea* schreef: Ik vind het eerlijk gezegd juist erg langzaam gaan  :-\ Ik heb hier de folder de fabrikant voor m'n neus, daarin staat dat er in de regel binnen 2 dagen na het inbrengen al een testosteronpiek optreedt. Er staat ook een grafiekje bij, en daar lees ik af dat er een hond was die pas na 10 dagen een piek had. Dus helemaal vreemd is het nou ook weer niet. Er staat verder dat er binnen 3 weken geen testosteron meer te meten valt in het bloed.
Pim is nou eenmaal een erg appart geval.
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Waarom wordt het eerst erger? hoe kan dat?
margreet
5-sterren
5-sterren

Bericht door margreet »

Even deze topic terug lezen Jol dan zal je zien dat ik ook niet binnen drie weken een verandering zag 8)
Jolly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jolly »

margreet schreef: Even deze topic terug lezen Jol dan zal je zien dat ik ook niet binnen drie weken een verandering zag 8)
dat weet ik, daarom maak ik me ook niet druk hoor.
Jolly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jolly »

zojuist terug van jachttraining en wauw volgens mij werkt zijn implantaat.
Normaal kon een flat reu op 2 meter nog niet langs, nu lag Pim af en struikelde de reu nog net niet over Pim( bij wijze van spreken) en Pim deed helemaal niets.
De hele training en ernamet los gooien was een hele verademing.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Jolly schreef: zojuist terug van jachttraining en wauw volgens mij werkt zijn implantaat.
Normaal kon een flat reu op 2 meter nog niet langs, nu lag Pim af en struikelde de reu nog net niet over Pim( bij wijze van spreken) en Pim deed helemaal niets.
De hele training en ernamet los gooien was een hele verademing.
O gelukkig, dan zit íe toch goed  8)
Fijn dat het zo goed werkt, dat maakt het trainen een stuk makkelijker.
Ik heb trouwens wel een theorie waarom het bij de dallies zo snel werkt en bij de labjes beduidend langer duurt.
In de bijsluiter staat dat onderhuidsvet de afgifte van het GnRH vertraagt, tsja dallies hebben natuurlijk veel minder vet  ;D
Anthraciet
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anthraciet »

Wij hebben gisteren bezoek gehad van de GT en aan de hand van onze en haar bevindingen besloten om Tiki zsm zo'n implantaat te geven.
Als het goed is, heeft een van onze da zo'n ding op voorraad liggen, dus ik zal morgen eens met hem bellen om te zien wanneer we daar terecht kunnen 8)

Omdat dat aleen natuurlijk niet de oplossing is voor ons probleem, zijn we daarnaast intensief begonnen met het in goede banen leiden van hun gedrag en het steunen van Nanuk als hogere reu boven Tiki. Ik heb het idee dat dat ook al wel helpt, dus we hopen dat het implantaat dan extra ondersteuning kan geven :D

Plaats reactie