Poll: honden en het eten van hondenpoep
Moderator: Lizzy
-
Martine-Tom
Re: Poll: honden en het eten van hondenpoep
Tom, chi x maltezer, eet af en toe poep, altijd brokkenpoep, of van de kat van de buren als hij bij de bak kan komen, van mijn eigen kat doet hij het weer niet 
Boy nog nooit poep gegeten.
Bency eet hondedrollen (denk van broketers want zijn hopen die je op 10 meter afstand al in het gras zie uitsteken.) En kattepoep uit de kattebak.
Als ik buiten FOEI of NEE zeg gaat hij wel snel weg.
Bency is 8 maanden en ik hoop dat het helemaal overgaat.
Bency eet hondedrollen (denk van broketers want zijn hopen die je op 10 meter afstand al in het gras zie uitsteken.) En kattepoep uit de kattebak.
Als ik buiten FOEI of NEE zeg gaat hij wel snel weg.
Bency is 8 maanden en ik hoop dat het helemaal overgaat.
Mijn ene riesenschnauzer at haar eigen poep op toen ik haar net had. Ze stond op brok, maar was zwaar en zwaar ondervoed. Ze dronk ook iedere drinkbak helemaal leeg, naar mijn idee om maar wat in haar maag te hebben. Sinds ze normaal te eten kreeg (eerst nog brok later barf) heeft ze het nooit meer gedaan.
Mijn dwergschnauzer heb ik wat rigoreus laten afvallen. Die ging toen op een gegeven moment ook poep (van barfers want andere poep hebben we hier niet) eten, maar ook hout en alles wat ze maar te pakken kreeg waarvan de dacht dat het eetbaar was. Ook dat gedrag verdween toen ik haar weer wat meer te eten gaf.
Mijn dwergschnauzer heb ik wat rigoreus laten afvallen. Die ging toen op een gegeven moment ook poep (van barfers want andere poep hebben we hier niet) eten, maar ook hout en alles wat ze maar te pakken kreeg waarvan de dacht dat het eetbaar was. Ook dat gedrag verdween toen ik haar weer wat meer te eten gaf.
-
Leonike
- 3-sterren

Yara eet af en toe poep van brokkenhonden.
In het verleden, toen ze zelf nog brok at, at ze ook regelmatig haar eigen drollen op.
De kattenbak was ook favoriet voor Yara, toen de katten nog brok aten.
Sinds de katten vers eten, vindt ze de kattenbak niet meer interessant.
Sinds ze zelf ook vers eet, zijn haar eigen drollen ook niet meer interessant.
Poep eten van andere honden is naar mijn idee wel minder geworden sinds ze vers eet, maar ze doet het nog steeds af en toe als ze de kans krijgt.
In het verleden, toen ze zelf nog brok at, at ze ook regelmatig haar eigen drollen op.
De kattenbak was ook favoriet voor Yara, toen de katten nog brok aten.
Sinds de katten vers eten, vindt ze de kattenbak niet meer interessant.
Sinds ze zelf ook vers eet, zijn haar eigen drollen ook niet meer interessant.
Poep eten van andere honden is naar mijn idee wel minder geworden sinds ze vers eet, maar ze doet het nog steeds af en toe als ze de kans krijgt.
Ik voel me sterk getroost, mijn honden zijn duidelijk niet de enigste poepetende honden

Al mijn honden hebben een poos hun eiegen poep opgevreten, Diva, 4 mnd, doet het nu ook als ze de kans krijgt
Andere honndenpoep laten ze gelukkig liggen.
paardenpoep dirigeer ik ze wel duidelijk omheen
, koeievlaaien hebben nog wel eens aantrekkingskracht, menselijke feacalien zijn niet te weerstaan
. Dit laatste vind ik het meest walgelijke wat een hond eten kan,
Het eten van hun eiegen poep is altijd vanzelf over gegaan
Al mijn honden hebben een poos hun eiegen poep opgevreten, Diva, 4 mnd, doet het nu ook als ze de kans krijgt
paardenpoep dirigeer ik ze wel duidelijk omheen
Het eten van hun eiegen poep is altijd vanzelf over gegaan
-
Buran en Co
- 5-sterren

Faydor eet heeeeeel af en toe hondenpoep, voor mijn idee wel sinds hij vers eet. Als hij dat doet eet hij wel brokken drollen. Maar gelukkig is het maar heeeeeeel af en toe 
Yoda vreet hondenpoep en hoe smeriger het eruit ziet hoe liever.
Het liefst van die smeuiige die lekker tussen zijn tandjes doorsijpelt
Ruby en Laan gelukkig niet.
Het liefst van die smeuiige die lekker tussen zijn tandjes doorsijpelt
Ruby en Laan gelukkig niet.
3 cavaliers, eten geen van allen poep, en hebben dit (gelukkig) ook nooit gedaan
-
labradorluna
- 2-sterren

- Contacteer:
Mijn labrador van 14 maanden eet poep (ik denk kattenpoep en paarden. )ongeveer sinds ze kvv heeft.
Ze eet trouwens alles wat ze tegenkomt en kan vinden.. Wandelen is is gewoon een lopend buffet voor haar.
Ze eet trouwens alles wat ze tegenkomt en kan vinden.. Wandelen is is gewoon een lopend buffet voor haar.
Charlie vreet bij het leven hondenpoep!
En volgens mij vooral van honden die brokken gevoerd krijgen.
Ik zag pas bij CM dat banaan een toevoeging kan zijn voor honden die poep eten en dat ze een tekort aan kalium kunnen hebben. Ik ben daar wel benieuwd naar.
Heeft Charlie tekorten?
Nu vreet Charlie verder alles wat eetbaar is, maar onderweg tijdens de wandeling altijd hondendrollen, of drollen in het algemeen, ook de van mensen
. Ze heeft nu een korfje als ze los loopt, anders is het niet te doen.
Ik zag pas bij CM dat banaan een toevoeging kan zijn voor honden die poep eten en dat ze een tekort aan kalium kunnen hebben. Ik ben daar wel benieuwd naar.
Heeft Charlie tekorten?
Nu vreet Charlie verder alles wat eetbaar is, maar onderweg tijdens de wandeling altijd hondendrollen, of drollen in het algemeen, ook de van mensen
Heb ook wel eens gelezen dat het geven van eierkoek aan je hond dat ze dan ook geen poep meer eten.WillyP schreef: Charlie vreet bij het leven hondenpoep!
Heeft Charlie tekorten?
Nu vreet Charlie verder alles wat eetbaar is, maar onderweg tijdens de wandeling altijd hondendrollen, of drollen in het algemeen, ook de van mensen. Ze heeft nu een korfje als ze los loopt, anders is het niet te doen.
Wat en waarom weet ik niet meer.
Mijn cairn terrier eet hondenpoep/paardenpoep/mensenpoep/kattepoep enz. Bij hondenpoep volgens mij alleen van brokhonden en daar ligt hier veel van.
Ik denk dat het niets te maken heeft met tekorten en dat banaan of eierekoeken helpen, anders waren er vast niet zoveel honden geweest die poep eten 
Moet ook zeggen dat ik daar een grote ? bij heb. Want het is niet alleen poep wat ze eet, ze vreet alles wat ze vreten kan (als wij het maar niet zien )Monique77 schreef: Ik denk dat het niets te maken heeft met tekorten en dat banaan of eierekoeken helpen, anders waren er vast niet zoveel honden geweest die poep eten![]()
Falco heeft eigenlijk altijd vers gegeten, dus daar kan ik niet op antwoorden. Hij heeft het met vlagen. Ik weet niet of het brokken poep is wat ie eet. Vaak van die hele zwarte poep, maar ook wel eens een brokkendrol......
Ik heb soms het idee dat wat meer lever voeren helpt. Maar moeilijk te zeggen omdat het echt met vlagen is.
kruising dobermann - rhodesian ridgeback
Ik heb soms het idee dat wat meer lever voeren helpt. Maar moeilijk te zeggen omdat het echt met vlagen is.
kruising dobermann - rhodesian ridgeback