Jeukende plekken Joep

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Jeukende plekken Joep, gaat oke, elimineren, 2e diersoort?

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Lief he, mijn mannen :) (zal mijn echte man vast niet blij mee zijn, deze foto, van sochtends vroeg - nog niet helemaal wakker ;) )

Ja, het is echt, heeeeeeeeeel veeeeeel geduld hebben... en nadenken, opletten, onthouden etc. het valt echt niet mee. We zijn al bijna een jaar bezig inmiddels, eind juni kreeg hij last van die plekken ...
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Haha gewoon niet vertellen dat je zulke foto's hier plaatst...  ;)

Pfff, al bijna een jaar bezig! Dan kan ik nog even... Maarja eerst van die verrekte prednison af en dan zien we wel weer verder.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Xerox schreef: Haha gewoon niet vertellen dat je zulke foto's hier plaatst...  ;)

Pfff, al bijna een jaar bezig! Dan kan ik nog even... Maarja eerst van die verrekte prednison af en dan zien we wel weer verder.
Nou ja, een jaar dat hij plekken heeft hij. Hij kreeg toen in eerste instantie alleen nog maar smuldier. Daarna ook lotgering erbij, daarna eliminatiedieet eend...anfin, staat hier ook allemaal natuurlijk. Maar al wel een jaar aan het dokteren dus. :)
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Ah zo  :biggrin2: Ja ik dacht al, dit topic loopt sinds augustus 2011. Maar dat is ook alweer een hele poos geleden natuurlijk!
fydgi
3-sterren
3-sterren

Bericht door fydgi »

oej oej ikhoop dathet bij mij sneller gaat want ik ben echt zooooooooooo ongeduldig! :p
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Nou, ligt ook aan mezelf hoor.
Ook de dierenarts wist het allemaal niet, ben overgestapt naar een andere dierenarts. Eend was dus niet slim om mee te beginnen, achteraf gezien. En die heb ik bijna 12 weken gegeven volgens mij...
Toen vervolgens begonnen met volledig barfen, en toen de diersoorten gegeven die hij al gehad had; eend, kip, rund, lam en zalm. Toen ondertussen onderzoeken gedaan, biopt genomen, antibiotica gegeven.

En toen pas met konijn begonnen, wat dus wel goed valt. Als ik in augustus al begonnen was met konijn, hadden we ook al verder geweest natuurlijk. :)
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Dat is zo! Maarja dat is hier precies hetzelfde. Je bent vaak toch heel wat DA-bezoekjes verder voor je zelf eens op onderzoek uitgaat of toevallig op het goede spoor terechtkomt.

Ergens vraag ik me af of konijn voor ons wel zo'n goede diersoort is. Die zijn net als eenden toch graanetend? Althans, de nijnen die hier zitten wel. Soms denk ik.. Wat als ik nou nog eens opnieuw begin met een dieet van een niet-graanetend dier.. Zou ik dan meer/sneller effect bereiken? Heb jij dat niet?
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Nee, dat heb ik niet zo...bijna elk prooidier eet wel graan volgens mij. Kan me even niets indenken wat helemaal geen graan eet, vis is weer niet ideaal als eerste diersoort, om elke dag te voeren.

Wat je ook kunt doen als je twijfelt is straks 100% haas gaan geven. Haas is bijna altijd zeker wild, zijn moeilijk tam te houden. Eten dus ook vast wel graantjes, maar ook vooral gras en dat soort dingen, geen antibiotica etc... en wild heeft ook weer goede voedingsstoffen bij zich.
En van haas is bijna alles wel te krijgen, al is orgaan meestal wel een mix van alle orgaantjes, dus zou je voor de zekerheid de maagjes eruit moeten vissen.
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Ik krijg morgen 5 kg haas.. Maarja.. Wat ga ik ermee doen? Ga ik het erbij voeren, terwijl Xerox nog op prednison staat en jeuk heeft? Lastig! En ik vervuil je topic weer..
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Is helemaal niet erg hoor, alle twijfels is ook weer info toch?

Hoe lang denk je nog dat het duurt eer hij van de prednison af is?
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

We zijn nu 11 weken verder en de prednison is gehalveerd. Maar we staan al een paar weken stil op deze dosis (doordat hij meer jeuk kreeg en ik hem daarna ook nog eens geit gaf). Vanavond doen we een nieuwe poging te minderen. Heb gehoord dat de jeuk bij mindering altijd eerst even verergert, dus ik denk dat we gewoon even door moeten zetten.

Hoe lang het nog gaat duren, geen idee dus  :-\ Sowieso moet je na iedere vermindering de nieuwe dosis 2 weken vasthouden. Dus in het beste geval zijn we nog 6 weken bezig.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Xerox schreef: We zijn nu 11 weken verder en de prednison is gehalveerd. Maar we staan al een paar weken stil op deze dosis (doordat hij meer jeuk kreeg en ik hem daarna ook nog eens geit gaf). Vanavond doen we een nieuwe poging te minderen. Heb gehoord dat de jeuk bij mindering altijd eerst even verergert, dus ik denk dat we gewoon even door moeten zetten.

Hoe lang het nog gaat duren, geen idee dus  :-\ Sowieso moet je na iedere vermindering de nieuwe dosis 2 weken vasthouden. Dus in het beste geval zijn we nog 6 weken bezig.
Ja, het duurt echt lang he?

Heb haas orgaan, en haas spier bijbesteld. En krijg morgen hazentongetjes om te drogen, top!
Komt ook haring binnen, die wil ik dan zondag ook erbij geven.
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Hazentongetjes, waar haal je die vandaan? En waar heb je het orgaan+spier besteld? (even benieuwd  :biggrin2:)
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Xerox schreef: Hazentongetjes, waar haal je die vandaan? En waar heb je het orgaan+spier besteld? (even benieuwd  :biggrin2:)
Rimanda had er nog :)

Orgaan en spier (nou ja, snijdsels) haal ik op bij degomeat. Maar die bezorgen ook.
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Dan wil jij vast wel een paar foto's maken van het spul van de Degomeat?  :biggrin2: Ik heb nu een paar kilo haas in de vriezer liggen en gok dat dat wel goed zal gaan bij Xerox. Krijg de kans om dit weekend mee te bestellen bij Degomeat, maar ik ben eerst wel benieuwd naar de kwaliteit!

Plaats reactie