Re: wat eten we vandaag... deel 37
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
annielaumen
- 5-sterren

Spruitjes met speklappen.
snert met roggnbrood en katenspek 
Hmm, BB was een beetje flauw, rijst te nat
maar de komkommer en ui in 't zuur waren
, de hele schaal was leeg.
Nog een restje bruine bonen over, daar maak ik een lekker soepie van.
Vanavond friet met accessoires want bonuskind komt weer
Van 't weekend is 't plan om lekker hachee met rooie kool en aardappelpuree te maken
Nog een restje bruine bonen over, daar maak ik een lekker soepie van.
Vanavond friet met accessoires want bonuskind komt weer
Van 't weekend is 't plan om lekker hachee met rooie kool en aardappelpuree te maken
- Ruby/Billy
- 5-sterren

Vandaag bruine bonensoep, laatste portie uit de vriezer van de 15 liter die ik had gemaakt.
-
judith1967
- 5-sterren

Vanaaf tomatensoep met broodjes
vanavond op verjaardagvisitie en we gaan uit eten, bij een vreetschuur zoals mijn lieve broertje het zo mooi omschreef 
-
fransbulletje
Spelt volkorenpasta met prei, bio runderchipolataworstjes , walnoten en parmezaansekaas.
Re: Re: wat eten we vandaag... deel 37
Gvdmcdrtcdgbcfhhggggrrrr
Laat ik zojuist de tiramisu uit mijn handen kletteren. 'Gelukkig' zat het in wijnglazen dus heb ik nog een portie. Dat word romantisch uit 1 glas lepelen.
Laat ik zojuist de tiramisu uit mijn handen kletteren. 'Gelukkig' zat het in wijnglazen dus heb ik nog een portie. Dat word romantisch uit 1 glas lepelen.
Heel romantisch! Maar wel zonde zeg!!Nadia schreef: Gvdmcdrtcdgbcfhhggggrrrr
Lekker, tiramisu
Rode kool met appels en appelmoes, gebakken pieperschijfjes met spekjes en gemarineerde speklapjes. Als toetje een peer.
Tiramisu was lekker. Alleen wat te dun naar mijn idee.
Hoe kan dat dan? Hoe heb je 'm gemaakt?
- Pauline
- 5-sterren

Ik ben bezig met de voorbereidingen voor morgen. We krijgen vrienden te eten en ik maak bobotie, pompoenkoekjes, gele rijst, doperwten, chutney (ik jok, die is gekocht), tiramisu en apple-crumble (met amandelmeel, voor Eddie). Denk ook nog een appel/komkommersalade voor de frisheid erbij.
Vinger koekjes besprenkeld met koude koffie. En amandel smaakje (geen amaretto ivm de borstvoeding).Jantina schreef: Hoe kan dat dan? Hoe heb je 'm gemaakt?
3 eiwitten stijf geklopt.
3 eigeel met 3 eetlepels suiker schuimig geklopt. Hier de mascarpone door. Dit met elkaar vermengd. (Voorzichtig).
Tiramisu 'gebouwd'. En heeft zo'n 21 uur in de koelkast gestaan.
In de deur wel. Dus misschien niet koud genoeg?
- Pauline
- 5-sterren

Ik gebruik altijd gelatine erbij Nadia en geen lange vingers. Soms bak ik kh-arme taartbodem voor eronder. Dit is mijn recept:
250 gram Mascarpone;
2 biologische eieren;
ca 8 druppels Stevia;
een snufje zout;
5 eetlepels sterke koffie;
cacao poeder;
2 blaadje gelatine.
Bereiding:
Zet sterke koffie. Laat de gelatineblaadjes weken in koud water. Splits de eieren in dooiers en eiwitten.
Doe een snufje zout bij de eiwitten en klop deze zeer stijf.
Klop de eidooiers samen met de mascarpone en voeg een paar druppels stevia naar smaak toe.
Knijp de gelatine goed uit. Verwarm de koffie in een pannetje en los hierin de gelatine op. Giet dan de koffie bij de Mascarpone en maak er een gladde crème van. Schep nu voorzichtig de eiwitten door de crème heen.
Bekleed een schaal met plasticfolie zodat je het er gemakkelijk uit kunt halen.
Schenk het mengsel in de schaal. Doe flink wat cacao in een zeefje en bestrooi het mengsel met een dikke laag cacao. Dek de Tiramisu af met plastic en laat het minstens 3 uur opstijven in de koelkast.
250 gram Mascarpone;
2 biologische eieren;
ca 8 druppels Stevia;
een snufje zout;
5 eetlepels sterke koffie;
cacao poeder;
2 blaadje gelatine.
Bereiding:
Zet sterke koffie. Laat de gelatineblaadjes weken in koud water. Splits de eieren in dooiers en eiwitten.
Doe een snufje zout bij de eiwitten en klop deze zeer stijf.
Klop de eidooiers samen met de mascarpone en voeg een paar druppels stevia naar smaak toe.
Knijp de gelatine goed uit. Verwarm de koffie in een pannetje en los hierin de gelatine op. Giet dan de koffie bij de Mascarpone en maak er een gladde crème van. Schep nu voorzichtig de eiwitten door de crème heen.
Bekleed een schaal met plasticfolie zodat je het er gemakkelijk uit kunt halen.
Schenk het mengsel in de schaal. Doe flink wat cacao in een zeefje en bestrooi het mengsel met een dikke laag cacao. Dek de Tiramisu af met plastic en laat het minstens 3 uur opstijven in de koelkast.