Re: Wat heb je enzovoort....deel 620

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Re: Wat heb je enzovoort....deel 620

Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Zo, weekend...
Ik had vandaag mijn eerste dienst in het weekend en dat was meteen een late.
eelke schreef: savonds gegeten bij de Afghaan. Dat was ook erg lekker! Met zijn allen het drie gangen proef menu genomen, kreeg je veel verschillende dingen. Bij het hoofd gerecht stond de tafel gewoon helemaal vol.  En dan kregen we maar kleine bordjes omdat je steeds maar een beetje op schept.
Oh lekker! Die koken ook volgens de Persische keuken  :D Wij hadden tot een jaar of 4 geleden ook een Afghaans restaurant bij ons in de buurt, wij gingen hier graag eten. Helaas moesten ze de deuren sluiten wegens te weinig klandizie  :(
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

koekje schreef: Ow, helemaal in Breda. Toch wel een eindje rijden om even een hapje te gaan eten.
Och ja, we moesten twee keer op en neer om tussendoor ook nog de pupjes uit te laten. Maar zon 3 gangen verrasssingsmenu is ook wel even een zit natuurlijk, dus ook wel de moeite.

De guppen zijn wel wat te lang alleen geweest, alles bij elkaar. Gijs was gisterenavond en vanmorgen volledig over de sjas. Kneitertje druk. Mede ook omdat hij verliefd was op de visite. Die gingen gisterenavond (laat) hun spullen boven zettlen en Gijs stond met twee sprongen boven. En ook weer met twee sprongen beneden  :o

Nu is de rust weer wedergekeerd, zijn de gasten vertrokken, is mijn vriend gaan slapen, en heb ik het rijk alleen. Gijs ligt zachtjes te snurken in de keuken, en Joep draaide zich nog eens lekker op zijn rug in zijn bankje.

Ik heb van het drukke weekend genoten met de gedachte dat ik morgen toch lekker vrij ben, uit kan slapen (ik heb al 5 nachten niet langer dan 7 uur geslapen, sommige maar 4 of 5 uur), en bij kan komen. Vergeten dat ik morgenochtend toch nog voor het werk op pad moet.  :doh:
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Zo zometeen hechtingen laten verwijderen, hehe!
Gisteren begon eentje in een keer veel pijn te doen en ook helemaal rood, teveel bewogen. Nu is ie gelukkig weer wat beter. Enkan ik eindelijk honingzalf gaan smeren om het te laten helen.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Hartkleppen net weer getest: sta in de keuken m'n ontbijtje klaar te maken, hoor ik ineens een GEGIL buiten! :o :o :o Alsof een hele kleuterschool kinderen elkaar aan de haren stond te trekken. En ik hoorde gejank van Scotch... Ik als de sodemieter naar buiten. Blijkt Scotch met z'n nieuwsgierige snuit op de tuinbank te zijn geklommen omdat ik daar twee kussentjes op had gelegd voor de katten. Maar de zitting van de tuinbank bestaat uit een rijtje planken, en daar was hij met z'n poot tussen geraakt en vast komen te zitten. Hij kon niet meer voor- of achteruit, maar probeerde dat natuurlijk wel. Gíllen, sjusses! Gelukkig werd hij wat rustiger toen ik hem kwam helpen, zodat ik zijn pootje voorzichtig kon lostrekken. Interessant hoe dan ook bij jezelf de ratio het wint van de emotie: terwijl ik een arm om hem heen wilde slaan om hem te kalmeren (hij moest immers rustig worden, anders kon ik hem niet losmaken), dacht ik: nee, pas op, hij is overstuur, dus in een reflex zou hij kunnen bijten. Ik bleef ook verder rustig zelf. M'n hart bonkte wel als een bezetene na afloop, maar goed. Weten we ook weer dat de hartkleppen het doen!
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Da's schrikken Anne !!  Maar gelukkig goed afgelopen ! :)

Ik moest vanmorgen schoolkinderen rijden, die had ik tot een 2 maanden geleden een paar weken gereden en ze vonden het allemaal leuk om me te zien  :P Nu thuis en pauze. Vanmiddag nog een lange rit maar gelukkig nog even rust tot die tijd.
Jeppe is niet helemaal lekker, net geel gespuugd, gras gegeten en gepoept, dus straks nog een keer naar buiten. Eerst mag ik eten.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ojee, en wat kunnen ze gillen als er zoiets is, gelukkg niets ernstigs ermee gebeurd.

Beterschap voor Jeppe
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Ohhh wat een schrik Anne!! Tous heeft zo eens vastgezeten op een uit boomstronken bestaand bruggetje..

Alles goed met z'n pootje?!

Ik ben MEGAtrots op ons Tousje...
Afgelopen zaterdag zijn we uit eten geweest, met mijn ouders. Mijn ouders zijn onze hondenoppas dus de honden moesten nu alleen blijven. Iets wat voor Tous niet zo vanzelfsprekend is. Dus de zaterdag bestond uit "Tous-moe-maak-dag". We begonnen met een rondje polder a vier kilometer. Thuis gegeten even eten laten zakken en toen naar Rucphen voor een wandeling van 2 uur. Op de weg naar huis langs Intratuin en thuis gekomen dat zelfde rondje polder van die ochtend nog een keer maar dan naast de step (Tous, ik "op" de step :P ) Afijn daarvan thuis gekomen is hij op de bank gaan liggen en ik ben gaan douchen. Toen ik daarna bij Tous keek was die onder zeil en op zo'n manier dat ik al zag dat tie flink munt was :biggrin2:

We zijn weggegaan en via de webcam konden we zien wat er thuis gebeurde....en dat was erg weinig whahaha.... Hij heeft de eerste 2 uur alleen maar liggen slapen. Daarna is tie opgestaan om zijn beer te pakken, die diende als kussen en hij is weer verder gaan slapen. Thuis gekomen was hij wel erg opgewonden en blij maar hij is dus ruim 3 uur alleen geweest....in de avond terwijl mijn vriend en ik tegelijk zijn weggegaan. (Alleen blijven in de avond als mijn vriend ook thuis is en dus ook weggaat is nog een stapje moeilijker voor Tous)
Knap hondje  :-*
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Goed zo Tous !!!!  Maar dit trucje kun je dus niet al te vaak uithalen, dan krijgt ie (nog) meer conditie :P :P
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Oohh dat gegil gaat vast door merg en been!!

Gijs heeft ook eens tussen een bruggetje vast gezeten. Die bleef gewoon dom staan. Ik gaf m zelfs nog op zijn flikker omdat ie niet door liep  :-[
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Gatver Anne, dat gegil gaat door merg en been. :-X

Hier is het zo'n dag dat mijn hoofd veel wil maar mijn lichaam nee zegt. Vanmorgen 2 keukenkasten uitgeruimd, opgeruimd en heringericht en vanmiddag met een beker thee en e-reader op de bank.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Nynke schreef: Goed zo Tous !!!!  Maar dit trucje kun je dus niet al te vaak uithalen, dan krijgt ie (nog) meer conditie :P :P
Tous wordt inmiddels wel een dagje ouder *slik* en dat is dus aan zulke dingen wel te merken. Vroeger had hij voor zo'n dagprogramma z'n pootjes niet omgedraaid.... Nu heeft tie heel de zondag op de bank gelegen terwijl we eigenlijk weer een wandeling in Drunen op het programma hadden staan. Maar met de ochtendwandeling bleek al dat tie weinig puf had dus we hebben er maar een luie zondag van gemaakt.
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Anne in Duitsland schreef: Hartkleppen net weer getest: sta in de keuken m'n ontbijtje klaar te maken, hoor ik ineens een GEGIL buiten! :o :o :o Alsof een hele kleuterschool kinderen elkaar aan de haren stond te trekken. En ik hoorde gejank van Scotch... Ik als de sodemieter naar buiten. Blijkt Scotch met z'n nieuwsgierige snuit op de tuinbank te zijn geklommen omdat ik daar twee kussentjes op had gelegd voor de katten. Maar de zitting van de tuinbank bestaat uit een rijtje planken, en daar was hij met z'n poot tussen geraakt en vast komen te zitten. Hij kon niet meer voor- of achteruit, maar probeerde dat natuurlijk wel. Gíllen, sjusses! Gelukkig werd hij wat rustiger toen ik hem kwam helpen, zodat ik zijn pootje voorzichtig kon lostrekken. Interessant hoe dan ook bij jezelf de ratio het wint van de emotie: terwijl ik een arm om hem heen wilde slaan om hem te kalmeren (hij moest immers rustig worden, anders kon ik hem niet losmaken), dacht ik: nee, pas op, hij is overstuur, dus in een reflex zou hij kunnen bijten. Ik bleef ook verder rustig zelf. M'n hart bonkte wel als een bezetene na afloop, maar goed. Weten we ook weer dat de hartkleppen het doen!
Pffff... Wat een begin van de dag! Inderdaad verbazingwekkend hoe je op zulke momenten zo koel kunt blijven nadenken en functioneren. Voor de rest heeft Scotch er niets aan overgehouden?
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Ja hoor, Scotch huppelt rond alsof er niets gebeurd is! Het is dan ook een beetje een zeikerd die met groot gejank kond doet van ieder half pijntje, maar ja, je eerste reactie als baasje is toch om ernaartoe te vliegen om te kijken wat er aan de hand is. Maar we hebben net 1,5 uur gewandeld en hij heeft geen seconde gehinkt oid, dus zal het met een sisser zijn afgelopen.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Fijn voor Scotch!! (en jou!)

Op en neer voor een afspraak op t werk. Wilde daar wegrijden, bleef weeeeeeeeeeeer het lampje van mijn koelvloeistof branden. Recht voor het hoofd gebouw mijn koelvloeistof bijgevuld, wat uiteraard niet handig ging omdat ie met zn neus zowat in de bosjes stond. Zal wel mooi vermaak geweest zijn. Meteen mijn zwager gebeld en ik kon na de pauze langs komen. Naar huis, ff wat gedronken en pupjes geaaid, naar de garage, daar bleek het alleen een gescheurde schroef (met een auto van 13 is elke rit naar de garage omdat er 'iets' is eng) thuis gekomen pupjes laten plassen en nu liggen we met z'n drieën tegen elkaar aan op de bank met het kacheltje aan :smitten:
Als straks de andere baas thuis is doen we nog ff een grote ronde met z'n allen, maar ik ging nu liever niet met die twee een eind weg met die sneeuw.
Ronald
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ronald »

@Anne: Pffff... hartkleppen... Fijn dat het allemaal goed terecht gekomen is!

Hier een lekkende keukenkraan. Slim geweest en vorige week al een nieuwe kraan besteld. En nog slimmer om hem niet in het weekend te vervangen, maar op maandag, als de winkels open zijn  ::)
De nieuwe kraan doet het goed  :biggrin2:

Daarna de waterblazer op de allerlaagste stand gebruikt om de computer van jongste-zoon-lief van een behoorlijke hoeveelheid stof te ontdoen. Notitie voor mezelf gemaakt: volgende keer buiten  ::)

Gesloten