Ik zou zelf eigenlijk nooit iemand adviseren om twee honden een implantaat te geven, maar goed ik ben natuurlijk geen gedragsdeskundige .
Maar het lijkt mij dat in het geval van een rangordeprobleem, twee reuen castreren niet zinvol is.
*Dorothea* schreef:
Ik zou zelf eigenlijk nooit iemand adviseren om twee honden een implantaat te geven, maar goed ik ben natuurlijk geen gedragsdeskundige .
Maar het lijkt mij dat in het geval van een rangordeprobleem, twee reuen castreren niet zinvol is.
ik vermoed dat het bij danielle niet om een rangorde probleem ging maar meer om een talloze loopse teven probleem.
Ik heb zelf geen reuen maar wel een vraag over deze implantaat.
Is het zo dat als je zo'n implantaat een paar keer heb gebruikt dat het de eventuele vruchtbaarhied permanent kan beinvloeden? Ik zou denken van wel??
ffies heel wat anders, wij gebruiken het implantaat eigen grotendeels voor reuen, tenminste hier dan, maar kan het eigenlijk ook gewoon voor teven gebruikt worden?
conleeuw schreef:
ik vermoed dat het bij danielle niet om een rangorde probleem ging maar meer om een talloze loopse teven probleem.
Ik heb zelf geen reuen maar wel een vraag over deze implantaat.
Is het zo dat als je zo'n implantaat een paar keer heb gebruikt dat het de eventuele vruchtbaarhied permanent kan beinvloeden? Ik zou denken van wel??
Misschien bij heel lang gebruik? :-\
Het is in ieder geval langdurig getest, er is een groep geweest die 5 implantaten heeft gehad en die werden weer vruchtbaar. Maar niemand weet wat het effect is na bv 10 jaar :-\
Jolly schreef:
ffies heel wat anders, wij gebruiken het implantaat eigen grotendeels voor reuen, tenminste hier dan, maar kan het eigenlijk ook gewoon voor teven gebruikt worden?
Nee, Dorothea legt op pag. 3 van dit topic uit waarom niet.
Ik heb trouwens wel al een paar keer op internet gelezen dat het door fokkers bij poezen wordt gebruikt als alternatief voor de poezenpil.
Ik vraag me af waarom het niet bij de teef zou kunnen. Ok ze worden 1 x loops, maar als je het dan niet laat uitwerken en er elk half jaar een nieuwe bij plaatst? Dan zijn ze in feite 1x loops en dat is het.
Bij de reu adviseert de fabrikant nl ook om elk half jaar een nieuwe te plaatsen en niet te wachten tot het is uitgewerkt. Meerdere implantaten tegelijk schijnen geen kwaad te kunnen.
*Dorothea* schreef:
mijn reuen vechten niet en heb bo nog nooit zo tegen n andere hond zien doen.
mijn reuen kunnen normaal met elke hond...
ik ben blij als t minder word want gisteravond laat deed hij t zelfs tegen n teef.
bo zit nu apart van de rest