Ik kan je niet veel helpen, maar ik hoop dat je verder kan komen door hulp van de mensen hier.
In ieder geval een dikke knuffel.
Moderator: Lizzy

Oh Olga, terwijl jij dit hebt getikt, was ik bezig met wat belangrijke stukken te vertalen van die site die jij gegeven hebt. Ik denk dat er wel veel nuttigs in staat. Ik hoop niet dat je het erg vindtMevroi Kruim schreef: Meid, ik wil best die hele site voor je vertalen, ik hoor alleen graag eerst ff van de dierenartsen of er geen aperte kul staat want daar heb je natuurlijk ook niks aan.

Als ik het goed heb begrepen heeft ze nu van Mandigers Zintac gehad. Maagzuurremmers. En verder, wat is verder zijn plan? Dat met zijn normale eten en dan over 2 weken weer evalueren? Dat is ongeveer wat ze in die link ook schrijven. Maar, bij een milde ontsteking. Dus zien ze dit bij Zimba als een milde variant van IBD? Misschien moet je dat even vragen....vanaalst schreef: ppff oke..
dus nu ik zijn eten kookt maak ik het makkelijk verteerbaar...
hij krijgt geen vettige voeding, kip,kalkoen, parelhoen, gekookt.....
hoogvezelgehalte voeding, hij krijgt 2 flinke lepels groentemix en om de dag pompoen(gekookt)
hypo allergeen, wat moet ik daar allemaal onder verstaan, kortom wat wel en vooral niet..?
de diarree, drab en het niet verteren is gekomen na de periode dat ie veel spuugde, dit, diarree ed, heeft ie daarvoor niet gehad....
wel al jaren die gastritus dus zeker al jaren het spugen, maar geen last van zijn darmen..
het spugen heb ik nu redelijk onder controle alleen in het weekend ging het 1x mis...maar dat gaat eigenlijk dus best goed..
hij krijgt nu 5/6 x per dag kleine beetjes eten, de ontlasting is nog knudde maar denk dat het op zo'n kort termijn ook teveel gevraagd is....
heb nu glutenvrije kvv besteld, wat ik ook blijf koken....
Ik zou het zo ook doen.Hoeveel vet zit er in die glutenvrije KVV? Want als de hoeveelheid vet in dat voer hoog is, dan denk ik dus niet dat je er goed aan doet om dat te geven. Persoonlijk ging ik door met het koken van vlees, orgaanvlees, groenten (pompoen) en eierschaalpoeder. Eventueel, voor de energie, wat gekookte bataat erbij. Zo weinig mogelijk vet. Pompoen levert weinig vezels dus misschien moet je een andere vezel toevoegen. Ik weet niet of in dit geval groenten genoeg is. Misschien is er meer vezel nodig. Even denken. Psyllium husk? Is dat een idee? Ik zou dat even in overleg met DA of Mandigers doen.

hij krijgt 4 tabl zitac per dag..Lizzy schreef: Als ik het goed heb begrepen heeft ze nu van Mandigers Zintac gehad. Maagzuurremmers. En verder, wat is verder zijn plan? Dat met zijn normale eten en dan over 2 weken weer evalueren? Dat is ongeveer wat ze in die link ook schrijven. Maar, bij een milde ontsteking. Dus zien ze dit bij Zimba als een milde variant van IBD? Misschien moet je dat even vragen....
Hoeveel vet zit er in die glutenvrije KVV? Want als de hoeveelheid vet in dat voer hoog is, dan denk ik dus niet dat je er goed aan doet om dat te geven. Persoonlijk ging ik door met het koken van vlees, orgaanvlees, groenten (pompoen) en eierschaalpoeder. Eventueel, voor de energie, wat gekookte bataat erbij. Zo weinig mogelijk vet. Pompoen levert weinig vezels dus misschien moet je een andere vezel toevoegen. Ik weet niet of in dit geval groenten genoeg is. Misschien is er meer vezel nodig. Even denken. Psyllium husk? Is dat een idee? Ik zou dat even in overleg met DA of Mandigers doen.
En als dat niet werkt, zul je misschien een eliminatie dieet moeten doen?
Ik denk zelf dat als het binnen nu en 2 weken niet beter gaat, je prednison voorgeschreven gaat krijgen.

Ik geef dat om de boel juist wat te stoppen, compacter te krijgen!vanaalst schreef: die psyllium husk geven ze ook als spoeling/reiniging?
dan moet ik stoppen met schindles mineralen?

Nee, doorgaan!vanaalst schreef: die psyllium husk geven ze ook als spoeling/reiniging?
dan moet ik stoppen met schindles mineralen?