Het weer

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het weer

-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

dinky89 schreef:Klimaatverandering brengt blijkbaar heftig weer.
Hier in Groningen is het aardig rustig. Bewolkt en voornamelijk droog
+ 1 voor Drenthe.

Wel vies klef vanmorgen, en nare insecten. Vanmiddag en vanavond gewerkt dus niks gemerkt. Klanten kwamen wel wat verhit binnen, en wij hebben ook binnen tropentempo gelopen. ;) :)
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Op dit moment heb ik een bouvier die naar buiten wil. Ik twijfel wat ik aan zal trekken. Regenjas of bikini. :-\
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Hier nog 30 graden en inmiddels regent en onweert het iets. Ploepieheet is het nog.....
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Mijn broer uit Someren belde net: zijn hele huis is kapot (hebben een deels glazen (kunststof) dak boven de keuken/eetkamer. Kapotte dakpannen en ramen. Zijn auto heeft geen voorruit meer, die van zijn vrouw ook niet, plus overal deuken. Hagelstenen zo groot als een vuist, zei hij. Vind het zo erg voor hem. :'(
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Anne in Duitsland schreef:Mijn broer uit Someren belde net: zijn hele huis is kapot (hebben een deels glazen (kunststof) dak boven de keuken/eetkamer. Kapotte dakpannen en ramen. Zijn auto heeft geen voorruit meer, die van zijn vrouw ook niet, plus overal deuken. Hagelstenen zo groot als een vuist, zei hij. Vind het zo erg voor hem. :'(
:o :o :o

Vreselijk!
Heel veel sterkte voor hem en zijn gezin. Wat een drama.
Aprilsnow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aprilsnow »

Anne in Duitsland schreef:Mijn broer uit Someren belde net: zijn hele huis is kapot (hebben een deels glazen (kunststof) dak boven de keuken/eetkamer. Kapotte dakpannen en ramen. Zijn auto heeft geen voorruit meer, die van zijn vrouw ook niet, plus overal deuken. Hagelstenen zo groot als een vuist, zei hij. Vind het zo erg voor hem. :'(
Man :-X da's niet grappig. Komen we er hier nog goed mee weg.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Ik zag er net wat beelden van .... vreselijk . Wat een hagelstenen
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Wat een narigheid voor je broer Anne :(

Hier een paar klappen onweer en de rest buigt...wie immer...weer net voor de deur af naar Duitsland. Bitte schön.
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Angelique schreef:Wat een narigheid voor je broer Anne :(

Hier een paar klappen onweer en de rest buigt...wie immer...weer net voor de deur af naar Duitsland. Bitte schön.
>:(

Hier dus onweer. Pupsel vindt het spannend, maar doet wel gewoon zijn ding. Dus doen wij ook gewoon ons ding. Slapen nu dus :biggrin2:
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

En jemig Anne, wat vreselijk voor je broer!!! :o
Sterkte voor hem! (En voor jullie ook voor de schrik :-* )
Mandarijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mandarijn »

Iets voor vijven wakker geworden van een flinke klapper. Dacht dat de wereld verging. Honden helemaal in de stress door het onweer. Merk toch dat het ze te veel wordt. Toch maar iets gaan zoeken om de stress te verminderen. Gelukkig is het weer voorbij. Maar heb er nu wel genoeg van.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Ik heb gisteren te vroeg gejuigd. Wat een afschuwelijk noodweer vannacht.
In 1 nacht tijd is er 38 mm water gevallen. Veel hagel ook. Het ging zo gruwelijk hard...
Zo maar eens naar buiten om te kijken of er schade is.

Ben blij dat we uit voorzorg de stroom hadden uitgeschakeld, het onweer was echt eng dichtbij. Manlief en ik hebben de halve nacht rechtop in bed gezeten.

Wat een lekker ding is Nelson toch, die sliep gewoon door. Man o man wat ging het tekeer.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Hier is het verder rustig gebleven. Nu snel een bak koffie zodat ik auto-rij-capabel ben en dan nog even het bos in.

Raam staat open, mijn ventilator ervoor, hoop dat ik er weer een graadje af krijg in huis. Wat wel echt smerig is is dat de vloer gisteren gewoon niet droogde. En de honden werden uitgelaten toen het nog een beetje regende dus het was goed nat. En dan Gijs daar met zijn kap aan weer op moeten liggen... :-\ vind hem zo sneu nu.
Lil

Bericht door Lil »

Dikke tak op de auto, maaaaar..... het is een leenauto, de garage had de mijne niet op tijd af dus krijg ik die vandaag pas terug. Ik heb ze meteen gebeld en ze hadden iets van oooo maak maar een foto, maar dat boeit totaal niet (het is een heeeeel oude leenauto). Was ook gebeurd als hij hier had gestaan. Nou super als ze vanmiddag inderdaad ook zo gemakkelijk doen als ik hem inlever. Liever de leenauto dan mijn eigen vrij jonge auto.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Al het zomergoed is verregend, verhageld of verwaaid. Weilanden zijn zo nat dat je het gras niet meer ziet staan. Paddocks en buitenbak zeiknat, drainage loopt niet meer vanwege de hoge waterstand.

De stallen staan blank, de putten zijn omhoog gekomen en het water is via de buizen terug de stal in gekomen. Een paar centimeter modder in de stallen nu en geen plek waar de paarden droog kunnen staan.
Eerst maar water naar buiten trekken en dan nogmaals de schade bekijken. We zullen alles schoon moeten spuiten vrees ik.

10 zakken paardenvoer zijn rijp voor de stort. 4 pakken hooi en een pak stro, allen a 600 kilo.
Lag allemaal op pallets maar ondanks dat dus toch in het water gelegen.
:'( :'( :'(

Plaats reactie