Favoriete vlees/smaak
Moderator: Lizzy
Re: Favoriete vlees/smaak
Ah ja die bison! Die vonden ze hier ook heeeerlijk!
Och jeenova schreef: ik heb ooit bison vlees gehad.
Ik geloof dat ze nooit gretiger zijn aangevallen op vlees dan op dat van Bison.
helaas niet meer verkrijgbaar![]()
Waarom heb je ooit bison gegeven, gewoon omdat het kon, of ivm eliminatie?(vind het gewoon grappig om te lezen wat er gegeven word maar ook bij deze diersoorten het waarom ???)
Misschien moet ik gewoon een andere topic erbij openen, met wat is je apartste(hmm raar woord), exotischte vlees wat je aan je hond/kat gegeven hebt?
Ik kan voor mezelf antwoorden, maar ook voor Nova. Gewoon omdat het kon. Op een gegeven moment heb je goed contact met een leverancier, dan trekken ze je wel eens aan je mouw, van hee, ik heb dit of dit nog, kun je daar iets mee. En dat is vaak zo'n mooi vlees!! Dat wil je gewoon niet laten liggen.
Zo heb ik ook wel krokodil gevoerd.
Het HOEFT allemaal niet die exoten. Het is ook niet echt een natuurlijke prooi. Maar als het heel mooi vlees is, dan voer ik liever prachtig mooi bison, dan vieze rundsnippers.
Deze bison was tournedos. Echt mooi!
Zo heb ik ook wel krokodil gevoerd.
Het HOEFT allemaal niet die exoten. Het is ook niet echt een natuurlijke prooi. Maar als het heel mooi vlees is, dan voer ik liever prachtig mooi bison, dan vieze rundsnippers.
Deze bison was tournedos. Echt mooi!
Nadia je schrijft dat het bisonvlees echt heel mooi was, heb je er zelf ook van gegeten? kan me zo voorstellen dat als er een keer iets echt heel moois voorbij komt dat je het in ieder geval zal overwegen.
Nee dat heb ik niet gedaan. Dit kwam niet van mijn eigen leverancier af, word behandeld als hondenvoer, dus zie ik het ook zo.
Nu heb ik bijvoorbeeld een restpartij hazenrugfilet kunnen kopen. Normaal iets buiten budget, maar dit was de tht datum voorbij, wel keurig bij min 30 ingevroren gebleven, dus voor de hondjes niks mis. Het rook niet raar, zag niet raar uit. Maar zelf eten dan nee.
Van mijn eigen leverancier koop ui voor de dieren kalkoen filet, hier eet ik van mee. Maar ik neem het dan zelf uit de vriezer daar, en ben mijn eigen transport tot in mijn vriezer. Vlees dat over diverse lijntjes gaat zou ik zelf niet willen eten. Dit word behandeld als hondenvoer, ongekoelde transport je kent het wel.
Nu heb ik bijvoorbeeld een restpartij hazenrugfilet kunnen kopen. Normaal iets buiten budget, maar dit was de tht datum voorbij, wel keurig bij min 30 ingevroren gebleven, dus voor de hondjes niks mis. Het rook niet raar, zag niet raar uit. Maar zelf eten dan nee.
Van mijn eigen leverancier koop ui voor de dieren kalkoen filet, hier eet ik van mee. Maar ik neem het dan zelf uit de vriezer daar, en ben mijn eigen transport tot in mijn vriezer. Vlees dat over diverse lijntjes gaat zou ik zelf niet willen eten. Dit word behandeld als hondenvoer, ongekoelde transport je kent het wel.
Hier is lamspens veruit favoriet, geen een van mijn honden lust fazant, de dames galgo zijn moeilijk met alles, het liefst pikken ze de kvv van mijn oudje want dat schuift zo lekker gemakkelijk naar binnen 
Wild is ook geen favoriet, twee die het dan nog wel willen eten
Vis lusten ze allemaal , kip en rund heb ik twee die er allergisch voor zijn dus die krijgen het al niet, de rest vind het matig lekker.
Maar voor de rest lusten ze alles
Wild is ook geen favoriet, twee die het dan nog wel willen eten
Vis lusten ze allemaal , kip en rund heb ik twee die er allergisch voor zijn dus die krijgen het al niet, de rest vind het matig lekker.
Maar voor de rest lusten ze alles
Waarom Bison?Extreme schreef: Och jeeik lees hier een heleboel, was al helemaal
toen ik lamavlees las, maar nu met bisonvlees
![]()
, ok lamavlees je ziet die beessies nog wel hier en door in een wei huppelen(of in ieder geval iets wat er op lijkt), maar bison, ja joh gisteren stak er nog een over hier
Waarom heb je ooit bison gegeven, gewoon omdat het kon, of ivm eliminatie?(vind het gewoon grappig om te lezen wat er gegeven word maar ook bij deze diersoorten het waarom ???)
Misschien moet ik gewoon een andere topic erbij openen, met wat is je apartste(hmm raar woord), exotischte vlees wat je aan je hond/kat gegeven hebt?
Omdat ik dat toen kopen kon tegen hondenvoer-prijs .Makkelijk zat
Het meest vreemde wat ik heb gegeven was wel krokodil , mevr. krok ze was wel dood hoor
Krok werd overigens niet gewaardeerd, maar dat Bison vlees zou ik zo weer willen kopen.
En ik heb pas nog rendiervlees kunnen kopen
Laatst gewijzigd door nova op zo 24 jun 2012, 01:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Nadia, ok ik begrijp dat als het via lijntjes loopt, dat je dan er niks voor eigen consumptie van zal gebruiken, maar ik ben er vanuit gegaan dat het bisonvlees niet via de "normale" lijntjes bij jou is gekomen, vandaar ook de vraag of je er zelf van gegeten hebt. Was nieuwsgierig of bisonvlees echt heel anders smaakt dan rund.
Ik vind het gewoon heel leuk om te lezen wat er gegeven word aan de hond, en als je dan krokodil, bisonvlees enz voorbij ziet komen, wat lijkt me niet iets gebruikelijks/veel voorkomend is, dan zit ik hier te denken goh zou dat voor eliminatie zijn geweest, of gewoon omdat het kon, wat is dan de reden dat iemand zoiets koopt/geeft. Maar jullie antwoorden waren duidelijk. Ik wacht de andere reacties ook verder af, wat de voorkeuren is van ieder zijn hond/kat, zie dat al helemaal voor me, hond 1 loopt wel bij eend, waar je bij hond 2 niet snel genoeg kan zijn met eend.
Tja je bent nieuwsgierig of niet he
Ik vind het gewoon heel leuk om te lezen wat er gegeven word aan de hond, en als je dan krokodil, bisonvlees enz voorbij ziet komen, wat lijkt me niet iets gebruikelijks/veel voorkomend is, dan zit ik hier te denken goh zou dat voor eliminatie zijn geweest, of gewoon omdat het kon, wat is dan de reden dat iemand zoiets koopt/geeft. Maar jullie antwoorden waren duidelijk. Ik wacht de andere reacties ook verder af, wat de voorkeuren is van ieder zijn hond/kat, zie dat al helemaal voor me, hond 1 loopt wel bij eend, waar je bij hond 2 niet snel genoeg kan zijn met eend.
Tja je bent nieuwsgierig of niet he
Is ook alleen maar goed om nieuwschierug te zijn.
Ik zou zelf nooit kiezen voor bizon, lama, krok, kangaroe, rendier etc om te elimineren. OF ik met er al tweehonderd kilo ofzo van kunnen kopen, dat ik zeker weet dat ik niet zonder kom te zitten. Want met zulke diersoorten, die maar zeldzaam worden aangeboden, ben je zo afhankelijk van anderen, een keus die ik niet snel zou maken.
Ik zou zelf nooit kiezen voor bizon, lama, krok, kangaroe, rendier etc om te elimineren. OF ik met er al tweehonderd kilo ofzo van kunnen kopen, dat ik zeker weet dat ik niet zonder kom te zitten. Want met zulke diersoorten, die maar zeldzaam worden aangeboden, ben je zo afhankelijk van anderen, een keus die ik niet snel zou maken.
Mowgli eet het liefst gemalen konijnenkarkas, hert, lever (lams- en runder), hart (runder- en lams). Eland, rendier, struisvogel en runderkopvlees eet hij ook, maar dat is een beetje afhankelijk van hoe zijn pet staat. Paard is afhankelijk van de leverancier (of het erg vet is, want vet is jakkiebah). Gevogelte (kip en kalkoen) eet hij liever niet zo, dat moet ik mengen met iets wat hij wel lust. Hoewel de gemalen biokipkarkassen die ik nu heb in het begin blijft staan en als hij merkt dat hij niets anders krijgt, eet hij het wel. Ander gevogelte heb ik nog niet geprobeerd, daar kom ik hier niet zo makkelijk aan.
Sinds kort in het menu opgenomen maar met stip op nummer 1: gevulde boekmaag 
Ook favo van de baas door de geur? 
Extreme schreef: Ook favo van de baas door de geur?![]()
De gier geur vind ik nog tot daar aan toe, maar dat het zo'n vieze, plakkerige smurrie is, getsie.
pike schreef:
De gier geur vind ik nog tot daar aan toe, maar dat het zo'n vieze, plakkerige smurrie is, getsie.
ow yuk