Hartkleppen getest, die werken nog

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Hartkleppen getest, die werken nog

*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Lizzy schreef: Mmm..... He gatverdamme, ik hoop toch voor mijn wuufke dat dit de eerste en de laatste aanval is.... Wel raar, als dit primary epilepsie is, wat dan begint op d'r bijna 15de, toch?
Nee dat is niet logisch, primaire epilepsie openbaart zich voor het 5e levensjaar. Maar ook bij secundaire epilepsie kun je dit soort aanvallen hebben. We duimen gewoon snoeihard dat dit een incident was wat nooit meer voor gaat komen.  :-*
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

Lizzy schreef: Ah, fijn, dank je Dory! Ik zal dit topic zo maar eens naar medisch gaan verplaatsen. Maar dat vetgedrukte, alsof beschreven staat wat Pinkel vanmorgen overkwam! Ze liet (was ik nog vergeten) ook ontlasting vallen tijdens de paar seconden dat ze zo tekeer ging. En haar bek maakte ook kauwende bewegingen. Daarom keek ik als eerste in d'r bek om te kijken of er wat in zat. Er zat veel speeksel in d'r bek maar geen eten.

Mmm..... He gatverdamme, ik hoop toch voor mijn wuufke dat dit de eerste en de laatste aanval is.... Wel raar, als dit primary epilepsie is, wat dan begint op d'r bijna 15de, toch?
Als het idd epilepsy is, en de seizures begint op latere leeftijd, dan is 't meestal "idiopathic" epilepsy.
Betekend eigenlijk dat ze niet weten waarom er seizures zijn.. :-\
De ontlasting verliezen of hun plas laten lopen is toch ook wel 'n teken van seizure..
Het kan zijn dat Pinkel 'n "Petit Mal" Seizure of 'n Partial Seizure heeft gehad...nu is ze omgevallen,
maar 't kan ook zijn dat ze 'n partial seizure heeft wanneer ze gewoon afwezig in de verte staat te kijken...
of smakken met d'r mond, of naar onzichtbare vlliegen bijten...
Let maar op of je iets ongewoons in haar gedrag ziet..
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Deze had je waarschijnlijk zelf al gevonden http://www.epilepsiebijhonden.nl/soortepilepsie.htm
Decibels
3-sterren
3-sterren

Bericht door Decibels »

202Spots schreef: Als het idd epilepsy is, en de seizures begint op latere leeftijd, dan is 't meestal "idiopathic" epilepsy.
Betekend eigenlijk dat ze niet weten waarom er seizures zijn.. :-\
De ontlasting verliezen of hun plas laten lopen is toch ook wel 'n teken van seizure..
Het kan zijn dat Pinkel 'n "Petit Mal" Seizure of 'n Partial Seizure heeft gehad...nu is ze omgevallen,
maar 't kan ook zijn dat ze 'n partial seizure heeft wanneer ze gewoon afwezig in de verte staat te kijken...
of smakken met d'r mond, of naar onzichtbare vlliegen bijten...
Let maar op of je iets ongewoons in haar gedrag ziet..
het zomaar 'afwezig' zijn en in de verte staren zie ik bij veel oudjes die aan het dementeren zijn. Als je ze dan even aanraakt dan schrikken ze en kijken  verbouwereerd om zich heen. Zo van: waar bén ik en wat dééd ik?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

*Dorothea* schreef: Deze had je waarschijnlijk zelf al gevonden http://www.epilepsiebijhonden.nl/soortepilepsie.htm
Thanks, deze kende ik al maar die ga ik opnieuw bestuderen! (is alweer een tijdje geleden dat ik dat gelezen heb).
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Pfff daar ben je niet gelukkig mee. Ik hoop en duim voor je dat dit zich niet herhaalt.
Wanneer Duc uit een aanval komt is hij trouwens ook altijd direct weer bij de les. Iedereen uitbundig begroeten alsof hij een jaar is weggeweest en dan weer over tot de orde van de dag alsof er niets gebeurd is. 
lola woef
3-sterren
3-sterren

Bericht door lola woef »

o  he gatsie sterkte
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Hopen dat het niet meer gebeurd. Altijd eng zoiets.
Alba
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Alba »

Lees het nu pas maar ik kan me de schrik helemaal voorstellen. Helemaal eng dat ze een aanvalletje kreeg terwijl ze aan het eten was... je moet er toch niet aan denken dat ze net iets aan het kauwen/doorslikken was :-X.
Fijn te horen dat ze zich prima voelt en hopelijk was dit een klein, eenmalig foutje van haar lijf!
charmed
5-sterren
5-sterren

Bericht door charmed »

Lizzy schreef: Thanks lieverds :-*
Maar kan een epileptische aanval zo kort duren en zo pats-boem weer over zijn? Ze keek niet eens verward uit d'r ogen!
Een epileptische aanval kan idd heel kort duren, maar bij een aanval zijn ze meestal gespannen. Bij een hersenbloeding/Tia zijn ze helemaal slap. Dan hangen ze als het ware als een vaatdoek zo slap over je arm als je ze op wilt tillen (makkelijk met kleine hondjes, grote honden niet aan te raden) Ik heb Prudence 4x moeten dragen omdat ze als een vaatdoek om mijn arm heen hing (tia/Hersenbloeding). De rest van de keren is ze helemaal gespannen (Epileptische aanval)

Maar zeker schrikken met die oudjes. Onze Keshia had een hersenbloeding toen ze 9 jaar was. Die zakte door de pootjes (was ook helemaal slap) maar kon een dag niet lopen. Het ligt er maar net aan hoe zo'n grote hersenbloeding het dan is. Sterkte met je ouwetje!
Djeena
4-sterren
4-sterren

Bericht door Djeena »

Hoe gaat het nu met Pinkel?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Alsof er niks gebeurd is! Ze heeft vandaag zelfs een best goede dag gehad, voor haar doen.....
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Lizzy schreef: Alsof er niks gebeurd is! Ze heeft vandaag zelfs een best goede dag gehad, voor haar doen.....
Fijn!  :-*
Djeena
4-sterren
4-sterren

Bericht door Djeena »

Gelukkig maar. Fijn dat het goed gaat.
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »