Nee dat is niet logisch, primaire epilepsie openbaart zich voor het 5e levensjaar. Maar ook bij secundaire epilepsie kun je dit soort aanvallen hebben. We duimen gewoon snoeihard dat dit een incident was wat nooit meer voor gaat komen.Lizzy schreef: Mmm..... He gatverdamme, ik hoop toch voor mijn wuufke dat dit de eerste en de laatste aanval is.... Wel raar, als dit primary epilepsie is, wat dan begint op d'r bijna 15de, toch?
Hartkleppen getest, die werken nog
Moderator: Lizzy
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Hartkleppen getest, die werken nog
Als het idd epilepsy is, en de seizures begint op latere leeftijd, dan is 't meestal "idiopathic" epilepsy.Lizzy schreef: Ah, fijn, dank je Dory! Ik zal dit topic zo maar eens naar medisch gaan verplaatsen. Maar dat vetgedrukte, alsof beschreven staat wat Pinkel vanmorgen overkwam! Ze liet (was ik nog vergeten) ook ontlasting vallen tijdens de paar seconden dat ze zo tekeer ging. En haar bek maakte ook kauwende bewegingen. Daarom keek ik als eerste in d'r bek om te kijken of er wat in zat. Er zat veel speeksel in d'r bek maar geen eten.
Mmm..... He gatverdamme, ik hoop toch voor mijn wuufke dat dit de eerste en de laatste aanval is.... Wel raar, als dit primary epilepsie is, wat dan begint op d'r bijna 15de, toch?
Betekend eigenlijk dat ze niet weten waarom er seizures zijn..
De ontlasting verliezen of hun plas laten lopen is toch ook wel 'n teken van seizure..
Het kan zijn dat Pinkel 'n "Petit Mal" Seizure of 'n Partial Seizure heeft gehad...nu is ze omgevallen,
maar 't kan ook zijn dat ze 'n partial seizure heeft wanneer ze gewoon afwezig in de verte staat te kijken...
of smakken met d'r mond, of naar onzichtbare vlliegen bijten...
Let maar op of je iets ongewoons in haar gedrag ziet..
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Deze had je waarschijnlijk zelf al gevonden http://www.epilepsiebijhonden.nl/soortepilepsie.htm
het zomaar 'afwezig' zijn en in de verte staren zie ik bij veel oudjes die aan het dementeren zijn. Als je ze dan even aanraakt dan schrikken ze en kijken verbouwereerd om zich heen. Zo van: waar bén ik en wat dééd ik?202Spots schreef: Als het idd epilepsy is, en de seizures begint op latere leeftijd, dan is 't meestal "idiopathic" epilepsy.
Betekend eigenlijk dat ze niet weten waarom er seizures zijn..
De ontlasting verliezen of hun plas laten lopen is toch ook wel 'n teken van seizure..
Het kan zijn dat Pinkel 'n "Petit Mal" Seizure of 'n Partial Seizure heeft gehad...nu is ze omgevallen,
maar 't kan ook zijn dat ze 'n partial seizure heeft wanneer ze gewoon afwezig in de verte staat te kijken...
of smakken met d'r mond, of naar onzichtbare vlliegen bijten...
Let maar op of je iets ongewoons in haar gedrag ziet..
Thanks, deze kende ik al maar die ga ik opnieuw bestuderen! (is alweer een tijdje geleden dat ik dat gelezen heb).*Dorothea* schreef: Deze had je waarschijnlijk zelf al gevonden http://www.epilepsiebijhonden.nl/soortepilepsie.htm
Pfff daar ben je niet gelukkig mee. Ik hoop en duim voor je dat dit zich niet herhaalt.
Wanneer Duc uit een aanval komt is hij trouwens ook altijd direct weer bij de les. Iedereen uitbundig begroeten alsof hij een jaar is weggeweest en dan weer over tot de orde van de dag alsof er niets gebeurd is.
Wanneer Duc uit een aanval komt is hij trouwens ook altijd direct weer bij de les. Iedereen uitbundig begroeten alsof hij een jaar is weggeweest en dan weer over tot de orde van de dag alsof er niets gebeurd is.
o he gatsie sterkte
- *Lia*
- 5-sterren

- Contacteer:
Hopen dat het niet meer gebeurd. Altijd eng zoiets.
-
Alba
- 5-sterren

- Contacteer:
Lees het nu pas maar ik kan me de schrik helemaal voorstellen. Helemaal eng dat ze een aanvalletje kreeg terwijl ze aan het eten was... je moet er toch niet aan denken dat ze net iets aan het kauwen/doorslikken was
.
Fijn te horen dat ze zich prima voelt en hopelijk was dit een klein, eenmalig foutje van haar lijf!
Fijn te horen dat ze zich prima voelt en hopelijk was dit een klein, eenmalig foutje van haar lijf!
Een epileptische aanval kan idd heel kort duren, maar bij een aanval zijn ze meestal gespannen. Bij een hersenbloeding/Tia zijn ze helemaal slap. Dan hangen ze als het ware als een vaatdoek zo slap over je arm als je ze op wilt tillen (makkelijk met kleine hondjes, grote honden niet aan te raden) Ik heb Prudence 4x moeten dragen omdat ze als een vaatdoek om mijn arm heen hing (tia/Hersenbloeding). De rest van de keren is ze helemaal gespannen (Epileptische aanval)Lizzy schreef: Thanks lieverds
Maar kan een epileptische aanval zo kort duren en zo pats-boem weer over zijn? Ze keek niet eens verward uit d'r ogen!
Maar zeker schrikken met die oudjes. Onze Keshia had een hersenbloeding toen ze 9 jaar was. Die zakte door de pootjes (was ook helemaal slap) maar kon een dag niet lopen. Het ligt er maar net aan hoe zo'n grote hersenbloeding het dan is. Sterkte met je ouwetje!
Hoe gaat het nu met Pinkel?
Alsof er niks gebeurd is! Ze heeft vandaag zelfs een best goede dag gehad, voor haar doen.....
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Fijn!Lizzy schreef: Alsof er niks gebeurd is! Ze heeft vandaag zelfs een best goede dag gehad, voor haar doen.....
Gelukkig maar. Fijn dat het goed gaat.
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Wat schrikken zeg 
Hopelijk was dit eens maar nooit weer.
Fijn dat het nu goed gaat.
Hopelijk was dit eens maar nooit weer.
Fijn dat het nu goed gaat.