Waarom kokosolie?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Waarom kokosolie?

nicolette
4-sterren
4-sterren

Bericht door nicolette »

Wist niet dat de ontgeurde kokosolie op deze manier gemaakt werd. Zelf gebruik ik de ontgeurde om in te bakken. Kinders vinden de vleesjes niet lekker als ik bak met de geurende. Denk je goed bezig te zijn.

Gr. Nicolette
madeleine
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door madeleine »

Is de royal green extra virgin biologische kokosolie dan veel anders dan de extra vierge kokosolie?
Laatst gewijzigd door madeleine op di 20 nov 2012, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
De Geijsjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door De Geijsjes »

madeleine schreef: Is de royal green extra virgin biologische kokosolie dan veel anders dan de extra vierge kokosolie?
extra vierge is hetzelfde als extra virgin  ;) Die van royal green is prima toch?
judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

De Geijsjes schreef: Oh  :-[
en deze wel? http://www.degoudsbloem.nl/online_folde ... age17.html
Jaa deze wel!!!
Dankje! ;)

Schrok er wel van toen ik het las,nu heb ik niet die van Amanprana,maar van eigen merk van de GW.
Zou dit dan net zo slecht zijn?
Nu hadden ze nog wel de geurende variant,die was dan wel van Amanprama(en best wel duur tov de geurloze van eigen merk),maar om daar nu in te gaan bakken,met die kokosgeur. :-\
Envie
5-sterren
5-sterren

Bericht door Envie »

ik lees even mee  :D en wacht op een goede ''vette'' tip  ;)  (die ook nog enigszins smakelijk is)
De Geijsjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door De Geijsjes »

judith1967 schreef: Jaa deze wel!!!
Dankje! ;)

Schrok er wel van toen ik het las,nu heb ik niet die van Amanprana,maar van eigen merk van de GW.
Zou dit dan net zo slecht zijn?
Nu hadden ze nog wel de geurende variant,die was dan wel van Amanprama(en best wel duur tov de geurloze van eigen merk),maar om daar nu in te gaan bakken,met die kokosgeur. :-\
Ik heb echt geen idee  :-\ maar ik had niet zo'n trek meer nadat ik die beelden zag. Ik weet niet of het waar is of niet.
De kokosgeur is weg door het bakken, althans dat vind ik  :)
madeleine
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door madeleine »

lijkt me dat de Royal Green kokosolie prima is, maar ik heb zowel de geurende als de ontgeurde variant.. help?!?!
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik vind ook dat je de kokosgeur/smaak haast niet meer terug vind na het verhitten.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

madeleine schreef: lijkt me dat de Royal Green kokosolie prima is, maar ik heb zowel de geurende als de ontgeurde variant.. help?!?!
Royal Green is idd een prima merk. Ik merk amper verschil met Amanprana, maar wel in de portemonnee ;)
Of de ontgeurde ook van rottende noten is gemaakt weet ik niet. Ik koop altijd de geur in glazen pot.
Senna99
5-sterren
5-sterren

Bericht door Senna99 »

Hoe moet je de kokosolie van o.a. royal green bewaren?
Gewoon buiten de koelkast neem ik aan???
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Senna99 schreef: Hoe moet je de kokosolie van o.a. royal green bewaren?
Gewoon buiten de koelkast neem ik aan???
Jup
Extreme
5-sterren
5-sterren

Bericht door Extreme »

madeleine schreef: Heb nu voor de derde avond achter elkaar kokosolie op mijn handen gesmeerd maar wat een verschil!
Zelf na de eerste keer kreeg ik al complimentjes over mijn handen. Ze zien er veel beter uit, voelen zachter aan, zelfs de huidskleur is er mooier op geworden  :D
adh van deze topic, ook de kokosolie gekocht van aman prana, smaakt prima, heb er nog niet in gebakken, maar op mijn boterham gedaan als beleg. Honden vinden het ook lekker, toen ik mijn handen had ingesmeerd, liep er eentje alsmaar achter me aan te smekken  ;D. Mijn blinde kat liep langs, stopte en was druk bezig om te vinden wat er zo smakelijk rook  :biggrin2:
Wel merk ik dat toen ik 2 dagen achter elkaar mijn handen had ingesmeerd met kokosolie, dat mijn handen er droger van gingen aan voelen, net alsof het ontvet/ ge scrubbed is geweest, had heel sterk de behoefte om er een handcreme op te gaan smeren  ::)
Ik ben heel erg benieuwd of ik bij mijn teefje zebby iets ga merken, of de jeuk verminderd, de stinkoren minder worden, oftewel of het bij haar iets doet  :-\.
Ik begrijp dat de royal green een goed alternatief is voor aman prana? Buiten het milieu aspect van plastic, maakt de inhoud volgens mij toch geen verschil of je in een emmer of glas koopt?
madeleine
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door madeleine »

Ik ben na een paar dagen vergeten mijn handen in te smeren maar het zag er nog steeds beter uit dan voor ik het gebruikte.
judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

Extreme schreef: adh van deze topic, ook de kokosolie gekocht van aman prana, smaakt prima, heb er nog niet in gebakken, maar op mijn boterham gedaan als beleg. Honden vinden het ook lekker, toen ik mijn handen had ingesmeerd, liep er eentje alsmaar achter me aan te smekken  ;D. Mijn blinde kat liep langs, stopte en was druk bezig om te vinden wat er zo smakelijk rook  :biggrin2:
Wel merk ik dat toen ik 2 dagen achter elkaar mijn handen had ingesmeerd met kokosolie, dat mijn handen er droger van gingen aan voelen, net alsof het ontvet/ ge scrubbed is geweest, had heel sterk de behoefte om er een handcreme op te gaan smeren  ::)
Ik ben heel erg benieuwd of ik bij mijn teefje zebby iets ga merken, of de jeuk verminderd, de stinkoren minder worden, oftewel of het bij haar iets doet  :-\.
Ik begrijp dat de royal green een goed alternatief is voor aman prana? Buiten het milieu aspect van plastic, maakt de inhoud volgens mij toch geen verschil of je in een emmer of glas koopt?
Dat van die handen herken ik wel,dat idee heb ik ook!
Ben nu al een aar daagjes aan het smeren,maar ga toch weer over op iets anders.
Denk dat ik nu maar eens van Bogena die uierzalf ga proberen(gele versie)
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik heb daar ergens iets over gelezen. Volgensmij in het boek 100% gif vrij. Echter heb ik het boek uitgeleend, dus kan ik het niet opzoeken.
Het was iets als in, dat het normaal was, veel mensen dat hebben en je huid zichzelf aan het reinigen was. Er was iets mee. Maar weet er het fijne niet meer van.

Plaats reactie