Vleesplank

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Vleesplank

pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

ashley schreef: Ik zeg toch nergens dat ik dat niet doe? Alleen als je kijkt wat voor medicatie ik gehad heb en wat nu uit de handel is omdat de bijwerkingen niet fijn (zouden) zijn....En ik moest wel anders had ik niet meer geleefd. Dan zal die paar jaar werken met Halamid mij niet de das omdoen. Wat dus niet wil zeggen dat ik dat hier thuis heb staan en er lustig mee in de rondte strooi....
Hey, dat bedoel ik toch ook niet! ;)
Ik zeg gewoon dat het mij niet uitmaakt hoeveel andere schadelijke invloeden je hebt gehad, het is steeds de moeite waard om op te letten en dit soort bezwaren niet zomaar weg te vegen.  Want dat bleek wel uit je vorige reactie: er zijn ergere zaken en overal zijn er kankerverwekkende stoffen, dus waarom je hier zorgen in maken?
Als ik dat verkeerd begrepen heb, spijt me dat.
Extreme
5-sterren
5-sterren

Bericht door Extreme »

pearlsofpassion schreef: Maar dat is toch geen reden om er dan niet meer naar te kijken? Integendeel!
En waarom doen we anders al zoveel moeite om onze honden en katten gezond te laten eten om er dan nog een giftig spul in te steken.  Als het ook zonder dat kan, waarom dan laten?
Zo bedoelde ik het ook niet. Wel is het zo dat je van alles een of andere ziekte kan krijgen, je leest elke keer weer in het nieuws dingen over wat niet goed voor je is. Neemt niet weg dat ik wel bewust kijk wat ik er zelf aan kan doen, aan kan voorkomen zodat de kans zo klein mogelijk is dat je het eea kan oplopen. Een vleesplank schoon maken met bv halamid is voor mij uit den boze, dat ik(of mijn dieren) kans loop op kanker door bep produkten is al erg genoeg, ik ga het niet nog eens opzoeken met een schouderophaling van ach ik/ze krijg(en) toch wel kanker dus wat maakt het uit.
Daarom ben ik ook blij met de reacties zodat we met z'n allen van elkaar kunnen leren wat voor plank het fijnst/best is, maar ook het schoonmaken/houden ervan.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ik was ze gewoon af met ecover afwasmiddel. Doe ik mijn eigen vleesplank en snijplanken ook mee, het is nu niet zo dat ik bedorven vlees geef aan de honden of zo. Dus mijn inziens kan dat prima.
De tafel in het hok wordt afgedaan met een dettol verdunning. Wil niet nog eens een vliegeninvasie.

Maar hout he, is dat niet juist "verboden" in de horeca vanwege de bacterien of niet goed schoonkrijgen van de plank?

Plaats reactie