Hoeveel diersoorten geven jullie?
Moderator: Lizzy
Re: Hoeveel diersoorten geven jullie?
is even tellen...
lam, geit, paard, kip, parelhoen, konijn, haas, rund, zalm, haring, makreel, kalkoen, gans (maar vinden ze niet lekker) eend, kwartel, hert + ree,
ik zag bij lida s zwaan staan... weet je dat heel zeker?? die zijn toch hartstikke beschermd??
lam, geit, paard, kip, parelhoen, konijn, haas, rund, zalm, haring, makreel, kalkoen, gans (maar vinden ze niet lekker) eend, kwartel, hert + ree,
ik zag bij lida s zwaan staan... weet je dat heel zeker?? die zijn toch hartstikke beschermd??
Hier krijgen ze Kalkoen, rund, kip, lam, geit, eend, parelhoen, konijn, haas, hert, ree, zalm, haring en makreel. Gans heb ik ook geprobeerd maar dat lust Jack niet en Jane had ik toen nog niet. Jane krijgt ook nog kwartel (voor Jack zijn kwarteltjes wat klein).
Ik heb niet steeds alles tegelijk in huis dus ik wissel af tussen deze diersoorten.
Ik heb niet steeds alles tegelijk in huis dus ik wissel af tussen deze diersoorten.
- pearlsofpassion
- Moderator
Zwaan moet ook ter schadebestrijding geschoten worden. Het gaat dan niet over dieren uit het wild maar in parken of dergelijke.chipjolie schreef: is even tellen...
Als ze gans niet lusten, zou ik echter denken dat zwaan ook niet erg lekker zal gevonden worden.
-
Miranda 1
- 5-sterren

Ik zie dat mensen hert en ree als 2 verschillende diersoorten tellen.
Misschien ben ik heel blond hoor, maar is dat niet hetzelfde? Dan zit ik even te denken aan mijn allergiehond, want hij kan tegen hert.
Misschien ben ik heel blond hoor, maar is dat niet hetzelfde? Dan zit ik even te denken aan mijn allergiehond, want hij kan tegen hert.
Dat is niet hetzelfde nee.
Zo tel ik bijvoorbeeld ook wild konijnen en tam konijn als anders, zit een verschil in in het vlees
Zo tel ik bijvoorbeeld ook wild konijnen en tam konijn als anders, zit een verschil in in het vlees
Momenteel , kip- kalkoen - kwartel - parelhoen - rund- lam- kangeroe- lama -hert - konijn -eend - paard - sardienen/vis
Dus 13 en binnen paar weken nog zebra erbij . 8)
Ik voer alles waar ik kan aangeraken en ze lusten
Dus 13 en binnen paar weken nog zebra erbij . 8)
Ik voer alles waar ik kan aangeraken en ze lusten
- Pauline
- 5-sterren

Rund, paard, geit, lam, kalkoen, eend, kip, konijn, haas.
Van de vetgedrukte o.a. bot, de andere spiervlees.
Hert, parelhoen, kwartel en zalm is hier afgevallen, lusten ze niet.
Van de vetgedrukte o.a. bot, de andere spiervlees.
Hert, parelhoen, kwartel en zalm is hier afgevallen, lusten ze niet.
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
Mijn honden krijgen met regelmaat:
kip (biologisch)
eend (wild)
kalkoen
konijn
paard
rund
hert
zalm
sardine
haring
Daarnaast ook DARF kvv, dus ook
lam
geit
En minder vaak, i.v.m. prijs en/of verkrijgbaarheid, maar ook terugkerend krijgen ze o.a.
lama
haas
duif
fazant
De hoeveelheid diersoorten die ik voer wordt bepaald door de hoeveelheid die ik gemakkelijk, tegen redelijke prijs en goede kwaliteit kan kopen. Ik voer graag gevarieerd, zowel omwille van gezondheid als zeker ook voor hun plezier. Ik vind een variantie van 6-7 diersoorten (excl. vis) zelf oké, maar als ik aan meer afwisseling kan komen, dan heb ik dat liever
kip (biologisch)
eend (wild)
kalkoen
konijn
paard
rund
hert
zalm
sardine
haring
Daarnaast ook DARF kvv, dus ook
lam
geit
En minder vaak, i.v.m. prijs en/of verkrijgbaarheid, maar ook terugkerend krijgen ze o.a.
lama
haas
duif
fazant
De hoeveelheid diersoorten die ik voer wordt bepaald door de hoeveelheid die ik gemakkelijk, tegen redelijke prijs en goede kwaliteit kan kopen. Ik voer graag gevarieerd, zowel omwille van gezondheid als zeker ook voor hun plezier. Ik vind een variantie van 6-7 diersoorten (excl. vis) zelf oké, maar als ik aan meer afwisseling kan komen, dan heb ik dat liever
-
ChantalKrijn
- 5-sterren

- Contacteer:
Poe hee, ff denken 
Kip
Kalkoen
Kwartel
Parelhoen
Eend (wild en tam)
Gans
Duif
Fazant
Zwaan
Konijn
Haas
Lam
Paard
Rund/kalf
Hert
Geit
Lama
Zebra
Zalm
Makreel
Sardines
En dan vergeet ik vast nog wel wat.. Maar dit is wat er volgens mij nu in de vriezer ligt, 22 soorten. En ik pak gewoon waar ik zin in heb
Kip
Kalkoen
Kwartel
Parelhoen
Eend (wild en tam)
Gans
Duif
Fazant
Zwaan
Konijn
Haas
Lam
Paard
Rund/kalf
Hert
Geit
Lama
Zebra
Zalm
Makreel
Sardines
En dan vergeet ik vast nog wel wat.. Maar dit is wat er volgens mij nu in de vriezer ligt, 22 soorten. En ik pak gewoon waar ik zin in heb
-
Miranda 1
- 5-sterren

Oke, dat wist ik niet. Mijn allergiehond reageerd heel goed op konijn en hert. Dus dan kan ik wild konijn en ree ws heel makkelijk toevoegen. Natuurlijk wel op de normale manier elimineren. Maar de kans dat hij er tegen kan is dan denk ik best groot.madeleine schreef: Dat is niet hetzelfde nee.
-
Irish
- 5-sterren

- Contacteer:
Even een totaal ander vraagje..
Ik heb geloof ik ergens gelezen dat als je een pup die opgroeit op BARF zoveel mogelijk verschillende diersoorten geeft, de kans op een voedingsallergie in de toekomst kleiner is. Is dit zo of niet? Want aan de andere kant als je veel verschillende diersoorten geeft, hou je mogelijk niks over als eliminatie diersoort!
Ik heb geloof ik ergens gelezen dat als je een pup die opgroeit op BARF zoveel mogelijk verschillende diersoorten geeft, de kans op een voedingsallergie in de toekomst kleiner is. Is dit zo of niet? Want aan de andere kant als je veel verschillende diersoorten geeft, hou je mogelijk niks over als eliminatie diersoort!
Ot en Sien lusten geen wild en ik heb maar een kleine vriezer. Ik heb gewoon niet altijd alles tegelijk in huis, maar wissel af. Van grote en harde dieren geef ik geen bot.
Kip
Eend
Konijn
Parelhoen
Kwartel
Duif (met mate)
Kalkoen
Rund
Hert
Lam
Kangoeroe (heel soms voor Sien)
Witvis (alleen voor Sien)
Vette vis (meestal zalmfilet voor Sien)
Muis (alleen voor Ot)
Rat (alleen voor Ot)
Gerbil (alleen voor Ot)
De diersoorten die ze beiden lusten zijn er 10. Vind ik best netjes.
De vette vis voor Sien is nog verder te specificeren in zalm, makreel (uit blik), sardien, horsmakreel, tonijn (uit humaan blik). Andere vis dan zalmfilet uit de vriezer gaat er maar moeizaam in, dus krijgt Sien gewoon meestal dure zalmfilet. Een enkele keer een blik. Specifiek kattenvoer in blik van vis (bv snoezepoes) vindt ze niet altijd even smakelijk. In het menu reken ik vette vis als 1 ding en alleen voor de omega3vetzuren.
Kip
Eend
Konijn
Parelhoen
Kwartel
Duif (met mate)
Kalkoen
Rund
Hert
Lam
Kangoeroe (heel soms voor Sien)
Witvis (alleen voor Sien)
Vette vis (meestal zalmfilet voor Sien)
Muis (alleen voor Ot)
Rat (alleen voor Ot)
Gerbil (alleen voor Ot)
De diersoorten die ze beiden lusten zijn er 10. Vind ik best netjes.
De vette vis voor Sien is nog verder te specificeren in zalm, makreel (uit blik), sardien, horsmakreel, tonijn (uit humaan blik). Andere vis dan zalmfilet uit de vriezer gaat er maar moeizaam in, dus krijgt Sien gewoon meestal dure zalmfilet. Een enkele keer een blik. Specifiek kattenvoer in blik van vis (bv snoezepoes) vindt ze niet altijd even smakelijk. In het menu reken ik vette vis als 1 ding en alleen voor de omega3vetzuren.
Mijn honden voer ik graag veel diersoorten omdat dat het Barfen extra leuk maakt vind ik.
Het is een sport om aan de vleesjes te komen en elke dag ga ik sávonds met ze naar de garage en vraag ik wat ze de volgende dag willen eten.
Aan diersoorten heb ik nu liggen:
Hert
Paard
Geit
Lam
Lama
Konijn
Kalkoen
Rund
Kip
Parelhoen
Haas
Gans
Eend
Zalm
Sardines
Haring
Makreel
Straks komt daar Kangeroe en Ree bij en dan heb ik alles bij elkaar 19 diersoorten.
Fazant, Zebra en Duif eten ze hier niet (meer).
Schaap voer ik niet omdat ze daar erg van gaan stinken en er is genoeg keus voor de verwende mormels.
Het is een sport om aan de vleesjes te komen en elke dag ga ik sávonds met ze naar de garage en vraag ik wat ze de volgende dag willen eten.
Hert
Paard
Geit
Lam
Lama
Konijn
Kalkoen
Rund
Kip
Parelhoen
Haas
Gans
Eend
Zalm
Sardines
Haring
Makreel
Straks komt daar Kangeroe en Ree bij en dan heb ik alles bij elkaar 19 diersoorten.
Schaap voer ik niet omdat ze daar erg van gaan stinken en er is genoeg keus voor de verwende mormels.
Ramses1 schreef: Mijn honden voer ik graag veel diersoorten omdat dat het Barfen extra leuk maakt vind ik.
Hert
Paard
Geit
Lam
Lama
Konijn
Kalkoen
Rund
Kip
Parelhoen
Haas
Gans
Eend
Zalm
Sardines
Haring
Makreel
Zoohoo , dat zijn helemaal luxepaarden bij jouw , naar de garage en vragen wat ze willen eten
Hier pak ik het hoor , hebben ze niks over in te brengen , de arme honden
Mn katten voelen zich ernstig misdeeld met maar 6-7 diersoorten (soms wat meer bij een aanbiedinkje)