Over het niet durven vertellen aan DA dat je barft

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Over het niet durven vertellen aan DA dat je barft

Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

[quote="Annemarie Rijnveld"]
Nou, dit vind ik toch wel heel opmerkelijk nieuws:
De Italiaanse DA die helemaal dolenthousiast is van Barf en van Lizzy's percentages en adviezen: hij heeft nu al 5 honden met allerlei heel nare gezondheidsproblemen overgezet van brok naar Barf, èn met erg goede resultaten!!!!

Lizzy, ik denk dat jij het boek toch ook in het Engels moet laten uitgeven. Je zou er een boel mensen mee gelukkig maken!
[/quote]

Jeeeetje, wat geweldig! Er zijn dus in Italië ook voldoende diersoorten verkrijgbaar om te barfen? Fantastisch!

Enne, lizzy mot dat boek eerst effe in het Nederlands uitgeven - wij waren hier eerst! >:( :biggrin2:
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

[quote="Anne in Duitsland"]

Jeeeetje, wat geweldig! Er zijn dus in Italië ook voldoende diersoorten verkrijgbaar om te barfen? Fantastisch!

Enne, lizzy mot dat boek eerst effe in het Nederlands uitgeven - wij waren hier eerst! >:( :biggrin2:
[/quote]
Ja hoor, dat gaat heel best hier, vooral in het Noorden. Nederland is een Barfparadijs, maar ik mag hier toch echie nie klagen.

Ik sta ook te trappelen van ongeduld :D
bahatiboerboels
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door bahatiboerboels »

Mijn DA vind het ook niks wat ik voer.

Maar hij zegt wel steeds dat hij er niet veel van kan zeggen omdat ike er wel heel goed uit ziet ;D

Heb ik toch stiekem een beetje gewonnen. :D
kimber
3-sterren
3-sterren

Bericht door kimber »

Gisteren aan mijn dierenarts verteld dat wij vers voeren :)

Shifra moest gisteren voor een bloedonderzoek, ivm haar nierwaarden.
Ik dacht ik wacht het even af tot hij de uitslagen doorbeld en dan vertel ik hem dat we inmiddels al 10 weken vers voeren.
Dus gistermiddag toen hij de uitslagen doorbelde (waarvan ik inmiddels weet dat deze prima zijn) heb ik hem verteld dat we sinds 10 weken vers voeren.
Nou zijn reaktie vond ik toch echt fijn voor een dierenarts die (nog) niet pro vers is; hij zei nou als ze het daar goed op doen moet je daar zeker mee doorgaan! :D

Zo kan het ook gelukkig! Een stuk minder negatief dan ik gedacht had ;)
Misschien kan ik hem nog weleens zover krijgen dat hij naast al die br*kken een vriezer gaat plaatsen met gezonde KVV erin :)
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

[quote="kimber"]
Gisteren aan mijn dierenarts verteld dat wij vers voeren :)

Shifra moest gisteren voor een bloedonderzoek, ivm haar nierwaarden.
Ik dacht ik wacht het even af tot hij de uitslagen doorbeld en dan vertel ik hem dat we inmiddels al 10 weken vers voeren.
Dus gistermiddag toen hij de uitslagen doorbelde (waarvan ik inmiddels weet dat deze prima zijn) heb ik hem verteld dat we sinds 10 weken vers voeren.
Nou zijn reaktie vond ik toch echt fijn voor een dierenarts die (nog) niet pro vers is; hij zei nou als ze het daar goed op doen moet je daar zeker mee doorgaan! :D
Je zou denken en hopen dat er bij hem toch een belletje gaat rinkelen! Fijn dat de waardes goed zijn.

Zo kan het ook gelukkig! Een stuk minder negatief dan ik gedacht had ;)
Misschien kan ik hem nog weleens zover krijgen dat hij naast al die br*kken een vriezer gaat plaatsen met gezonde KVV erin :)
[/quote]
BAC
5-sterren
5-sterren

Bericht door BAC »

Was gisteren met een 7 maanden kater van mij bij een regulieren DA. Kwam voor een ontsteking, maar heeft ook een probleem gebit (Stomatitis)

(we zijn bezig met een holistische behandeling, want regulier zeggen ze tanden trekken en prednison)

"Goed brokjes voeren zodat ze lekker het tandvlees schuren"was hun ongewilde advies. Ik zeg maar zo ik zeg maar niets :biggrin2:
Kortom...weer geen woordjes vuil aan gemaakt.

Oja zat in de wachtkamer er werd een kat opgehaald waarvan het hele gebit getrokken was. Ze kregen als advies mee geen brokjes te geven omdat dat pijnlijk is (Begrijpelijk zelfs bot zou pijnlijk zijn) Ik checkte meteen de blik van de eigenaar (Even voelen of het een rauw voerder was) Maar dat werd al snel de kop ingedrukt.
"Kan ik wel die zakjes vlees van de Aldi geven?" :P
Laatst gewijzigd door BAC op di 08 jan 2013, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Nathascha
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nathascha »

Senta schreef: Was gisteren met een 7 maanden kater van mij bij een regulieren DA. Kwam voor een ontsteking, maar heeft ook een probleem gebit (Stomatitis)

(we zijn bezig met een holistische behandeling, want regulier zeggen ze tanden trekken en prednison)

"Goed brokjes voeren zodat ze lekker het tandvlees schuren"was hun ongewilde advies. Ik zeg maar zo ik zeg maar niets :biggrin2:
Kortom...weer geen woordjes vuil aan gemaakt.

Oja zat in de wachtkamer er werd een kat opgehaald waarvan het hele gebit getrokken was. Ze kregen als advies mee geen brokjes te geven omdat dat pijnlijk is (Begrijpelijk zelfs bot zou pijnlijk zijn) Ik checkte meteen de blik van de eigenaar (Even voelen of het een rauw voerder was) Maar dat werd al snel de kop ingedrukt.
"Kan ik wel die zakjes vlees van de Aldi geven?" :P
Hier onze Alice met zwaar ontstoken bek, tandvlees, verhemelte. Hol.da had ook niks meer kunnen doen. Was echt TE erg. Ze was voor een Maine Coon van 1 jaar oud met nog geen 2kg gewicht toch echt TE vermagert.
Ze at brok bij haar vorige eig. Daardoor was ze vermagert, want ik merkte al snel dat ze de brokken niet wilde eten....deed pijn.

Het koude kvv vlees van de honden vond ze geweldig. Hoe kouder hoe beter!! Daar is ze eerst 6 weken op aangesterkt. Ze woog 4,5 kilo toen ze alle tanden en kiezen getrokken hebben bij haar. Mijn DA was juist heel blij dat ze wel de KVV at!

Nu eet ze nog steeds gemalen BARF. Zonder tanden. Gaat prima! Ze lepelt het zo naar binnen.

Plaats reactie