Duimen niet meer nodig ;-) Goed nieuws Guinnie, pag. 4

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Duimen nodig... Guinnie...

Lil

Bericht door Lil »

Of een hond brokken wel of niet weigert hangt van de hond en niet van het voer veleden af. Hier 2 honden die een moord doen voor brok. Hond die mijn moeder uit het asiel heeft gehaald kende alleen brok en toen andere honden vers kregen weigerde ze al het voedsel behalve vers. Zij neemt zelfs mijn dure zalm/aardappel brokken niet als beloning.

Hondje van pa is groot geworden met vers en eet alles, dus ook brok en blik etc.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Tom vind brokken lekker als snoep, als eten snapt hij het niet, eet een paar hapjes en gaat dan zoeken naar het echte eten  :biggrin2:
Doki is een kliko maar ik denk niet dat hij een bak brokken zou snappen, hij vind het wel leuk om achteraan te rennen als je er door de kamer gooit maar als voer snapt hij het niet, blik vind ie vergif.
Freud daarintegen...hij kwam hier nog niet afgespeend, dus is van moedermelk gelijk op vers over gegaan...maar dat is me toch een zeiksnor, ik denk dat ik hem heeeeeel gelukkig maak als hij vanaf nu stinkblik en droge meuk mag eten, hij doet een moord voor commerciele snoepjes...
Hij eet zijn vers ook hoor, maar voor hem zou het echt geen probleem zijn om naar een brokkendieet over te gaan, de overige 2 wel, en de overige 2 kennen dus wel brok als eten, uit een vorig leven  ;)
Suzanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: Duimen nodig... Guinnie... ontsteking terug ;-(

Bericht door Suzanne »

Helaas.... weer bloeddruppeltjes bij de plas; dus maandag even bellen met de DA.
Liefst even bacterieel onderzoek laten doen dat we weten welke AB erin moet.
Ik snap dat het leven van de dame 'eindig' is maar het gaat me toch niet gebeuren dat dit haar nekt??

Suzanne
Neally
5-sterren
5-sterren

Bericht door Neally »

ach, wat sneu  :'(

ik duim dat het toch beter gaat met freule
keetje
5-sterren
5-sterren

Re: Duimen nodig... Guinnie...helaas, weer ontsteking

Bericht door keetje »

Verdikkeme,......

Ik duim op volle toeren mee,...... :duimen: :duimen:
hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

Ook hier wordt geduimd  :duimen: :duimen: :duimen:
Suzanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Suzanne »

Blaas ontsteking is dd terug / niet over geweest. Nieuwe kuur voor wat langere tijd. Dag voordat we op vakantie gaan even weer laten controleren (de plas dan, de hond niet) en evt verlenging van de kuur. Indien noodzakelijk op dat moment kan evt bacteriologisch onderzoek gedaan worden.

Kortom: "goed nieuws" we gaan nog even door.

Oh, de urinewaarden zijn allemaal aan het verbeteren. Ik dacht dat ze zei dat de ph waarde vorige keer 8 was, nu 7,5. Dus; de "alternatieve middelen" doen hun werk. Langzaam, maar dat is niet erg.

Met deze DA zit ik erg op 1 lijn: we doen dat wat nodig is om haar confortabel en pijnvrij te houden maar gaan geen grote dingen laten doen. Niet omdat ze dat niet waard is... maar juist omdat ze dat waard is. Snap je? Ik wil niet koste wat kost de Freule perse nog 1, 2, 3 weken (of maanden?) langer houden maar dan met veel toeters en bellen. Als het zover is, is het zover en dan mag ze "gewoon gaan". Goed, okay, dan maar janken ;)  maar haar belang gaat voor.

Suzanne
kimber
3-sterren
3-sterren

Bericht door kimber »

Ik heb je topic gelezen... ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt wat Guinnie betreft.

Het is een prachtige Sheltie meid op leeftijd en wat een uitstraling heeft dat koppie in jouw onderschrift!
Hopelijk mag je toch nog een tijd genieten samen met Guinnie van haar oude dag en is de ontsteking bij de volgende controle toch over.
Fijn ook dat je met de dierenarts goed op een lijn zit.

Een knuffel voor de mooie Guinnie :-*
hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

Fijn dat het langzaam toch iets beter gaat met de waarden. Maar ik kan me ook de onzekerheid voorstellen over: hoe nu verder. Guinnie had al de gouden kans toen ze bij jou kwam, en ze is gezegend dat je zo bewust met haar welzijn bezig bent.
Ik hoop dat je, ondanks alle belasting toch volop kunt genieten van iedere dag die je met de freule hebt. Of dat er nog honderden zijn of niet.
Suzanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Suzanne »

kimber schreef: Ik heb je topic gelezen... ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt wat Guinnie betreft.

Het is een prachtige Sheltie meid op leeftijd en wat een uitstraling heeft dat koppie in jouw onderschrift!
Hopelijk mag je toch nog een tijd genieten samen met Guinnie van haar oude dag en is de ontsteking bij de volgende controle toch over.
Fijn ook dat je met de dierenarts goed op een lijn zit.

Een knuffel voor de mooie Guinnie :-*
Herstel: Schotse Herdershond Langhaar ;-)

Suzanne
Suzanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Suzanne »

De AB slaat (weer) aan; haar plassen worden groter en de scherpe lucht daaraan ruik ik niet meer. Nu hopen dat dit kuurtje lang genoeg is/zal zijn. Ik hou goede moed.

Suzanne
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Ik duim voor Guinnie,...dat het nu de goede kant op gaat!!  :duimen: :duimen: :duimen:

Hoe lang moet je nu AB geven?
Lil

Bericht door Lil »

Spannend, maar klinkt nu even goed. Duim gewoon even door ;)
Ike
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ike »

Gaat de goeie kant op, fijn!
Suzanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: Duimen niet meer nodig ;-) Goed nieuws Guinnie, pag. 4

Bericht door Suzanne »

yieha!!!

Vandaag laten controleren:
ph 6 (was op 26/3 8,0)
en... GEEN gruis meer!!!

Ik zeg, het is geweldig!

De DA raadde aan om niet door te gaan met de cranberrie-tabletten die ik zelf gekocht heb.. ik neig naar "dat doen we lekker wel' maar de appelazijn laten we maar even voor wat het is.

Ik ben echt zo blij!!

Suzanne

Re: Duimen niet meer nodig ;-) Goed nieuws Guinnie, pag. 4

Plaats reactie