Help wat voor vlees is dit allemaal?
Moderator: Lizzy
- Ingrid (shadow)
- 4-sterren

Re: Help wat voor vlees is dit allemaal?
oke dank jullie wel hiervoor wat zijn jullie snel met antwoorden fijn hoor
misschien weet iemand anders nog of garnalen mag
Ik zou nog wat foto`s van DJaidy plaatsen dus bij deze
heb ik ze in dit topic gezet -->> http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 971.0.html
dit is niet de enigste hond of dier wat wij hebben we hebben nog veel meer
van honden tot perzische katten tot boeroendoek konijnen - papegaai - gerbils- parkiet enz
misschien weet iemand anders nog of garnalen mag
Ik zou nog wat foto`s van DJaidy plaatsen dus bij deze
heb ik ze in dit topic gezet -->> http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 971.0.html
dit is niet de enigste hond of dier wat wij hebben we hebben nog veel meer
van honden tot perzische katten tot boeroendoek konijnen - papegaai - gerbils- parkiet enz
Laatst gewijzigd door Ingrid (shadow) op za 19 okt 2013, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
De garnalen lijken me niet rauw. Ik zou ze af en toe als snackje geven, dan wel gepeld.
- Ingrid (shadow)
- 4-sterren

volgens mij zijn de garnalen rauw alleen hier nog bevroren maar kan ik die drogen en dan geven als snack? of beter zo geven als snack ? ( heb het nog over een pup he want die andere lusten dit vast niet)
-
malimaniac
- 4-sterren

- Contacteer:
Ik heb wel eens garnalen gedroogd voor Iza. Rauwe hoeft ze niet. Weet dat je er niet te veel van mag voeren,maar weet niet meer waarom.
- Ingrid (shadow)
- 4-sterren

oh oke dan probeer ik het nog ergens te vinden want als het niet zo goed zou zijn geef ik het niet
gelukkig heb ik het niet gekocht maar allemaal gekregen
dank je wel voor je antwoord
gelukkig heb ik het niet gekocht maar allemaal gekregen
dank je wel voor je antwoord
zie in het ene bakje vooral veel ballen en het andere gekookte garnalen ....
- Ingrid (shadow)
- 4-sterren

haha ik zie die ballen niet zo zit overal een bot aan hihi misschien als het ontdooit is 

Die balletjes waar je hele dunne blauwe adertjes zie zitten zijn testikels 
- Ingrid (shadow)
- 4-sterren

oke misschien dan beter te zien als het ontdooi is , als ik deze lichting hartjes en niertjes uit de droger heb ga ik die bakken ontdooien en zal ik het eens uit leggen
zou best kunnen dan dat het balletjes zijn, er lijkt alleen een bot aan te zitten maar zal dan wel een spier zijn misschien
dank je wel alvast zodra ik het heb ontdooit vraag ik om advies als jullie me niet vervelend vinden want weet echt niet wat het allemaal is
zou best kunnen dan dat het balletjes zijn, er lijkt alleen een bot aan te zitten maar zal dan wel een spier zijn misschien
dank je wel alvast zodra ik het heb ontdooit vraag ik om advies als jullie me niet vervelend vinden want weet echt niet wat het allemaal is
Denk dat het een stukje zaadleider 
- Ingrid (shadow)
- 4-sterren

Ja klopt je hebt gelijk maar mogen ze die testikels hebben ?
haha zag er uit als een konijneboutje whehe
alleen toen het ondooit was ahum toch wat minder smaakvol
haha zag er uit als een konijneboutje whehe

alleen toen het ondooit was ahum toch wat minder smaakvol

Ja hoor dat mogen ze, je rekent t trouwens als orgaan!shadowhome schreef: Ja klopt je hebt gelijk maar mogen ze die testikels hebben ?
- Ingrid (shadow)
- 4-sterren

oh oke , dank je wel had het nog apart gehouden dan gooi ik het zo de droger in 
-
Miranda 1
- 5-sterren

Hoi Eelke, ik ken Ingrid van het golden retriever forum en ik denk met haar mee over welke kvv's ze kan voeren. Idd afwisseling van diersoorten en merken.eelke schreef:
Voor een jong hondje zou ik vooral kvv's voeren zonder vitamine en mineralen preparaten.
Mag ik vragen waarom je een pup/ jonge hond geen vitamine en mineralen zou geven?
Ik heb net op de vergelijkingssite zitten kijken. Vallen dan de merken met een premix hierdoor af? Volgens mij staat premix voor die toevoegingen?
En als je geen toevoegingen van vitamine en mineralen wil, betekend dat dan dat de kvv niet compleet is?
Sorry voor mijn vragen maar zelf Barf ik. Neemt niet weg dat ik het erg interessant vind om mee te weten over kvv's.
Miranda 1 schreef: Hoi Eelke, ik ken Ingrid van het golden retriever forum en ik denk met haar mee over welke kvv's ze kan voeren. Idd afwisseling van diersoorten en merken.
Mag ik vragen waarom je een pup/ jonge hond geen vitamine en mineralen zou geven?
Ik heb net op de vergelijkingssite zitten kijken. Vallen dan de merken met een premix hierdoor af? Volgens mij staat premix voor die toevoegingen?
En als je geen toevoegingen van vitamine en mineralen wil, betekend dat dan dat de kvv niet compleet is?
Sorry voor mijn vragen maar zelf Barf ik. Neemt niet weg dat ik het erg interessant vind om mee te weten over kvv's.
Voor de kvv's zonder preparaten; nee die zijn niet 'compleet'. Als jij jaren lang alleen maar kip voert, voer je ook niet compleet. Dan heb je minimaal 4 a 5 verschillende diersoorten nodig. Dus dat telt voor de kvv's ook, 'compleet door af te wisselen' staat daar bij.
Verder is het verhaal over liever natuurlijk dan een preparaat dan ook een beetje als; je geeft je kindje ook liever een fruitpapje, dan dat je het alleen maar komkommer met een vitaminepil geeft als groente en fruit.
Plus dat er ook nog iets is met kunstmatige en natuurlijke calcium. Dat laatste zou namelijk bij een te veel afgevoerd worden, terwijl het eerste zich opstapelt in het lichaam en dat zou dan weer niet goed zijn ivm de botten en groeipijn enzo. Maar dat zou ik eigenlijk beter uit moeten zoeken want daar ben ik (niet meer, ik vergeet die dingen altijd zo snel!) goed van op de hoogte. Maar dat zou vooral bij puppen van belang zijn omdat het bottengestel nog in ontwikkeling is. Volgens mij zit in puppy brok ook minder calcium.
Maar goed, het eerste zegt al wel genoeg op zich toch?