Zogende teef wil nog steeds niet eten

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Zogende teef wil nog steeds niet eten

Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Eten doet ze, maar nog steeds vanaf mijn hand. Heel veel verbetering zit er verder nog niet in. We krijgen er KVV in, maar ze wil alleen de eend van Carnibest, gemengd met een lepeltje a/D blikvoer van de dierenarts. We bieden iedere 4 uur iets aan. Verder drinkt ze veel geitenmelk wat we ook hoog moeten houden en tussendoor wat geitenyoghurt of huttenkase. Ik hoop dat ze hiermee het nodige binnen krijgt. Wat zou nou nog een goed tussendoortje zijn waar ze echt iets aan heeft?  Puppies doen het prima. Ze werden te groot om nog in de mand te blijven en hoe graag Lizzy ze ook bij elkaar heeft, voor de ontwikkeling van de pups is het ook niet goed lijkt me, ze konden geen kant op. Dus vandaag de mand uit de werpkist en hier moet Lizzy natuurlijk weer heel erg aan wennen. Maar het is gewoon beter, de pups kunnen beter naast elkaar liggen met drinken enz. Och en alles went, het voeren doen we inmiddels op schema en ook de nachten wisselen we nu aardig af en het is goed vol te houden.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Blij te lezen dat het eten op deze manier gaat :bigarmhug: Welliswaar niet met de gebruikelijke hoeveelheid plezier, maar iig complete voeding en met regelmaat een portietje. Petje af voor deze da om zo goed te luisteren dat deze oplossing werd gevonden!! Dat geeft ook ruimte voor jezelf om een ritme aan te brengen, zodat het allemaal goed vol te houden is.
Wat 'zinvolle' tussendoortjes betreft, misschien vindt Lizzy een (eventueel zacht gekookt?) eitje lekker? En een stukje vette vis, zoals haring of zalm (heel of gemalen)?
Irta
4-sterren
4-sterren

Bericht door Irta »

Ik heb maar een paar stukjes gelezen dus miss heb je het al lang geprobeerd, maar wil ze geen eigeel eten? Dat is zo'n beetje het enige wat hier nooit geweigerd wordt, ook niet bij ziekte oid.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Wat fijn dat ze nog steeds eet, ook al is het nog steeds niet van harte. Is een wat grotere mand geen optie?
Riek
5-sterren
5-sterren

Bericht door Riek »

Heb je in de werpkist misschien ook een soort van 'rol' liggen?
Zodat ze daar haar hoofd op kan leggen.
Zo te lezen doet het haar pijn als ze haar hoofd naar beneden heeft.
Femke heeft wel eens een verschoven ruggenwervel gehad, Tannetje had die in één bezoekje weer op zijn plaats.
Misschien is chiropractie dan wat.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Toevallig vanmiddag weer een ei aangeboden, maar nee!
Ze heeft een knuffel waar haar hoofd op kan inderdaad. Een grotere mand hebben we overwogen maar de mand was nu ook al wel eens nat na een plasje en dat is gewoon niet schoon te houden.
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Onze kleine ligt graag met zijn kopje hoog (om alles in de gaten te kunnen houden en ik leer 't hem graag om z'n ogen en snor op een vlotte manier te kunnen schoonmaken in de toekomst). hij ligt 't liefst op neksteunen van Action, één nadeel..........ze zijn met kleine piepschuimbolletjes gevuld en ik ben bang voo 't moment dat er een gaatje in komt. maar misschien is 'n gebogen kussen ook en uitkomst voor haar pijnlijke rug.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Als ze niet eet door de pijn, zul je waarschijnlijk geen dingen gaan vinden die ze wel eet.... Kun je een osteopaat naar jullie huisadres laten komen?
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Maandag gaan we haar iig even na laten kijken door de DA van Basje en evt. acupunctuur. Osteopaat heb ik nooit voor de dieren gehad, ik zou niet weten wat een goede is bij ons in de buurt. Inmiddels eet ze weer heel slecht.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Pijnstillers kun je niet geven. Maar in overleg met de dierenarts kun je misschien Pijn Compositum proberen. Acupunctuur is ook een goed idee. Als je met haar gaat wandelen, hoe gedraagt ze zich dan?
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Nee en pijnstillers (Rimadyl) hadden ook weinig tot geen effect dus dat doen we maar niet meer. Buiten is ze wat gereserveerder dan normaal, maar goed, echt heel vrij bewegen is ook lastig voor haar met dat enorm bungelend uier tussen de benen. Het is gewoon moeilijk te beoordelen wat nou echt klachten zijn, en wat gewoon bij een teef hoort die pups heeft. Het struikelen leek mij wel wat minder te worden. Maar ja, er gaat maar weer wat vloeibaar voedsel in, niks aan te doen. Ze heeft een paar dagen redelijk gegeten zullen we maar zeggen. En de pups doen het nog altijd super. Hoewel het eten slechter wordt, trekt ze wel weer iets meer op de puppen aan. Vannacht hebben we haar eigenlijk niet hoeven sturen en ging ze uit zichzelf regelmatig even voeden.
Kan iemand een osteopaat in Zuid-Holland aanraden toevallig? Zouden we ook nog kunnen proberen mocht het maandag weinig uithalen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Jantina schreef: Nee en pijnstillers (Rimadyl) hadden ook weinig tot geen effect dus dat doen we maar niet meer. Buiten is ze wat gereserveerder dan normaal, maar goed, echt heel vrij bewegen is ook lastig voor haar met dat enorm bungelend uier tussen de benen. Het is gewoon moeilijk te beoordelen wat nou echt klachten zijn, en wat gewoon bij een teef hoort die pups heeft. Het struikelen leek mij wel wat minder te worden. Maar ja, er gaat maar weer wat vloeibaar voedsel in, niks aan te doen. Ze heeft een paar dagen redelijk gegeten zullen we maar zeggen. En de pups doen het nog altijd super. Hoewel het eten slechter wordt, trekt ze wel weer iets meer op de puppen aan. Vannacht hebben we haar eigenlijk niet hoeven sturen en ging ze uit zichzelf regelmatig even voeden.
Kan iemand een osteopaat in Zuid-Holland aanraden toevallig? Zouden we ook nog kunnen proberen mocht het maandag weinig uithalen.
Rimadyl mag niet gegeven worden aan zogende teven.... Ik hoop niet dat ze dit te lang gekregen heeft.... :-\
Normaal gesproken eet een teef die net bevallen is gewoon goed. Dus 'gewoon' zou ik het niet durven noemen....
Geitenmelk met rauwe honing lust ze ook goed he? Dat zou ik blijven geven. En ja, verder zou ik alles aan blijven bieden dat ik kon bedenken. Gekookt voer, vindt ze dat lekker? (dat verhoogd de smakelijkheid).
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

O lekker is dat, dat is wat ze na de keizersnede als pijnstilling heeft gehad een dag of 5  >:(. Moet zeggen dat ik de bijsluiter ook niet heb door gelezen als die er al bij zat. Ik heb er op vertrouwd dat ik toch dat mee krijg wat ze mag hebben. Zucht!
Gekookt voer hebben we natuurlijk altijd, Bas zijn menu, en daar doen ze normaal een moord voor, maar nu niet. Het maakt gewoon geen klont uit wat het is, het eten an sich staat haar gewoon tegen. Vloeibaar gaat inderdaad nog, melk of yoghurt met honing ik probeer er soms wat cottage cheese door te doen omdat dat een hoog eiwit gehalte heeft maar zodra ze die klontjes al proeft draait ze de kop weg. Nu dan maar weer dat aanmaakspul. Zelfs dat a/d stink blikvoer trekt ze de neus voor op.
Het is wat met het moppie. Blij als de pups over een paar weken zelf kunnen gaan eten...
berenboot
5-sterren
5-sterren

Bericht door berenboot »

jammer genoeg niet in zuid-holland maar ik kan je martine burgers zeer aanraden:
http://www.martineburgers.nl

Veel sterkte met de situatie!
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Nee totaal niet in de buurt helaas  :-\. Normaal vind ik het echt geen probleem om een stuk te rijden maar ja, met een moeder en pups liever niet natuurlijk.

Plaats reactie