De mening van de wetenschapper.
Moderator: Lizzy
- dreumelaartje
- 3-sterren

Re: De mening van de wetenschapper.
Ja en zij onafhankelijk. Echt schandalig dat er zulke voorwaarden ontstaan bij bezoekhonden door dit soort flauwekul...
-
Martine-Tom
Een man hier in de stad heeft een blinde geleide hond, van een kleinere stichting, hij word verplicht om brok te voeren, elke maand krijgt hij een bon en daarmee kan hij het voer ophalen bij de speciaalzaak. Als hij dat niet doet krijgt hij dat te horen. Nou denkt hij er verder geen minuut over na en vind het al fijn dat het niks kost, maar ik vind het van de zotten!dreumelaartje schreef: Ja en zij onafhankelijk. Echt schandalig dat er zulke voorwaarden ontstaan bij bezoekhonden door dit soort flauwekul...
-
Tobi Kooiker
- 3-sterren

Ik heb het interview geprobeerd te kijken, maar echt boeiende tv is het niet, dus ben wat door het interview 'gesprongen' 
Als redelijke nieuwkomer heb ik met verbazing gekeken! Ik vind het werkelijk zo ver gezocht allemaal. Mensen-eten wordt toch ook niet van alle kanten wetenschappelijk geanalyseerd alvorens we het opeten?
Ook vreemd dat er gesteld wordt dat vers alleen een oplossing zou kunnen zijn bij honden met bepaalde problemen, dan is het toch ook gezond om dit aan honden zonder problemen te voeren?
Het 'drol-verhaal' vind ik helemaal hysterisch
Ik heb laatst in de tuin nog een 2 of 3 dagen oud totaal uitgedroogd drolletje van mijn vers etende pup (kvv en barfhapjes) met de hand opgepakt en weggegooid, omdat ik te lui was om een schepje te halen. Dat ik nog niet doodziek ben 
Sinds ik met versvoeren in aanraking ben gekomen, vind ik het eigenlijk totaal logisch! Voldoende variatie en een beetje opletten in de keuken, zoals je dat ook met je eigen eten doet. En zoals ik mijn hondjes zie genieten van hun eten, kan niemand mij er nog afpraten
Als redelijke nieuwkomer heb ik met verbazing gekeken! Ik vind het werkelijk zo ver gezocht allemaal. Mensen-eten wordt toch ook niet van alle kanten wetenschappelijk geanalyseerd alvorens we het opeten?
Ook vreemd dat er gesteld wordt dat vers alleen een oplossing zou kunnen zijn bij honden met bepaalde problemen, dan is het toch ook gezond om dit aan honden zonder problemen te voeren?
Het 'drol-verhaal' vind ik helemaal hysterisch
Sinds ik met versvoeren in aanraking ben gekomen, vind ik het eigenlijk totaal logisch! Voldoende variatie en een beetje opletten in de keuken, zoals je dat ook met je eigen eten doet. En zoals ik mijn hondjes zie genieten van hun eten, kan niemand mij er nog afpraten
Wat dacht je alleen al van het feit dat honden de hele dag door aan hun geslachtsdelen likken. Lekker soppen, smakken en doen, getverderrie!Parelridder schreef: Ik had geen benul (en vooralsnog dus gelukkig nooit ervaren) dat er instellingen zijn die gebruik maken van helpende- of bezoekhonden en daarvan eisen dat deze brok gevoerd worden. Gestoord!!
Mijn honden eten div. soorten poep - van tenminste diverse vogels, konijnen en mensen - en er zijn talloze honden(rassen) die dit nog véél meer doen, zéker als ze ook hondenpoep lusten... Mijn honden apporteren (ook ongevraagd) dode beestjes, de ongevraagde zijn zeker niet altijd even fris meer.. Ze pakken daarnaast stinkende dode vissen van de kant, tenzij ze preferen in dat exemplaar te rollen. Ze banjeren door sloten zonder thuis met kraanwater en zeep gedesinfecteerd te worden. Als ik de tijd zou nemen er over na te denken, valt er vast nog heel wat meer ranzigs aan toe te voegen wat allemaal in hun bek komt en/of aan hun vacht, wat je zonder twijfel als onhygiensch kunt beschouwen en gevolg is van gedrag wat niet beinvloed wordt door wat ik hen te eten geef!!! Als klap op de vuurpijl staat het ras waaraan ik mijn hart verpand heb bekend om de vele kusjes die ze geven ter kennismaking en begroeting aan zowel mensen (óók onfrisse) en soortgenoten, maar een vriendlijke lik is ook andere rassen niet vreemd.
-
Martine-Tom
Wat een ranzige hobby is het eigenlijk, het houden van dierenKaela schreef: Wat dacht je alleen al van het feit dat honden de hele dag door aan hun geslachtsdelen likken. Lekker soppen, smakken en doen, getverderrie!
En wat een wonder dat wij al die gruwelen toch elke dag weer overleven
Daar heb je wel gelijk inInge en Bono schreef: Ja dat klopt, voor de engelse bulldog of de dalmatiër, en ook voor de hond met struviet, en voor die met maag/darmproblemen enzenz. Maar de ene eb is de andere niet, evenals de dalmatiër of de hond met struviet of maag/darmproblemen, dus brok is geen individuele oplossing voor een individuele hond met problemen; dat is algemeen bekeken per ras of probleem.
Met barf kan je wel degelijk voeding aanpassen aan het individuele dier met zijn/haar probleem, dat is barf; er zijn richtlijnen, maar het is de bedoeling dat je weet waarom je wat voert, zodat je kan aanpassen
Een voedingsdeskundige die geen antwoord geeft op de vraag wat een hond of kat moet eten. En het antwoord ruim 45 minuten weet te ontwijken met vage termen die mooi en imponerend klinken. Knap! Weer een diplomaat erbij in de wereld.