Tv-voer!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Tv-voer!

Elvira
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Elvira »

als het maar  lekker ruikt en smaakt, gezond hoeft het niet te zijn.  :o
Ashena
3-sterren
3-sterren

Bericht door Ashena »

Niets verassends daar...  Wel bravo voor prins dat ze daar wel heen mochten,  en bravo voor kivo. 
Ik houd het toch maar bij Barf.. 
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Wat een eye-opener.. Ik wist het allemaal wel, maar vandaag is er een lijntje dood huisdier-rendac-hondenvoer gemaakt. . Blij dat Jacy al over op vlees was voor de hond van mijn ouders overleed..
Verder een goede aflevering met een grappig besluit ;)
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

[quote="Fenixjuh"]
Wat een eye-opener.. Ik wist het allemaal wel, maar vandaag is er een lijntje dood huisdier-rendac-hondenvoer gemaakt. . Blij dat Jacy al over op vlees was voor de hond van mijn ouders overleed..
Verder een goede aflevering met een grappig besluit ;)
[/quote]

Dat vond ik dus heel opvallend. Ik weet namelijk niet beter dan dat Rendac ophaalt (zij hebben daartoe het alleenrecht in ons hele land) en behoort te vernietigen. Dit staat op hun eigen wegsite:

"De dierlijke restmaterialen en kadavers die Rendac ophaalt en verwerkt, vallen volgens de Europese destructiewetgeving in de categorie 1 of 2-materiaal. Dit is dierlijk restmateriaal dat uit ethische/maatschappelijke overwegingen of uit het oogpunt van volksgezondheid dienen te worden vernietigd."

en verder:

"Rendac's eindproducten, categorie 1 diermeel en dierlijk vet, worden ingezet als biobrandstof voor de productie van energie in energiecentrales en cementovens en bij Rendac zelf. Hiermee wordt het materiaal volgens wettelijke richtlijnen vernietigd en realiseren de eindgebruikers tegelijkertijd het duurzaamheidspotentieel van de eindproducten van Rendac."

Dus als ze dit materiaal doorsluizen naar de diervoederindustrie dan zijn ze in overtreding en is het dus geen wonder dat iedereen zijn mond dichthoudt. Dit is nog erger dan de vleesmaffia.

Enne, die jongen van de vis-olie heeft er echt niets van begrepen  ::)
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Tv-voer!

Bericht door Ruisje »

Ik zit het nu te kijken. Wat errugggg... :o

Wat een corrupte bende!!
Laatst gewijzigd door Ruisje op do 23 okt 2014, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
S
3-sterren
3-sterren

Bericht door S »

[quote="M@rina"]brokkenmafia[/quote] Dat is het juiste woord om deze bende te omschrijven ja. Wat een gedoe zeg, en die mailtjes joh! Zoiets is toch echt niet normaal?!

En ik wil er voor wedden dat er nog steeds héél véél mensen zullen zijn die zelfs na het kijken van deze aflevering hun hond gewoon zijn dure brokkies blijven geven. Eigenlijk is het enorm triest.

Inderdaad een dikke thumbs up voor de bedrijven die wel zo eerlijk waren en de ploeg hebben toegelaten!

Moest wel gniffelen met het stukje over RC, hihi...  :biggrin2:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Grappig. Wij hebben het al 20 jaar over "de brokken maffia". En guttegut, wat worden sommige mensen daar boos van! En nu ligt het bewijs er dat deze term inderdaad zo gek nog niet is ::)

Wat een enge ratten.
lalabebe
3-sterren
3-sterren

Bericht door lalabebe »

Ik ga het vanmiddag even kijken.....leuk voor een herfstdag, al zullen mijn nekharen wel omhoog gaan staan...... ;)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="pike"]
Dat vond ik dus heel opvallend. Ik weet namelijk niet beter dan dat Rendac ophaalt (zij hebben daartoe het alleenrecht in ons hele land) en behoort te vernietigen. Dit staat op hun eigen wegsite:

"De dierlijke restmaterialen en kadavers die Rendac ophaalt en verwerkt, vallen volgens de Europese destructiewetgeving in de categorie 1 of 2-materiaal. Dit is dierlijk restmateriaal dat uit ethische/maatschappelijke overwegingen of uit het oogpunt van volksgezondheid dienen te worden vernietigd."

en verder:

"Rendac's eindproducten, categorie 1 diermeel en dierlijk vet, worden ingezet als biobrandstof voor de productie van energie in energiecentrales en cementovens en bij Rendac zelf. Hiermee wordt het materiaal volgens wettelijke richtlijnen vernietigd en realiseren de eindgebruikers tegelijkertijd het duurzaamheidspotentieel van de eindproducten van Rendac."

Dus als ze dit materiaal doorsluizen naar de diervoederindustrie dan zijn ze in overtreding en is het dus geen wonder dat iedereen zijn mond dichthoudt. Dit is nog erger dan de vleesmaffia.

Enne, die jongen van de vis-olie heeft er echt niets van begrepen  ::)
[/quote]

Ik vermoed dat ze de wet niet overtreden maar dat de werkelijkheid erg genoeg is.
De huismeester
1-ster
1-ster

Bericht door De huismeester »

Nou Lizzy ik dacht dat ze de wet wel overtreden.
Ze willen bij een belgisch verwerkingsbedrijf kijken om te zien wat er met het slachtafval gebeurde, en ze waren welkom.
Na een telefoontje vanuit nederland met de mededeling als ze mee zouden werken dan zouden ze daar niks meer afnemen. (wat dus zijn bedrijf zou kosten, gezien dalende inkomsten) werd de afspraak afgezegd.
Klinkt dus toch als chantage??
Jura&Mahru
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Jura&Mahru »

Het komt er dus op neer dat er voornamelijk darminhoud van varkens en runderen, bloed en zoals de chauffeur zegt "maaien" (maden) in zitten. Eet smakelijk!
De huismeester
1-ster
1-ster

Bericht door De huismeester »

En dan een geurtje en smaakstof, zodat de kat/hond het niet ruikt/proeft.
Anders eten ze het niet op, nee vindt je het gek.  ;D ;D
Roef & Hidde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roef & Hidde »

hopelijk is er nu weer bij een hoop mensen de ogen geopend.
ik word zo langzamerhand steeds minder "dat mens die de honden zo raar te eten geeft'  :D hier in de buurt.
en al die brokken fabrikanten speelden zich gisteren mooi in de kaart met hun dichte deurenbeleid  :-X
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

[quote="Lizzy"]
Grappig. Wij hebben het al 20 jaar over "de brokken maffia". En guttegut, wat worden sommige mensen daar boos van! En nu ligt het bewijs er dat deze term inderdaad zo gek nog niet is ::)

Wat een enge ratten.
[/quote]

Ik heb die term dan ook gewoon gejat van hier Op mijn forum, worden de brokkenvoerders inderdaad woest als ik dat schrijf, maar ik heb het nu toch maar weer eens op tafel gelegd, het was zo overduidelijk. Misschien worden de "Ik-voer-mijn-hond-al-jaren-brok-en-hij-er-al-12-mee-geworden-dus-dan-zal-het-wel-goed-zijn"mensen ook eens wakker... ik vrees dat de meeste gewoon de kop in het zand steken en brokken blijven voeren.
Berna
4-sterren
4-sterren

Bericht door Berna »

[quote="beginnertje"]
Het komt er dus op neer dat er voornamelijk darminhoud van varkens en runderen, bloed en zoals de chauffeur zegt "maaien" (maden) in zitten. Eet smakelijk!
[/quote]
zou het? Daar geloof ik dus helemaal niks van. Mijn sector is maanden geleden eens aan de beurt geweest bij de Keurings Dienst. Laten we zeggen; het was erg suggestief en wekte en totaal verkeerd beeld op.
Zo zal het in geval ook wel zijn. Ze wekken de suggestie dat er stront in honden voer komt doordat Rendac (niet handig) niet mee werkt. Gemiste kans van Rendac..en een mooie gelegenheid voor journalistieke vrijheid.
De waarheid ligt waarschijnlijk in het midden.

Plaats reactie