wollen dekbed?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- pearlsofpassion
- Moderator
Re: wollen dekbed?
Is wol beter dan dons voor niezen wanneer je allergisch bent aan pakweg huisstofmijt?
Mijn man is namelijk allergisch en hij heeft het hele jaar door wel een beetje loopneus en lichtjes niezen.
Als hij in een stoffige kamer komt of een kamer waar nog maar een oude matras ligt of een oude gordijn hangt, kan hij 2 dagen niet stoppen met niezen, maar anders gaat het eigenlijk goed.
Maar zou een dekbed toch nog verschil kunnen maken?
Is het de moeite het te proberen?
Wij hebben een donsdekbed nu. Nog vrij nieuw (denk 5 jaar of zo), dus niet stoffig, dat niet.
Mijn man is namelijk allergisch en hij heeft het hele jaar door wel een beetje loopneus en lichtjes niezen.
Als hij in een stoffige kamer komt of een kamer waar nog maar een oude matras ligt of een oude gordijn hangt, kan hij 2 dagen niet stoppen met niezen, maar anders gaat het eigenlijk goed.
Maar zou een dekbed toch nog verschil kunnen maken?
Is het de moeite het te proberen?
Wij hebben een donsdekbed nu. Nog vrij nieuw (denk 5 jaar of zo), dus niet stoffig, dat niet.
Wij hebben om dezelfde reden een synthetisch dekbed. Dat gooi ik om de zoveel tijd in de wasmachine.
Ben wel benieuwd of wol ook zou kunnen helpen!
Ben wel benieuwd of wol ook zou kunnen helpen!
Ja en dat is hier nou juist het probleem, 1 kat ( die nu ziek is ) ligt altijd bij mij op bed, hij is er zelfs geboren! En nu moet hij zeker een aantal weken daar blijven, heeft een gebroken kaak en hersenschudding , kan nu iedere dag bed verschonen, kwijlt veelLil schreef: Poezels komen hier niet op de slaapkamer. Ongelukje van mijzelf (gebeurd je als volwassene niet zo snel) dan heb ik de hoes tot nu toe eraf voordat het aan het dekbed komt. Maar ik zou een jong kind dus geen wollen dekbed geven. Die kregen de eerste paar jaren synthetisch van mij. Kinderen hebben misschien ook nog eens andere ongelukjes en idd als ze ziek zijn en moeten overgeven belandt dat ook veel sneller in bed dan bij volwassenen.
En kan zo'n wol dekbed ook niet bv op 30 graden op wol was?
Ik heb nu dus dons van Ikea de warmste variant maar heb het nog koud
Is wol zoveel warmer dan?
Ik heb net even gegoogled op wollen dekbed zelf wassen, zag paar keer voorbij komen wassen met azijn met bv geurtje lavendel, door combi van zeep en water kan het gaan vilten.
En niet centrifugeren , in de droger met paar tennis ballen. Las ook veel warmer als dons vooral met koude voeten
Iemand hier ervaring mee of wel is van gehoord?
En niet centrifugeren , in de droger met paar tennis ballen. Las ook veel warmer als dons vooral met koude voeten
Iemand hier ervaring mee of wel is van gehoord?
-
Lil
Klopt, ik heb zelf wol gevilt en dat doe je met water met zeepsop. De dekbedden die naar de honden zijn gegaan zijn idd allemaal vervilt uit de wasmachine gekomen (30 graden wolwas met wolwasmiddel).
De eerst volgende keer (gaat nog 2 jaar of zo duren
) Ga ik proberen alleen te wassen met azijn en dan op spoelstop.
Ik vind het wol heerlijk warm, maar zweet niet. Ik heb ook een wollen onderdeken op het matras.
Dons weet ik niet, ben ik allergisch voor.
De eerst volgende keer (gaat nog 2 jaar of zo duren
Ik vind het wol heerlijk warm, maar zweet niet. Ik heb ook een wollen onderdeken op het matras.
Dons weet ik niet, ben ik allergisch voor.
Ik breng zo iets naar de stomerij. Een dekbed wassen is loei zwaar voor je wasmachine.
-
Lil
Klopt, in de mijne past hij niet. Maar mijn zus heeft een daar mag 8 kg in.Nadia schreef: Ik breng zo iets naar de stomerij. Een dekbed wassen is loei zwaar voor je wasmachine.
Wat kost dat bij de stomerij? Dacht toen ik laatst vroeg iets van 40 euro
Ik was m in mijn bad. Al hebben wij geen wollen, voor wol lijkt mij in bad wassen met azijn ook nog wel te doen omdat er dan weinig wrijving is maar vooral spoelen.
nou ik heb de oplossing kom ik nu pas achter door dit topic
Mijn zoontje heeft zuiver scheerwollen dekbed een dubbele en ik heb geruild,hij had het altijd warm ik koud allebei blij 
En net bij de aldi die wollen onderdeken gekocht dus denk dat ik wel lekker slaap vannacht, in ieder geval warm
En mocht het nodig zijn om te wassen dan kan dat evt in de wasmachine ik heb nl 1 persoons past makkelijk,maar weet niet of ik het wel aan durf ook met die azijn twijfel ik nog
En net bij de aldi die wollen onderdeken gekocht dus denk dat ik wel lekker slaap vannacht, in ieder geval warm
En mocht het nodig zijn om te wassen dan kan dat evt in de wasmachine ik heb nl 1 persoons past makkelijk,maar weet niet of ik het wel aan durf ook met die azijn twijfel ik nog
We hebben toch een wollen dekbed gekocht bij de Aldi en het slaapt heerllijk. Dat zware is juist prettig. Mijn dochter heeft even geprobeerd en wilde dit als verjaarskado. Mijn zooon ook. Iedereen is nu ongeveer jarig, dus dat scheelde zoeken en iedereen slaapt lekker warm deze winter.

-
CelineS
Ik had 5 jaar een Texeler 4 seizoenen dekbed maar hij werd toen echt dun en te koud.Toen een cinderella wollendekbed gekocht,weer een 4 seizoenen en nu slapen we er de 2e winter op en vind ik het toch weer minder warm.Dus nu maar een cinderella gewoon 4-seizoenendekbed besteld en hopelijk is die warm zat.Wij hebben nooit verwarming aan op de slaapkamer.