Kvv,barf/brok

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Kvv,barf/brok

Sher
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sher »

boskat schreef: Dat dus!
Misschien hadden juliie alsnog kunnnen helpen,vind het eerlijk gezegd wel een beetje grof ,zoals er gereageerd wordt,je voelt je dan gelijk ook welkom op dit "fantastische".?forum zo!
Ben ik niet met je eens. Ik vind dat het forum helemaal niet zo moeilijk doet. Je ziet dat hier meerdere mensen "anders" voeren en dat niemand daar een probleem van maakt.
Wat mij betreft kan TS gerust weer langs komen, maar als ik het idee heb dat iemand aan het trollen is, reageer ik daar op. Als blijkt dat mijn idee niet klopt, wil ik dat best toegeven, maar voorlopig is dat nog steeds mijn overtuiging.
Verder vind ik mezelf helemaal niet gemeen in mijn reacties en ik laat me hiervoor ook geen schuldgevoel aanpraten. De mensen die hier anders voeren praat ik trouwens ook geen schuldgevoel aan. Voeren is voor mij niet heilig. Je bent voor mij geen slechte baas als je je hond of kat brokken geeft. Ik ken juist heel veel mensen die ik bewonder om hun omgang met hun dieren, die brokken voeren.  8)
CindyMayella
5-sterren
5-sterren

Bericht door CindyMayella »

Heb al deze pagina's eens doorgelezen... Ik reageer vrijwel weinig tot niet in zulke discussies,  maar ik moet eerlijk zeggen, dat ik af en toe opmerkingen voorbij zie komen waarvan ik zelf ook weleens 'schrik'.... Maar ik denk, dat het is, hoe een ander het opvat zo'n opmerking...... Of je het persoonlijk aantrekt..... Ik weet van mezelf dat ik bepaalde opmerkingen heel persoonlijk opvat, terwijl er niets negatiefs mee bedoeld wordt....
Had voor Appie ook nooit van Barf of KVV gehoord.... Als ik het eerder had geweten, had ik destijds onze katten ook op barf gezet..... Die 2 hebben altijd brok en blikvoer gehad... Nu zijn die redelijk oud geworden hierop, 13 en 14....... Toen we een hond wilden, hebben we eerst veel uitgezocht voor we er 1 aanschaften... Nu lazen we bij veel teckel fokkers, dat ze alleen vers voerden of dat je alleen een pup mocht kopen, als je beloofde dat je ook vers ging geven..... Appie kreeg pens en begonnen ze net met het geven van brokjes..... Dus voor ons was de beslissing snel gemaakt om ook kvv te geven, eerst Smuldier, toen Lotgering en nu barf met 1 dag in de week kvv van Naturis..... Was voor ons ook uitproberen waar Appie het goed op deed, met als resultaat wat we nu geven.....

Begrijp de reactie van degene wel die dit topic opende, maar ik heb het idee dat ze het zich te persoonlijk aantrekt.....
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

boskat schreef: Dat dus!
Misschien hadden juliie alsnog kunnnen helpen,vind het eerlijk gezegd wel een beetje grof ,zoals er gereageerd wordt,je voelt je dan gelijk ook welkom op dit "fantastische".?forum zo!
Ik lees geen hulpvraag in de beginpost?
En ik vind het niet zo gek dat men zich afvraagt waarom iemand zich aanmeldt op Barfplaats om te melden dat brok voor haar hond ''het'' is
Volgens mij zijn er ook wel voorsteltopics geweest waarin een nieuw lid verteld brok te voeren, maar meer wil weten over drogen van vlees om zelf snackjes te maken. Die zijn ook niet verketterd....
Ik heb niet gereageerd op het voorstellen, maar dacht ook ''ja leuk, en?'' Of, voorstellen.... het was gewoon een mededeling; ''hoi, mijn hond doet het goed op brokken, ondanks dat ik voorstander ben/was van kvv''

Ja, ik vind dit een fantastisch forum. Een schat aan informatie, ontzettend behulpzame mensen. En dat is ook waarom ik jou quote, en niet een ander; vanwege jouw fantastisch tussen aanhalingstekens, die snap ik niet zo goed....
Mieke L.
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieke L. »

Ik denk aan een trol  ::)
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

Sorry, maar ik vraag me nog steeds af waarom iemand zich aanmeldt:
monarie schreef: Hoi, ik wil even iets kwijt.
Mijn border terrier word in mei 2 jaar, vanaf pup ben ik eigenlijk gelijk over gegaan op kvv , ik had er veel over gelezen en ook ik was tegen brokken.
...
en daarna dit:
monarie schreef: Toen verder gelezen , Barf was de oplossing, ook dat geprobeerd, niks is goed genoeg voor mijn prinsje.
...
Waarom heeft ze zich NIET eerder aangemeld met de problemen? Buiten de maagproblemen zag ze heel goed de voordelen! Wel lezen, maar niet om raad vragen... Je hebt toch alles over voor je prinsje, of ben ik nou gek ???

Als ze na aanmelden nog steeds hulp had gewild om toch weer terug te gaan naar rauw, dan vraag je dat toch gelijk! Dit was een mosterd na de maaltijd mededeling!
boskat
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door boskat »

Inge en Bono schreef: Ik lees geen hulpvraag in de beginpost?
En ik vind het niet zo gek dat men zich afvraagt waarom iemand zich aanmeldt op Barfplaats om te melden dat brok voor haar hond ''het'' is
Volgens mij zijn er ook wel voorsteltopics geweest waarin een nieuw lid verteld brok te voeren, maar meer wil weten over drogen van vlees om zelf snackjes te maken. Die zijn ook niet verketterd....
Ik heb niet gereageerd op het voorstellen, maar dacht ook ''ja leuk, en?'' Of, voorstellen.... het was gewoon een mededeling; ''hoi, mijn hond doet het goed op brokken, ondanks dat ik voorstander ben/was van kvv''

Ja, ik vind dit een fantastisch forum. Een schat aan informatie, ontzettend behulpzame mensen. En dat is ook waarom ik jou quote, en niet een ander; vanwege jouw fantastisch tussen aanhalingstekens, die snap ik niet zo goed....
Inge en Bono schreef: Ja, ik vind dit een fantastisch forum. Een schat aan informatie, ontzettend behulpzame mensen. En dat is ook waarom ik jou quote, en niet een ander; vanwege jouw fantastisch tussen aanhalingstekens, die snap ik niet zo goed....
Dat fantastische forum ,blijkt dan soms toch minder fantastisch ,als je iemand ,wat of wie het dan ook mag zijn ,toch eigenlijk wel wat afgekat wordt door sommigen en door mensen waarvan ik dat in eerste instantie niet van verwacht , niet allemaal,je weet niet waarom iemand zo doet oid ,misschien dat ze toch hulp zocht ,misschien een trol ? Je kunt iemand eerst gewoon bejegenen ipv van ,noem maar op,dat schoot mij verkeerd ,dan is het een minder fantastich forum,zijn wel meer van dit soort voorvallen geweest.
Behandel de mensen met respect ,blijf vriendelijk.
Sher
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sher »

Ik denk dat de trol zich ondertussen helemaal ziek lacht.  :P
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

monarie schreef: Waarom ik me heb aangemeld?
Ik heb al die tijd gelezen dat brokken niet deugen en ik ben daar vol in mee gegaan en mijn hond is alleen maar ziek geweest.
En heel veel mensen worden er tegenwoordig op aangekeken dat ze brok voeren omdat het slecht is.
Ik wilde alleen even laten weten dat het ook weleens goed kan uitpakken omdat ook hier honden zijn met maagzuur problemen.
Maar goed ik ben weg hier

Sorry, maar ik blijf bij mijn mening dat voor deze post van TS, alle reactie's vriendelijk waren. Ruisje vroeg zich wel af waarom ze zich nu pas aanmelde en niet eerder, schijnbaar enkel om dit te zeggen.
Bovenstaande reactie bevestigd dat in mijn ogen. Als dat niet zo was, had ze ook gewoon rustig kunnen zeggen waarom ze niet eerder hulp heeft gevraagd. Ruisje's vraag was niet aanvallend of zo, dus er is geen reden om meteen zo gepickeert te reageren. Het feit dat TS wel zo reageert, maakt dat ik ook denk: het was gewoon de bedoeling om een bommetje te gooien.  Ookal dacht ik dat in eerste instantie niet, na deze reactie dus wel.
CindyMayella
5-sterren
5-sterren

Bericht door CindyMayella »

boskat schreef: Dat fantastische forum ,blijkt dan soms toch minder fantastisch ,als je iemand ,wat of wie het dan ook mag zijn ,toch eigenlijk wel wat afgekat wordt door sommigen en door mensen waarvan ik dat in eerste instantie niet van verwacht , niet allemaal,je weet niet waarom iemand zo doet oid ,misschien dat ze toch hulp zocht ,misschien een trol ? Je kunt iemand eerst gewoon bejegenen ipv van ,noem maar op,dat schoot mij verkeerd ,dan is het een minder fantastich forum,zijn wel meer van dit soort voorvallen geweest.
Behandel de mensen met respect ,blijf vriendelijk.
+1..... Dat bedoel ik dus..... Wil niemand voor zijn of haar hoofd stoten, maar zo 'voel' ik het soms ook...

Edit: veel zijn hier heel recht voo zn raap, om het zo maar te zeggen..... En dat kan verkeerd vallen, bij een aantal mensen...... Ik begrijp jullie reacties, maar soms denk ik dat het wel op een andere manier gezegd kan worden..... Ik hou liever mn mond, dan dat ik iets zeg en het wordt verkeerd opgevat......
Laatst gewijzigd door CindyMayella op vr 16 jan 2015, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

-1

Ik heb nog niets negatiefs ervaren hier.
In tegenstelling tot veel andere fora waar regelmatig uit de bocht gevlogen wordt, wel of niet gecorrigeerd door moderatoren.
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

Ach kom op zeg, dit werd gepost:
Ruisje schreef: Ik vraag me eigenlijk af waarom je je hier aangemeld hebt 18 uur geleden ???
Martine-Tom schreef: Jammer dat je je niet eerder gemeld hebt, hadden we je wellicht kunnen helpen.
en daarna direct van "ik ben weg hier.... " wel errug lange tenen hoor.
Ze had ook gewoon antwoord kunnen geven, zeker op de tweede vraag. Als je al tijden een hond met problemen hebt en veel gelezen hebt, dan moet je weten dat als je hier een vraag stelt over de gezondheid van je hond in combinatie met voer, dat je dan een heel serieus antwoord krijgt. maar goed als je zelf niet het fatsoen hebt normaal te reageren dan kan je verwachten dat dar ook weer een reactie op komt. Wie kaatst kan de bal verwachten, niet gaan miepen als die bal midden in je kanis terecht komt.
Lil

Bericht door Lil »

CindyMayella schreef: +1..... Dat bedoel ik dus..... Wil niemand voor zijn of haar hoofd stoten, maar zo 'voel' ik het soms ook...

Edit: veel zijn hier heel recht voo zn raap, om het zo maar te zeggen..... En dat kan verkeerd vallen, bij een aantal mensen...... Ik begrijp jullie reacties, maar soms denk ik dat het wel op een andere manier gezegd kan worden..... Ik hou liever mn mond, dan dat ik iets zeg en het wordt verkeerd opgevat......
Net het echte leven!

Ik kom overal in NL en er zijn plaatsen waar ze zeer direct zijn en waar ze overal omheen draaien. Zo gaat dat.
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

pearlsofpassion schreef: [/b]

Sorry, maar ik blijf bij mijn mening dat voor deze post van TS, alle reactie's vriendelijk waren. Ruisje vroeg zich wel af waarom ze zich nu pas aanmelde en niet eerder, schijnbaar enkel om dit te zeggen.
Bovenstaande reactie bevestigd dat in mijn ogen. Als dat niet zo was, had ze ook gewoon rustig kunnen zeggen waarom ze niet eerder hulp heeft gevraagd. Ruisje's vraag was niet aanvallend of zo, dus er is geen reden om meteen zo gepickeert te reageren. Het feit dat TS wel zo reageert, maakt dat ik ook denk: het was gewoon de bedoeling om een bommetje te gooien.  Ookal dacht ik dat in eerste instantie niet, na deze reactie dus wel.
Als ze er zo VOL in meegegaan was als ze zei en er ook zoveel over had gelezen, dan had ieder ander zich hier, of op een ander versvoerforum aangemeld VOORDAT ze de handdoek in de ring zouden gooien.
Als ze op dit forum gelezen heeft, het is tenslotte een openbaar forum, dan zou ze moeten weten dat hier altijd hulp wordt gegeven!
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Ik vind het onderwerp wel interessant eigenlijk. Ik geloof zeker dat er honden zijn die geen verse voeding verdragen en wel brokken. Hoewel ik ze niet ken persoonlijk. Voor mij zou het een reden zijn om niet met zo´n hond te fokken. Zelfs al ´blinkt ie van gezondheid´ op die brokken. Voor mij is het een teken dat er iets helemaal mis is met het verteringsstelsel van dat dier dat als carnivoor juist baat zou moeten hebben bij een verse vleesvoeding.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Esther Q schreef: Ik vind het onderwerp wel interessant eigenlijk. Ik geloof zeker dat er honden zijn die geen verse voeding verdragen en wel brokken. Hoewel ik ze niet ken persoonlijk. Voor mij zou het een reden zijn om niet met zo´n hond te fokken. Zelfs al ´blinkt ie van gezondheid´ op die brokken. Voor mij is het een teken dat er iets helemaal mis is met het verteringsstelsel van dat dier dat als carnivoor juist baat zou moeten hebben bij een verse vleesvoeding.
+ 1.

Dit roep ik eigenlijk al jaren. Honden die niet tegen evolutionaire voeding kunnen, de voeding die ze eigenlijk zouden moeten eten: daar moet je niet mee fokken. Maar het punt is dat je dat van de meeste honden die brokken eten niet weet. En zo sluipt er toch zoiets geks in, dat honden niet meer tegen de voeding kunnen die ze eigenlijk zouden moeten eten.......

Plaats reactie