Hondenschool

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Hondenschool

Lil

Bericht door Lil »

Dian schreef: zou ik ook niet doen, voor je het weet zit je partner op de Malledieven en jij met de problemen :P
Psies!!!

Maar dat moet ts echt goed( laten) uitzoeken! Dat bedoel ik ook met risico. Je kunt veeeeel meer geld verliezen dan alleen je investering, je kunt failliet gaan. Dus dit ga je voorkomen voorzover dat lukt. Als ik baan bij baas verlies ben ik alleen inkomsten kwijt als je zelfstandig bent kun je meteen je hele hebben en houdenkwijt zijn.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Dian schreef: o ja? Hoeveel mensen staan er tegenwoordig niet op straat? Als ik weer aan het werk kom wil ik ook deels voor mezelf beginnen op termijn. Is een groot risico voor mij, waarvan niet duidelijk is wat ik mankeer naast fibryo verhoogd risico op trombose slechte wondgenezing, telkens verhoogde CRP en ga zo nog maar even door. Doe ik het dan? Ja, juist door mijn autisme kan ik niet voor een baas werken............. Is er concurrentie?? Ja, moordend.........
Uhm, volgens mij niet echt antwoord op mijn tekst, maar goed, ja veel mensen worden ontslagen, en daar hebben we godzijdank regelingen voor, en ja daar kan je ook financieel op achteruit gaan, maar vaak toch net wat anders als je volledige spaargeld weg zien zakken, plus dat je je bloedeigen bedrijf ten gronde ziet gaan. Toch net ff wat anders.
En ja ik heb beiden meegemaakt en sta ook op het punt om voor mezelf te beginnen...dus ik ken beide kanten meer dan voldoende.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Lil schreef: Psies!!!

Maar dat moet ts echt goed( laten) uitzoeken! Dat bedoel ik ook met risico. Je kunt veeeeel meer geld verliezen dan alleen je investering, je kunt failliet gaan. Dus dit ga je voorkomen voorzover dat lukt. Als ik baan bij baas verlies ben ik alleen inkomsten kwijt als je zelfstandig bent kun je meteen je hele hebben en houdenkwijt zijn.
Nouja dat dus.
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

ik wil ze niet graag aan tafel hebben die hun huis kwijt zijn door het faillissement van de baas. Kunnen de hypotheek niet betalen, de zorgverzekering niet en zo stapelen de schulden zich op :-X
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Martine-Tom schreef: Uhm, volgens mij niet echt antwoord op mijn tekst, maar goed, ja veel mensen worden ontslagen, en daar hebben we godzijdank regelingen voor, en ja daar kan je ook financieel op achteruit gaan, maar vaak toch net wat anders als je volledige spaargeld weg zien zakken, plus dat je je bloedeigen bedrijf ten gronde ziet gaan. Toch net ff wat anders.
En ja ik heb beiden meegemaakt en sta ook op het punt om voor mezelf te beginnen...dus ik ken beide kanten meer dan voldoende.
dan vraag ik toch af waar mijn spaargeld gebleven is: ik werkte voor een baas, had geen eigen bedrijf, werd op straat gezet na 2 jaar ziek zijn. Dat heb ik nog even op kunnen vangen met mijn gespaarde geld, maar dat is nu toch op................ je probeert uit de schulden te blijven, dus dat wordt als eerste gebruikt om de bank tevreden te houden.
Laatst gewijzigd door Dian op vr 06 feb 2015, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Tamara
4-sterren
4-sterren

Bericht door Tamara »

En dat wil ik dus niet.  :-\
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Tamara schreef: Hoi hondeneigenaren,

Ik heb een paar vraagjes, ik twijfel enorm of ik een hondenschool wil starten.

- Zouden jullie 10 euro per les betalen voor maakt niet uit welke sport (dock diving, flyball, speuren, gehoorzaamheid) wel allemaal 60 minuten les natuurlijk.
- Hoeveel honden zitten er in je groep bij de hondenschool waar jullie komen? (ik dacht aan 6 of 7 per les?)
- Hoever zou je rijden voor een hondenschool?
- Op welke les(sen) zitten jullie?

Ik ben het allemaal aan het uitrekenen, ook met btw belasting en inkomstenbelasting ect.. Maar de hondenscholen in de buurt zijn nog steeds open, dus er moet een redelijke netto maandloon uit te krijgen zijn.  ???
De gehoorzaamheidstrainingen volg ik bij een hondenschool. Deze lessen kosten tussen de 8-12 euro per les/uur (de ene cursus wat duurder dan de andere). Het aantal cursisten is naar ik meen minimaal 4 en maximaal 8. Wat voor mij zwaar mee weegt bij de beoordeling van de prijs, is dat de instructie uitstekend is, voor álle cursisten. De aandacht gaat niet naar één hond/baas, ook combinaties die met minder moeite de training doorlopen krijgen feedback! De instructeurs volgen geregeld bijscholing. Ook belangrijk: de sfeer. Er wordt geleerd hoe je kunt trainen zonder ruk- en trekwerk. Koffie/thee/chocolademelk is verkrijgbaar voor 50 ct, wat de drempel verlaagd voor/na de les even gezellig 'een bakkie te doen'. Oók als je gen les meer volgt hier, kun je altijd en kosteloos voor raad en daad terecht als er problemen zijn. Die oprechte betrokkenheid bij het welzijn van mijn maatjes betekent veel voor me.
Ik rijd ca. 3 kwartier enkele reis voor deze cursussen en ben er klant vanaf 2001, nog steeds tot vólle tevredenheid.

Jachttraining volg ik elders. Nu al weer een jaar of 4 bij de huidige instructeur, waar ik méér dan tevreden over ben. Deze instructeur vraagt 15 euro per les van tenminste 2 uur. We trainen op uiteenlopende lokaties (waarvoor hij voor 't gebruik betalen moet). De cursusgroep is minimaal 4, maximaal 6 honden groot. Tussentijds of na afloop hebben we koffiepauze, die we om beurten verzorgen, maar waar we de benodigde kannen, bekers etc. voor van de instructeur krijgen. De instructeur is opgeleid door - en werkt samen met enkele hoog aangeschreven andere instructeurs. De kennis en ervaring is duidelijk merkbaar in zowel de gevarieerde opdrachten, de zorgvuldige wijze waarop die zijn uit gezet, de opbouw van de les en de feedback die hij geeft. Deze instructeur is geen opschepper (wat naar mijn ervaring nogal eens voor komt binnen jachttraining), hij raakt andermans hond niet aan, kan uiteenlopende wegen naar Rome bedenken enz. Hond en ik raken er erg blij en voldaan van  deze lessen :)
Toen ik ruim anderhalf jaar geleden wegens een ongeluk niet of nauwelijks meer kon trainen, heeft hij alles gedaan om dit mij weer z.s.m. te kunnen laten proberen/hervatten. In maart gaan we eindelijk weer starten, na enkele proeflessen, dankzij die extra hulp bij wat ik nog niet kan, waar ik nooit om hoef te vragen. Dat is zó prettig!
Ik rijd ca. 1 uur enkele reis voor deze training.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Waarom ga je niet 'gewoon' solliciteren om ergens les te gaan geven. Of eerst mee te lopen. Dan ben je al gelijk bezig. Verduren je paar centen en doe je ervaring op
Lil

Bericht door Lil »

Dian schreef: ik wil ze niet graag aan tafel hebben die hun huis kwijt zijn door het faillissement van de baas. Kunnen de hypotheek niet betalen, de zorgverzekering niet en zo stapelen de schulden zich op :-X
Ja, dat gebeurd uiteindelijk wel. Maar ik zie bij zelfstandigen dat ze al starten met schuld. Je hebt je spaargeld op gemaakt om te kunnen beginnen dus je start met nul of met lening. Dan heb je sneller problemen. Als mijn baas niet betaald heb ik nog iets. Moet idd niet te lang duren! Maar je start dan nog met iets en niet met schuld. Hoewel dat natuurlijk ook kan natuurlijk. Dat je schulden hebt in loondienst.
bloemetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door bloemetje »

Dian schreef: dan vraag ik toch af waar mijn spaargeld gebleven is: ik werkte voor een baas, had geen eigen bedrijf, werd op straat gezet na 2 jaar ziek zijn. Dat heb ik nog even op kunnen vangen met mijn gespaarde geld, maar dat is nu toch op................ je probeert uit de schulden te blijven, dus dat wordt als eerste gebruikt om de bank tevreden te houden.
Die twee jaar ziek zijn had je niet gekund als je eigen baas was geweest. Er is niks of niemand die dan je salaris betaald hoe erg ook. En de verzekering is niet te betalen voor een kleine zelfstandige.  Ik heb overigens beide meegemaakt ook. Gelukkig niet ziek geweest.
Lil schreef: Ja, dat gebeurd uiteindelijk wel. Maar ik zie bij zelfstandigen dat ze al starten met schuld. Je hebt je spaargeld op gemaakt om te kunnen beginnen dus je start met nul of met lening. Dan heb je sneller problemen. Als mijn baas niet betaald heb ik nog iets. Moet idd niet te lang duren! Maar je start dan nog met iets en niet met schuld. Hoewel dat natuurlijk ook kan natuurlijk. Dat je schulden hebt in loondienst.
Dat ook.
Romee
2-sterren
2-sterren

Bericht door Romee »

Ik betaal momenteel voor behendigheid, 35 euro voor 10 lessen, 15 minuten rijden, groep van nu 4, twee afvallers
Voor jachttraining betaalde ik 12,50 per les, en zonder file was dit een klein uur rijden.
Speuren was ook 12,50 per les, kleine groep.
Vorige gehoorzaamheid, betaalde ik 10 per les.

Ik vind voor een goede training 6 wel de max.
Zou zelf niet zo snel gaan trainen bij iemand die 0.0 ervaring heeft in les geven.
Merk sowieso veel verschil qua trainers.
Voor een echt goede training vind ik 10 euro prima, maar niet als het een halfbakken training is, waar ook nog eens nauwelijks antwoord op vragen gegeven wordt
May Linn
5-sterren
5-sterren

Bericht door May Linn »

In Nederland is het lastig je baan te maken van hondenlessen.
Het kan wel, maar vergt veel tijd, ervaring en dagen van 24 uur maken.
Ik ga ook erg af op de ervaring van de instructeur.
Zeker in de sporten, hoeft geen kampioen te zijn, maar iemand die nooit verder dan beginners komt met agility met zijn hond heb ik weinig aan.

Ik geef zelf agility les, groepen van maximaal 4 in een groep.
8 euro per les. Is binnen in de winter (manege) in de zomer buiten.

Ik krijg ook les, daar rijd ik 45 minuten voor.
Betaal buiten 7 euro in een groep van 5 en binnen 9-10 euro (kunstgrashal).

Voor agility zijn dit normale prijzen.

Onlangs ook paar puppycursussen gevolgd. Betaald 10 euro voor een les in een groep van 6.
Is toch een heel ander iets die opvoedingscursussen, veel meer verloop en vaak meer mensen in  een groep.
Ik ben wel van met lesgeven heel persoon gericht lesgeven, geen voor iedereen hetzelfde advies.
Dat vergt ervaring en inzicht, en dus veel tijd.

Plaats reactie