Ga nog maar een keer douchenLizzy schreef: Ohhw, ik heb zelf toch jeuk![]()
![]()
Kippenpaniek! Ik denk dat Peppi dood gaat.....
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- Angelique
- 5-sterren

Re: Kippenpaniek! Ik denk dat Peppi dood gaat.....
GATVERDAMME

Is wassen genoeg of moet er gif op?
Ben je nog van de bloedluizen in je hok afgekomen Angelique?
oo getver,
Wel fijn dat het met Peppi beter lijkt te gaan
Wel fijn dat het met Peppi beter lijkt te gaan
- Angelique
- 5-sterren

Ik heb niks gegift. Honden gewassen, kleren en mezelf gewassen. Met stoomreiniger over bank en kleden heen en dat was voldoende. Het hok was uiteraard een ander vwrhaal. Binnenvoering eruit getrokken, hogedruk erdoorheen, stoomreiniger erdoorheen en daarna dagelijk met een mengsel ingespoten...was iets van water, afwasmiddel en spiritus. Heb ik het hok wel weken leeg gehad. In het andere hok zaten ze natuurlijk ook, maar vele malen minder en dat was na water, stoom en een paar weken insprayen voldoende effectief.Lizzy schreef: GATVERDAMME![]()
![]()
![]()
ballen eraf?Lizzy schreef: Te warm. Mmm, dat is een goeie. Dat kan best! Oh, dan hebben we nu een probleem. Want ik kan het hok niet open zetten, dan staat Willem om 4 uur vannacht te gillen en dan heb ik zo bonje met de buren. Tom Poes verzin een list!
http://levendehave.nl/vraag/bloedluis-e ... tal-vragen
404 is gewoon hetzelfde als Veerust ofwel permetrine.
- Lazy Garfield
- 5-sterren

.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op vr 03 jul 2015, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lazy Garfield
- 5-sterren

Lizzy als je diatomeeenaarde in het hok strooit ben je er in notime vanaf. Mijn zwager had ook bloedluis bij de kippen en het op mijn advies gebruikt die zweert er nu bij!Lizzy schreef: Nee, ik houd heel veel van Pep en daarom ga ik juist niet naar de dierenarts met haar. Ja, nou wil ik niet lullig doen maar de meeste dierenartsen weten alleen hoe ze kip klaar moeten maken. En die idioot die hier dichtbij zit en zogenaamd verstand heeft van kippen: dat is een kl**tzak eerste klas. En veel verder weg met haar...? Ik wil met deze hitte de auto niet in met haar... (ik heb geen airco).
Maar, Pep heeft wat gegeten en gedronken. En ik heb wat extra lekkere hapjes gemaakt voor haar en dat at ze graag. Ook yoghurt vindt ze lekker. Leo komt zo meteen thuis met een middel tegen coccidiose en wormen. Maar als ik Doranto zo lees, word ik ook niet blij
Ze is trouwens wel weer aan het scharrelen en uit zichzelf onder de struiken gekropen. Ik ben al een paar keer wezen kijken maar ze kuiert daar echt een beetje rond. Heb wel de parasol in het kippenhok gezet, voor wat extra schaduw.
We hadden trouwens ook wel bloedluis :-X. Eerst het hok leeggehaald, alles gestofzuigd (zak weggegooid) en daarna alles schoon gemaakt (heel milieu vriendelijk maar met chloor). Daarna heeft Leo met een gasbrander het hok behandelt. En nou staat ie in de Finecto +. En als ie droog is, gaat er weer Home Shield in. Oliebadjes ook maar weer ververst. Stok ingespoten met een Sectolin. Zo meteen gaat ie in de Eucalyptus olie en vanavond spray in de pootjes van de kippen in met neemolie. Verdomme, smerige rotbeesten
![]()
Hoe is het nu met Peppi?
Als het goed is, is home shield een soort van hetzelfde spul: http://www.homeshield.nl/homeinformatie.htmlLazy Garfield schreef: Lizzy als je diatomeeenaarde in het hok strooit ben je er in notime vanaf. Mijn zwager had ook bloedluis bij de kippen en het op mijn advies gebruikt die zweert er nu bij!
Ja, best goed. Ik heb ze net even een hapje eten gegeven en Pep was er als de kippen bij en heel alert. Ik twijfel of ik wel die wormen en coccidiose troep er in moet gooienDoranto schreef: Hoe is het nu met Peppi?
Dasty
schijnt erg goed te helpen tegen bloedluis.
Toen ik de foto zag, dacht ik ook meteen aan bloedluis. Ik haal altijd een halve liter U2 bij de welkoop. Werkt maanden, met plantenspuit je helw hok ermee in spuiten en op laten drogen. Maar als je een week later je hok uit sopt, kan je weer op nieuw beginnen.
Ja hier ook! Mag je ook de kippen mee behandelen!Lazy Garfield schreef: Lizzy als je diatomeeenaarde in het hok strooit ben je er in notime vanaf. Mijn zwager had ook bloedluis bij de kippen en het op mijn advies gebruikt die zweert er nu bij!
- Lazy Garfield
- 5-sterren

Zo te lezen wel ja. Heb je dat al gebruikt dan?Lizzy schreef: Als het goed is, is home shield een soort van hetzelfde spul: http://www.homeshield.nl/homeinformatie.html