Afstand woon/werk verkeer
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Afstand woon/werk verkeer
Enkele reis 95 km. Uurtje onderweg. Terug wat langer, omdat de bruggen in de Afsluitdijk voor één bootje opengaan. En daarna weer. En weer...
Met de motor kun je dan lekker langs de file, met de auto is dat wat lastiger.
Maar ik werk ook wel op 10 minuutjes afstand. En dat is ook goed te doen.
Thuiswerken geeft mij teveel afleiding en ik kan niet alles doen wat ik zou moeten doen. Dus in noodgevallen kan ik thuiswerken, maar als "the shit hits the fan" moet ik toch naar een werklocatie.
Met de motor kun je dan lekker langs de file, met de auto is dat wat lastiger.
Maar ik werk ook wel op 10 minuutjes afstand. En dat is ook goed te doen.
Thuiswerken geeft mij teveel afleiding en ik kan niet alles doen wat ik zou moeten doen. Dus in noodgevallen kan ik thuiswerken, maar als "the shit hits the fan" moet ik toch naar een werklocatie.
- constance.blokzijl
- 5-sterren

Tja... Heeft hij gehad, en ging vervolgens maar bij mama eten, die woonde 3 huizen verderop, en nam mooi niets voor mij mee.orinake schreef:
Die zou bij mij toch wel eens flink de wind van voren krijgen hoor!
Als hij dan toch zo'n honger heeft moet hij maar koken he![]()
Ach ja, lang geleden, niet voor niets afscheid genomen van hem, en van geleerd [emoji16]
Ik woon ongeveer 40 min rijden van mijn werk als het verkeer niet tegen zit. Das 45km enkele reis.
Heb sinds kort eindelijk een auto op gas gevonden en dat scheelt aanzienlijk met benzine. Ik krijg geen reiskosten vergoeding.
Gelukkig kan ik een deel van de tijd thuiswerken, dat scheelt aan kosten.
Voorheen detacheringswerk gedaan met dienstauto op kosten van de baas.
40urige werkweek, reistijd was vaak 2-3 tot 4 uur afhankelijk of er file stond.
vergaderingen en cursussen altijd buiten de reguliere werktijd.
Heb wel gemerkt dat ik liefst max 4 dagen werk en max 1 uur reistijd wil enkele reis.
met dit huis ben ik ook doelbewust centraal gaan wonen. mocht ik al mijn baan kwijtraken, zal ik niet zo snel meer dan een uur moeten rijden.
Heb sinds kort eindelijk een auto op gas gevonden en dat scheelt aanzienlijk met benzine. Ik krijg geen reiskosten vergoeding.
Gelukkig kan ik een deel van de tijd thuiswerken, dat scheelt aan kosten.
Voorheen detacheringswerk gedaan met dienstauto op kosten van de baas.
40urige werkweek, reistijd was vaak 2-3 tot 4 uur afhankelijk of er file stond.
vergaderingen en cursussen altijd buiten de reguliere werktijd.
Heb wel gemerkt dat ik liefst max 4 dagen werk en max 1 uur reistijd wil enkele reis.
met dit huis ben ik ook doelbewust centraal gaan wonen. mocht ik al mijn baan kwijtraken, zal ik niet zo snel meer dan een uur moeten rijden.
Dat klopt en is de UWV richtlijn en dan hebben we het over een enkele reis!lianneke schreef: Ik heb ook wel gehoord, weet niet of het waar is, dat je van het UVW een reistijd van anderhalf uur moet accepteren voor een baan.
Reiskostenvergoeding wordt ook steeds vaker een uitzondering dan regel, heb ik helaas niet![]()
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
en wat als je nu geen auto hebt? openbaar vervoer duurt vaak nog langer. verwachten ze dan echt dat je nog lager onderweg gaat zijn?Borke schreef: Dat klopt en is de UWV richtlijn en dan hebben we het over een enkele reis!
Hier in BE gelukkig niet zo drastisch.
Je moet wel kunnen aantonen dat je werk zoekt en als het te lang duurt moet je naar de trajectbegeleiding.
Als je om een duidelijke reden weigert zeggen ze daar niet veel van merk ik
- Mieke L.
- 5-sterren

- Contacteer:
Mijn werk is op een minuutje of 5 fietsen, ideaal! 
Laatst gewijzigd door Mieke L. op zo 23 aug 2015, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
In het transport is 1,5u enkele reis vaak niet acceptabel, ze vinden het al vervelend dat ze mensen 9u per dag niet in kunnen zetten en als daar dan ook nog 2x1,5u reistijd vanaf moet, kun je niet echt met een verantwoord gevoel achter het stuur stappen. Ik krijg trouwens ook geen reiskostenvergoeding, het staat niet in de cao en is dus niet verplicht.Borke schreef: Dat klopt en is de UWV richtlijn en dan hebben we het over een enkele reis!
Ik werk in de thuiszorg en fiets dus alles dat betekend 's ochtens max 10 a15 minuten naar adres en terug voor mijn pauze en dan 's middag's het zelfde en dit 5 dagen in de week.
Voor mijn werk reis ik zover als nodig. Als mensen de kosten betalen, maakt het mij niet uit. Een tijd geleden een zekere Kim_S geholpen met haar pony. Was kei leuk. Het was dik twee uur enkele reis.
Manlief werkt flexibel. Dat betekend dat hij, als het kan, thuis werkt. Maar er zijn ook dagen dat hij meer dan twee uur enkele reis in de auto zit. In zijn eigen tijd.
Hij vindt het werk leuk, en omdat het door het hele land is maakt het geen fluit uit waar we wonen. Zouden we in Amsterdam wonen is Limburg ver, wonen we in Limburg is het een roteind naar Groningen.
Wekelijks staan Amsterdam en Beek op het programma. Soms ook Apeldoorn en Eindhoven. En zo'n beetje alles wat daartussen zit
Manlief werkt flexibel. Dat betekend dat hij, als het kan, thuis werkt. Maar er zijn ook dagen dat hij meer dan twee uur enkele reis in de auto zit. In zijn eigen tijd.
Hij vindt het werk leuk, en omdat het door het hele land is maakt het geen fluit uit waar we wonen. Zouden we in Amsterdam wonen is Limburg ver, wonen we in Limburg is het een roteind naar Groningen.
Wekelijks staan Amsterdam en Beek op het programma. Soms ook Apeldoorn en Eindhoven. En zo'n beetje alles wat daartussen zit
38,7 km heen en 38,7 km terug. Doe er tussen 25 & 35 minuten over en vind het heerlijk!. Even afschakelen met een muziekje erbij. Of bijbeppen met een niet nader te noemen bebaard iemand met een motor en connecties met zwaar bewapende figuren! 
1.5 uur reistijd daar gaat het om.orinake schreef: en wat als je nu geen auto hebt? openbaar vervoer duurt vaak nog langer. verwachten ze dan echt dat je nog lager onderweg gaat zijn?
Als je geen auto hebt, dan met ov, fiets en/of brommer.
-
lianneke
- 5-sterren

Klopt, collega chauffeur van mij woont in Duitsland. Het was de bedoeling dat hij internationaal ging rijden.Mini's 3-tal schreef: In het transport is 1,5u enkele reis vaak niet acceptabel, ze vinden het al vervelend dat ze mensen 9u per dag niet in kunnen zetten en als daar dan ook nog 2x1,5u reistijd vanaf moet, kun je niet echt met een verantwoord gevoel achter het stuur stappen. Ik krijg trouwens ook geen reiskostenvergoeding, het staat niet in de cao en is dus niet verplicht.
Dit ging niet door en hij moet nu 1,5 uur rijden, aan de rit en dan weer 1,5 uur naar huis.
Is niet verantwoord. Slaapgebrek, geen tijd voor ontspanning met gezin en eind van de week op.
En idd geen reiskostenvergoeding. Kosten brandstof 500 euries per maand.
Toen mijn werk weer eens fuseerde en wij als personeel naar een andere lokatie "mochten" - we waren te oud en al te lang in dienst om ontslagen te worden - reisde ik meestal meer dan 3 uur per dag met het ov, wat inhield dat ik meer dan 12 uur van huis was. Als alles meezat althans, want heel vaak reed de trein niet en moest ik een vrije dag nemen en als het 's avonds gebeurde kwam mijn man me halen met de auto. Dan was ik soms pas om 10 uur thuis en moest de volgende morgen weer om kwart over 6 de deur uit. Ik moet zeggen, het heeft mijn gezondheid nog verder kapotgemaakt. O ja, en als ik eens naar de dokter of het ziekenhuis moest ging dat van mijn vakantieuren af, zodat er niet veel vrije tijd overbleef.
Laatst gewijzigd door Tanna op zo 23 aug 2015, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
In wat voor crimineel vak zit jijHope schreef: Voor mijn werk reis ik zover als nodig. Als mensen de kosten betalen, maakt het mij niet uit. Een tijd geleden een zekere Kim_S geholpen met haar pony. Was kei leuk. Het was dik twee uur enkele reis.
Meneer werkt geregeld in de rampstad. Als hij naar Marije en Sas-city moet, is hij ook al snel 1,5 uur onderweg. Ik geloof niet dat hij het erg vindt.
Had tie maar een vak moeten leren
Had tie maar een vak moeten leren