Manlief krijgt de oproep omdat hij zware astma heeft, die weigert de griepprik te nemen. Is ziek van de prik en voelt zich beter zonder. Maar het lukt hem maar niet om van de lijst af te komen bij de huisarts.
Zelf krijg ik mail van mijn werk om hem te halen, doe het niet. De mensen waar ik werk zitten zelf niet alle dagen binnen en komen met veel mensen in contact, zou wel heel frappant zijn dat ze juist door mij griep gaan krijgen. Heb het 1x laten zetten en was toen weken ziek (staat in de mail dat het beter is om hem te zetten zodat je je collega's niet gaat overbelasten door het ziek zijn van de griep).
Griepspuit
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Griepspuit
Is ook een homeopatische en antroposofische arts.. maar wel ook een "gewone"huisarts..Doranto schreef: Fijn zo'n arts!![]()
Mijn moeder haalt elk jaar een prik, en ik ben daar eigenlijk best blij mee.
Nee, goed zal het niet zijn, met al die stoffen die er niet in horen. Maar ik denk dat we ook wel makkelijk vergeten dat er mensen doodgaan aan de griep. Ben je gezond, of beter gezegd, kan je lichaam een flinke ziekte nog aan, dan zeg ik ook nee. Maar bij mijn moeder, die gewoonweg om zou vallen als ze echt de griep zou krijgen, vind ik een ja toch beter. Voor haar zou griep namelijk simpelweg fataal zijn.
Nee, goed zal het niet zijn, met al die stoffen die er niet in horen. Maar ik denk dat we ook wel makkelijk vergeten dat er mensen doodgaan aan de griep. Ben je gezond, of beter gezegd, kan je lichaam een flinke ziekte nog aan, dan zeg ik ook nee. Maar bij mijn moeder, die gewoonweg om zou vallen als ze echt de griep zou krijgen, vind ik een ja toch beter. Voor haar zou griep namelijk simpelweg fataal zijn.
-
Lil
Dat klopt MITS je niet ziek wordt van de prik. Bij vaders was griep ook fataal als hij die kreeg, maar na een paar jaar achter elkaar toch behoorlijk last te hebben gehad van de prik (ook in ziekenhuis erdoor gelegen want simpele bronchitis was al niet gewoon uit te zieken en geheel toevallig kwam die alweer een week na de prik), heeft hij hem nooit meer gehaald.Hope schreef: Mijn moeder haalt elk jaar een prik, en ik ben daar eigenlijk best blij mee.
-
TomsBorders
- 5-sterren

ik heb wat van de peer reviewed artikelen gelezen over dit onderwerp en het komt erop neer dat de kansen gelijk zijn op overleven, ziek worden en wat dan ook. Er zijn zelfs studies die wijzen op iets meer ziekte bij vaccinatie maar geen significante verschillen. De pro vaccinatie studies zijn nog nooit uitgevoerd op de zogenaamde risico groepen. Pas in de jaren 90 is vaccinatie echt groot geworden maar de mortaliteit ratio was al bijna 40 jaar stabiel en kende in 2009 zelfs weer een piek in tegenstelling dat er toen erg veel gevaccineerd werd.
16% van alle griep blijkt van het influenza virus af te komen (in Amerika) en meerdere studies wijzen uit dat minderjarigen vooral ziektes ontwikkelen door de vaccinatie voor een langere duur. In de literatuur wordt het afgeraden bij zwangere vrouwen in tegenstelling tot de WHO richtlijnen.
Er zijn geen wetenschappelijke ondersteuningen voor de griepprik.
dat is in een notendop wat ik heb gelezen maar er zijn erg veel artikelen over dus heb niet alle data.
16% van alle griep blijkt van het influenza virus af te komen (in Amerika) en meerdere studies wijzen uit dat minderjarigen vooral ziektes ontwikkelen door de vaccinatie voor een langere duur. In de literatuur wordt het afgeraden bij zwangere vrouwen in tegenstelling tot de WHO richtlijnen.
Er zijn geen wetenschappelijke ondersteuningen voor de griepprik.
dat is in een notendop wat ik heb gelezen maar er zijn erg veel artikelen over dus heb niet alle data.
Ik krijg ook elk jaar een brief van de HA, maar haal hem nooit. Ik val met mijn afweerremmende medicatie in de risicogroep, maar vind het onzin.
De mexicaanse griepprik paar jaar terug moest ik ook maar halen, want dat was toch wel extreem gevaarlijk.... Totdat bleek dat ik die vaccinatie niet eens mocht hebben ivm mijn allergie tegen penicilline
Daar bleken bepaalde stoffen in te zitten die ook in penicilline zitten. Gelukkig kwam ik daar zelf op tijd achter.... 
De mexicaanse griepprik paar jaar terug moest ik ook maar halen, want dat was toch wel extreem gevaarlijk.... Totdat bleek dat ik die vaccinatie niet eens mocht hebben ivm mijn allergie tegen penicilline
Wij hebben sinds een paar dagen een Britse radiozender opstaan. Daar wordt om de haverklap reclame gemaakt voor een griep vaccinatie (via neusspray) voor kinderen tussen 2 en 4 jaar
(en vaccinatie tegen longontsteking voor volwassenen)